Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsPaddo kweekset rot?

Paddo kweekset rot?

16 antwoorden
7 weergaven
18-5-2026
c
cosmiqLid
01-01-2024, 00:00
#1
Zie hieronder mijn kweekset.
Op 23/2/2012 begonnen met soaken, afgegoten, daarna de zak dicht gedaan en niet meer geopend.
Zojuist, 3 weken later, heb ik de zak open gedaan om te luchten en er kwam me toch een penetrante lucht uit. Niet echt fris dus. En de verkleuring is ook niet goed denk ik.
Kunnen jullie hier meer over zeggen? Is dit nou contaminated? Of zijn die kleine stoempjes opkomende paddos?
Ik heb voor de zekerheid maar een nieuwe set gekocht, die komt vandaag of morgen binnen, maar dan wil ik toch echt dat het goed gaat... :(

c
cosmiqLid
01-01-2024, 00:00
#2
Oeps.. ik zie dat er een kweek en crea hoek is, zou een van de mods deze thread daar heen willen verplaatsen?
m
mandragoraLid
01-01-2024, 00:00
#3
cosmiq zei:
Oeps.. ik zie dat er een kweek en crea hoek is, zou een van de mods deze thread daar heen willen verplaatsen?
Klik om te vergroten...

Das gebeurt bij deze, aub.

Hopelijk krijg je snel reactie op je vraag, zelf geen ervaring met kweekbakken.

grts
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#4
Stinken is sowiso een slecht teken, ik kan bevestigen dat deze kit rot is.
Ooit eens precies hetzelfde gehad, na 3 weken begon er ook wat te groeien.. Maar dit was snel afgelopen. De stompjes die gegroeit zijn volgens mij wel paddo's, maar groeien niet meer groter dan dat (bij mij dan).

Succes met je nieuwe kit!
c
cosmiqLid
01-01-2024, 00:00
#5
Thanks voor de reactie (en 't verplaatsen van deze draad),
PepTalk, weet jij of het beter is om af en toe te luchten? Ik had begrepen dat het ook kan door de zak dicht te laten, maar volgens mij is dat de oorzaak dat het mis is gegaan.
Ik ben steriel te werk gegaan en er zit gewoon kraanwater in. Heb ook het idee dat ik het water eerst moet koken en laten afkoelen voordat ik het voor de kit gebruik. Anders kan het toch nooit steriel zijn?
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#6
Het beste is om demi water te gebruiken, maar niet noodzakelijk hoor.

De zak luchten is wel nodig ja, staat in de meeste handleidingen ook wel beschreven.
Sommige adviseren zelfs om een gat ter grote van een euro in de zak te knippen, dit zou ik dan weer niet doen.

Steriel te werk gaan is zeker goed, hoe schoner hoe beter. Maar laat dit niet ten koste van andere factoren gaan, zoals frisse lucht.

De oorzaak bij mij was een te lage temperatuur waardoor het enorm lang duurde, hoe langer de kit staat hoe meer kans op besmetting natuurlijk, zeker als het organisme wat er eigenlijk zou moeten groeien dit nog niet doet is er meer plaats voor (ongewenste) schimmels en bacteriën.
c
cosmiqLid
01-01-2024, 00:00
#7
Zojuist de tweede bak in de soak gezet. Deze komt van een bekende (Aza..) en voelde al heel anders aan. Tijdens het soaken van de eerste bak kwam zowat de hele boel als een 'klomp' bovendrijven. Ik heb het vermoeden dat die bak dan ook al vrij oud was... dus binnekort ga ik eens terug naar de winkel om te vragen. Alhoewel ik zelf de fout in ben gegaan door totaal niet te luchten.

Ik neem aan dat ik vanaf morgen al moet beginnen met luchten, ondanks dat er nog niets uitgeschoten is? Ivm met CO2 en dergelijke (heb al redelijk wat forums afgezocht voor info).
Hoe kan ik dit het beste doen? Gewoon even de zak openen en er met m'n (schone) handen boven wapperen? Of de zak geheel 'samenpersen' en weer openen zodat de lucht er geheel uit is?

Het bakje heeft nu ook een andere plek midden in de woonkamer gekregen. Ik ben zeer benieuwd en hou jullie op de hoogte! :)
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#8
Wat de beste manier van wapperen is weet ik niet.
Ik maakte de zak altijd open, en hield de zak vanaf 2 buitenkanten vast en maakte een soort van ''ik scheur een chipszak open'' beweging, maar dan sneller achter elkaar als ware wapperend.

Of je al meteen moet wapperen weet ik ook niet, 't kan weinig kwaad om het wel te doen.
Je hebt immers bij de vorige kit ook niet gewapperd tot er wat bovenkwam en toen ging het ook mis. Hoewel het wel meerdere factoren moeten zijn geweest om een kit te verpesten hoor.
c
cosmiqLid
01-01-2024, 00:00
#9
Haha! Die chipszak-methode ga ik zeker hanteren :)
Ik ben benieuwd.
c
cosmiqLid
01-01-2024, 00:00
#10
Ik ben 11 dagen geleden teruggegaan naar de winkel en heb gelukkig gratis een nieuw bakje gekregen. Op dezelfde dag is een bakje van een internet winkel binnengekomen en deze heb ik tegelijkertijd gesoaked. Een mooie test dus.



Deze foto is van dag 11 na het soaken (internet bakje). Op de 10e dag schoten ze uit de grond.
Deze champignons doen het duidelijk beter. Het andere (vervangende) bakje van de lokale winkel is nog steeds niks, en het stinkt weer als rotte mest. Eigenlijk stonk dat bakje al vanaf dag een dus ik denk dat ze hier mest voor hebben gebruikt.

Wel heel leuk om te zien hoe snel ze groeien. Ik maak nu iedere dag een fotootje en je ziet ze echt explosief groter worden!!
c
cosmiqLid
01-01-2024, 00:00
#11


Klaar :) Heb de oogst nu in bakjes gedaan en in de koelkast gezet. Nu zit er aan de onderkant wat blauwe uitslag. Hopelijk is dit niet iets waar ik me zorgen over moet maken. De volgende vlucht ga ik proberen te drogen. Als iemand me kan wijzen op wat goeie tips voor het drogen, dan hoor ik het graag.. Morgen eens testen hoe psychoactief ze zijn :)
c
cosmiqLid
01-01-2024, 00:00
#12
oh en ja; die andere set is nog steeds niks.. ik ga er maar weer mee terug, :(
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#13
Voor beide vragen (het blauw worden en droogmethodes) kun je de zoek functie gebruiken rechts boven in het scherm. Net als zoeken bij google maar dan enkel binnen het forum :)

Je hoeft je geen zorgen te maken in ieder geval.
c
cosmiqLid
01-01-2024, 00:00
#14
Vandaag heb ik de 7 grootste stukken geconsumeerd. Niet dat ik helemaal niks gevoeld heb, maar er was totaal geen sprake van visuals. Beetje teleurstellend. Muziek was wel intens, dus dat is een pluspunt. Nou maar een paar maandjes wachten voor ik het weer doe. Kennelijk bouw je met dit spul sneller resistentie op dan ik had gedacht. Al met al wel heel leuk om te doen, van kweek tot het spannende moment van vandaag...
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#15
7 grote stukken? Je kunt toch ook niet gaan trippen door zo maar wat stukken te nemen.
Wegen die hap, en je kunt van te voren beter inschatten hoe intens je trip gaat worden.

Paddo's bouwen heel stel tolerantie op ja. Maar het is ook zo weer verdwenen.
Meteen na inname treed er erg heftige tolerantie op, waardoor het 1 tot anderhalve week na inname niet echt rendabel is om nog eens te nemen. Na die anderhalve week is de tolerantie compleet verdwenen, maar is het voor je psychische gesteldheid beter om nog wat weekjes te wachten. 1-2 maanden wachten is een redelijk veilige termijn, maar hoe langer wachten hoe beter natuurlijk.
c
cosmiqLid
01-01-2024, 00:00
#16


en weer een update :)
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#17
Netjes!

Andere kit nog steeds niets?
Anders zou ik weer terug gaan en de stank ook vermelden...

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."