"Psychedelibee zei:
Erg interessant! Je bent natuurlijk wel echt je eigen proefkonijn aangezien hier geen onderzoek naar gedaan is.
Klik om te vergroten...
Ik doe mee aan het onderzoek van Fadiman Its a dirty job, but someones gotta do it Er is op zich natuurlijk wel redelijk wat onderzoek naar LSD gedaan, naast dat het gebruik 'in het wild' in zekere zin ook redelijk iets zegt over het middel, dus zo heel bang om proefkonijn te zijn ben ik niet met LSD.
Psychedelibee zei:
Maar vraag me wel af hoe effectief het op de lange termijn blijft. Hoe voel je je overigens de dagen tussen je micro LSD gebruik? En voel je je in deze micro dosering high of juist gewoon normaal maar dan net iets beter?
Klik om te vergroten...
De tolerantie lijkt met deze lage doseringen vrij goed onder controle. Het protocol van Fadiman zegt eigenlijk om de drie dagen (dus twee "nuchtere dagen" ertussen) maar ik heb nu 1 dag ertussen gedaan en dat bevalt ook goed qua effect. Ik denk wel dat 2 dagen ertussen optimaler zal zijn. De 1e nuchtere dag voel ik nog wel de na-effecten. Energieker, opener, etc. Maar dan in lichtere mate. De 2e nuchtere dag zijn alle effecten wel min of meer verdwenen.
High kun je het niet echt noemen. Er is wel een duidelijke moodshift; ik sta meer open voor mijn omgeving en geniet daar dan ook meer van. Ik heb meer oog voor schoonheid van dingen om me heen, geniet meer van simpele dingen zoals een liedje, een bloeiende plant, de zon, de vogels. Maar het is juist de kunst om het omlaag te doseren totdat het niet meer interfereert met mijn dagelijkse routine. Ik nam eerst 1/8 trip, maar mijn papertrips blijken toch wat sterker dan ik dacht, want ik had met 1/8ste toch echt nét wat teveel impact om goed aan de slag te kunnen blijven. Nu heb ik het nog verder omlaag gebracht via de vloeistof; met 3 milliliter uit een druppelaar (nog kleiner snijden dan 1/8ste is niet te doen met die papertrips, dus daarom heb ik er maar een opgelost in wat spawater) is het effect net genoeg aanwezig zonder te verstoren.
mijn zegels zijn helaas niet sterk en bevatten maar 35 ug
Klik om te vergroten...
dat is wel heel weinig. Maar goed, voor dit doel wel geschikt. De dosering is echter niet altijd betrouwbaar. Mijn advies zou zijn om op te lossen in water, en dan naar beneden te doseren totdat je het net niet meer merkt. Dan weet je dat je rond de 10-15 ug zit.
Psychedelicbee zei:
Thanks voor de link trouwens!
Klik om te vergroten...
bobsacamano zei:
Heel boeiend dit
Klik om te vergroten...
Tijdloos zei:
Dank voor het delen , erg interessant.
Klik om te vergroten...
graag gedaan! Ik had zelf gewild dat ik dit eerder had geweten, en het lijkt vrij onbekend te zijn. Heb zelfs geprobeerd de wikipedia pagina over LSD uit te breiden, maar stuitte daar op zo extreem veel weerstand (ze eisen 2 verschillende wetenschappelijke onderzoeken voordat ik iets mag toevoegen) dat ik dat maar heb opgegeven. Jammer, want zoals ik het nu zie is het echt een waardevolle uitbreiding. Dus spread the word
miniscule dosis 2C-E gebruiken [...] Geloof hier iets van 3mg
Klik om te vergroten...
Als je de link volgt naar de lezing van Fadiman, dan spreekt hij over 750 mg 2C-E. Heb er zelf geen ervaring mee.
Tijdloos zei:
Ja klopt dat het ook nootropics worden genoemd in micro dosering. Als je het strict volgt is het 30 dagen elke dag een micro dose. (Correct me if im wrong)
Klik om te vergroten...
Ik wilde op de wikipediapagina LSD een kopje nootropics invoegen, maar dat werd binnen een kwartier verwijderd door de wikipedia-autisten-politie nootropisch gebruik van LSD kwam volgens hun niet voor in de literatuur die zij hadden. Fijn, boekenwurmen die het beter weten dan de mensen die het zelf gebruiken. Maar goed, als wij het maar weten
Het protocol van Fadiman is strikt genomen dit: 30 dagen lang, elke 3 dagen een dosering (dus: 1 dag microdose, 2 dagen nuchter). Dit om tolerantie te voorkomen. In die 30 dagen houd je dan een logboek bij voor zn onderzoek. Dus wie interesse heeft in dit experiment en mee wil doen aan t onderzoek, Fadiman zoekt nog meer mensen. Z'n email staat in de youtubefilm genoemd (je mag me ook n pb sturen )
Een van de meer boeiende dingen aan dit microdoseren vind ik het volgende:
Voor een normale LSD trip maak ik alles leeg. Zorg dat ik niet gestoord word, de ruimte heb, geen verplichtingen, etc etc. En dan drop ik genoeg LSD om even zoet te zijn. Interessante reizen, en dan de dagen daarna weer dingen integreren etc. Maar voor dit hoef ik eigenlijk niks te plannen; het is juist dat ik denk: ik moet vandaag een aantal dingen voor mn werk doen, een stuk schrijven, etc. Met een microdosering heb ik net een wat andere kijk erop, voel ik me net wat energieker, net wat creatiever. Ook om je onder de mensen te begeven is met een microdosering geen enkel probleem. Met +100ug moet je dat niet willen proberen, tenzij je op een vaag feest bent natuurlijk. Maar ik heb bijvoorbeeld laatst een lezing in een kruidentuin gevolgd, over de geneeskrachtige werking van de kruiden die daar stonden. Met een microdosering op is het echt wel superboeiend om te luisteren en te kijken, en ook leuk om met vreemde mensen een gesprekje aan te knopen. Alles gaat net wat dieper
En, voor mij een erg goede plus: het ziet ernaar uit dat ik dit echt kan gebruiken als vervanging voor de methylfenidaat. Nu was ik daar maar net mee begonnen, maar die eerste experimenten met de methylfenidaat waren qua bijwerkingen toch niet echt super. Dan is dit echt veeeel fijner..."
In: microdoseren LSD
1-1-2024