Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Nog een vraag ( solly!) Ik lees net dat je het beste een a 2 weken ( beter) voor de oogst kunt stoppen met het geven van extra voeding. Ik heb : natural minds, supermix. Ik ben de gebruiksaanwijzing kwijt zal zo ff googelen. Omdat ik geen weegschaal thuis heb, heb ik altijd op de gok wat korrels erin gedaan. En volgens mij wat teveel... maar goed ik gaf er ook wel flink water bij. Nu krijgt hij niet meer elke dag water. Dus, geen voeding meer vanaf nu?"
"Die korrels zijn van een winkel in Nederland, die heeft waarschijnlijk zelf een fertilizer gemaakt. Ik moest een keer per week 1 gram op 1 liter water in het begin, en in de bloei 2 keer per week. Als jij denkt dat het nog 3 a 4 weken gaat duren dan moet ik dus nog ff doorgaan met die korrels. Dan wordt het inderdaad hopen dat het droog blijft. Voor nu ziet het er wel goed uit, alleen ben ik bang dat de nachten wat te koud worden. Kan ik in geval van regen niet een grote parasol erboven hangen dan? Dat houdt dan in ieder geval heel wat droog en als de regen stopt haal ik hem wel weer weg"
"in mn eerste serie foto's kun je op de tweede zien dat er random wat bladeren geel worden."
"Kewl, bedankt voor alle tips! Ik las vanmiddag nog over het oogsten, en over 'curen' Volgens mij moet je dat doen als er te vroeg ge-oogst moet worden toch? Ik begrijp het niet erg want eerst ga je dan oogsten. Knipt de grote bladeren eraf en laat het drogen. Maar als het dan droog is moet je het weer in het water leggen?! Is curen echt aan te raden want het maakt het nog arbeidsintensiever! Geen drama maar ik heb ook maar 1 plant en ben gewoon eens aan het experimenteren. Vind het ook wel leuk om te doen en nu ik al zo ver ben wil ik ook wel een goede oogst. `Heb een blowende neef en vriendin die ik er veel plezier mee ga doen en ik denk dat ik zelf er ook eens een opsteek. Dus curen ja of nee niet doen?"
"LV veroorzaakt rot? Wat is LV?"
"het duurt even... lv=luchtvochtigheid? Die is hier best hoog volgens mij..."
"Het lijkt wel dat het over een week hier gaat regenen. En dat gaat ook aanhouden. Niet te zeggen of het de hele dag is maar is het dan beter om te oogsten als het nog droog is en dan te gaan curen? ( hoewel ik nog niet zo goed wat curen is)"
"Haha maar goed dat jullie dr zijn. Newbie koopt ook eens een plantje... duh. Ok, wiet gaat in luchtdichte potten. Niet vacuuum dus, dat is weer daarna zeker om het langer te bewaren. Check, 1)planten laten drogen ( ik ga het doen met de bladeren eraan) in donkere ruimte ( dat wordt de logeerkamer met de gordijnen dicht. 2) dan de grote bladeren eraf knippen en de toppen laten zitten. ( ik zie vaak op foto's nog wel wat blad zitten trouwens, laat je die blaadjes met die druppels zeker wel zitten? 3)Dan alles een paar weken(maanden) in een afgesloten pot laten curen... Moet dat dan ook nog aan de tak? Lijkt me wat onhandig maar ik vraag het maar even Gaat dat goed zo? oja, van het restafval wil ik hash maken maar dat zoek ik tzt ook wel uit"
"Ik ga eens een vergrootglas scoren zo :P"
"Het is echt superweer! Ik heb op ebay een setje vergootglazen gekocht En die zullen vandaag of morgen wel in de bus rollen. Ik zit er eigenlijk op te wachten want ik ben zo benieuwd naar zo'n superuitvergroting van die eh... paddestoeltjes ( naam ff kwijt) Vooruitzichten vr-za beetje regen, daarna weer mooi dus hij kan nog wel even blijven staan. Kan het zijn dat als je aan de plant hebt gezeten, en daarna zonder te wassen eens in je ogen wrijft, dat je dan echt onwijse jeuk krijgt in je ogen? Had ik laatst, en bedacht later dat dat het eigenlijk als enige kon zijn. Oja, kunnen vliegen ook stoned worden? Er zat laatst een vlieg op, die kon ik zo aanraken en het leek wel of ie zich vasthield zo van ' neeee hier wil ik niet weeeeeg!' haha, later vloog ie tegen mn arm op, vond het wel melig"