Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Thanks! ik ben wel gevoelig voor geestverruimende middelen, maar niet perse in negatieve zin"
"Ik bedoel plaatselijk qua tijd, wist ff niet hoe ik het anders moest omschrijven. Zo heb ik noooooit angst overdag, maar treed die eigenlijk altijd op in de avond. Tegen de avond in wantrouw ik mensen 10 keer meer dan ik overdag doe (geen idee waarom?) Ik heb overigens nooit AD'S geslikt, ik kreeg een recept maar die heb ik nooit opgehaald omdat ik het gevoel had dat het ook wel zonder kon dat lukte, maar nu weer een terugval. ik twijfel omdat het feit dat ik weet dat de dingen die ik denk juist NIET gelinked zijn aan psychose omdat je dan alles wat je denkt maar als de realiteit aanziet, ik kan dat allemaal nog wel onderscheiden maar het beangstigd me wel ff voor de duidelijkheid.."
"mijn eerste paniekaanval (onder invloed van x) was ook een nachtelijk incidentje, denk dat als dat overdag was gebeurd ik paniekaanvallen overdag had gekregen. Ben in het verleden gediagnosticeerd met paniekstoornis+agorafobie en PTSS. Die agorafobie is eigenlijk zo goed als weg, ik kan weer op festivals verschijnen en daar heb ik absoluut geen paranoia dus wat dat betreft is dat een verbetering vind het dan maar raar dat nu paranoia in de avond optreed, als er niemand is terwijl dat eerst altijd in een drukke omgeving was. Het is denk ik vooral een angst voor de dood en alles wat je zou kunnen doden, waaronder vergifiting dus ook. Ik ben een keertje out gegaan, ben daar erg van geschrokken en heb zo automatisch de link vergiftiging gelegd. (Althans mijn hersens leggen die link) terwijl in werkelijkheid ik te weinig had gegeten. Echt een irritant hersenspelletje dus. Ik ga maandag hier ff kijken of dat ad recept nog op actief staat, en dan maar hopen niet heel veel zin in, sowieso omdat ik echt een aversie tegen pillen heb gekregen, of het nu XTC of wat dan ook is. Soweso als je op een festival bent en je wordt dan gedrogeerd met xtc dan is dat wellicht nog 10 keer erger, erg rustiger word ik van dat idee dus niet."
"+ ik wil er ff aan toevoegen dat ik ten tijde van mijn paranoia een keer truffels heb gedaan en ik heb daar never last van ondervonden, niet bad gegaan o.i.d. Toch gek als dat wordt afgeraden bij psychisch instabiele mensen"
"Tja, ik dacht altijd dat de XTC mijn serotonine niveau om zeep had geholpen, wat op z'n beurt weer angstklachten teweeg kan brengen. Bij het staken (herstellen van serotonine) van XTC verdwenen de angstklachten ook, vandaar dat ad's eventueel wel zouden helpen dacht ik. Heb altijd al wel wat paniekaanvallen gehad, maar zelden (1 keer per jaar?) Wat bedoel je met tegenstellingen? Dankjewel X"
"Hallo allerliefste mensen Bij deze een vraag die al geruime tijd in mijn hoofd speelt: Wat is het verschil tussen een angststoornis en een psychose? Mijn opvattingen daarover zijn als volgt Angststoornis: een 'opgewekte' stoornis door trauma's en/of andere vervelende ervaring is ontstaan. Stel, je hebt een auto-ongeluk gehad dan zou het dus zo kunnen zijn dat je daarna bang bent voor auto-rijden (lijkt me erg logisch) maaarrrr zijn er ook zogeheten 'placebo' angststoornissen? Zo dacht ik zelf (zonder enige aanleiding) dat ik op feestjes niet uit mijn glas mocht drinken omdat er iets in zou zijn gegooid of heeft dat eerder raakvlakken met een psychose (aka psychotisch symptoom?) Psychose is zoals ik het zie iets waarbij de neurotransmitters (oa dopamine) veel te ontregeld zijn aka te veel van dopamine in je hersens wat psychotische verschijnselen kan geven.. Mijn extra vraag hierbij is dus: Kan iemand met een angststoornis gewoon drugs nemen aangezien zoals ik het zie een angststoornis niet met een tekort of een teveel aan neurotransmitters te maken heeft? Of fokken drugs het dan nog meer op? En kan iemand met een angststoornis door het gebruik van drugs in een psychose raken of staat dat hier los van? Sorry voor het enorm warrige topic, ik weet zelf ook helemaal niet hoe ik het verder moet omschrijven"
"De aanleiding voor dit topic is omdat ik zelf een paniekstoornis heb gehad + de rare gedachte dat iemand iets in mijn drankje had gestopt. Paniekstoornis = over. Vraag me af of in hoeverre drugs een terugkeer van de paniekstoornis veroorzaken (of helemaal niet) Omdat ik een symptoom van een psychose had weet ik dus ook niet wat drugsgebruik (XTC) hier mee gaat doen. Met het staken van xtc gebruik verdween die paranoide gedachte zeer snel en of het iets te maken heeft met XTC, geen idee. Ik moet wel zeggen dat ik een keertje na een feestje in elkaar gezakt ben onder invloed van XTC, dit is gebeurd doordat ik te weinig had gegeten Sindsdien is de gedachte van vergiftiging opgekomen (ondanks dat dus nooit is gebeurd) Ik ben in het verleden gediagnosticeerd met PTSS, paniekstoornis met agorafobie en een depersonalisatiestoornis (al geloof ik in dat laatste niet heel erg in) echter zijn na een halfjaar van de diagnose alle symptomen betreft bovenstaande stoornissen verdwenen....."
"Ik denk dat bij een psychose je de gedachtes niet kan controleren wat bij een angststoornis tot op een bepaalde hoogte nog mogelijk, hierbij is het denk ik ook dat negatieve gedachtes een paniekaanval opwekken, dus dat de manier van denken enigszins verkeerd is. @Uhnee, die vraag die jij hebt is ook iets wat ik mij altijd afvraag. 2 x een bad trip gehad op spacecake en xtc dus XTC wekt wel degelijk iets op wat ik snap maar pff ik ben ook heel benieuwd of je er bij weinig gebruik psychotisch van wordt, wil zelf wel weer eens XTC proberen (na 1 jaar niet) Heb jij ten tijde van je paniekstoornis drugs gebruikt? of vooraf?"
"Pfff naar verhaal! Hoop dat ze er weer boven op komt want het is geen pretje. Klopt ook inderdaad dat als je experimenteert met drugs mensen je gelijk niet meer serieus nemen. Drugs zijn geen garantie voor psychische problemen, maar zo wordt wel altijd gedacht Ik bedoelde trouwens dat ik niet vaak, maar wel kort op elkaar XTC heb gebruikt (en alcohol+2 keer speed/spacecake/lachgas) en dit in combinatie met niet al te veel slaap. Dat stelselmatig XTC doen heeft mijn sero natuurlijk niet veel goeds gedaan. :P Sowieso, mocht het weer voorkomen dan weet ik nu precies hoe de vork in de steel zit. @Snowblind, thanks. Zo had ik er nog niet over nagedacht, komt bij dat ik bad ging in de nacht wat de nacht voor mij indirect al wat duisterder maakt. Echter, ben ik overdag dan ook meer in staat om ondoordachte keuzes te maken (zoals xtc doen) omdat ik dan denk dat ik dat allemaal wel aankan, in de avond durf ik dat opeens niet meer."
"Hoi lieve mensen! Ik heb ooit op een ander account (waarvan ik 't wachtwoord niet meer weet) een berichtje omtrent mijn paranoia geplaatst. Om het nog even kort samen te vatten: Ik heb na mijn laatste XTC trip een gruwelijke paniekaanval gekregen wat niet bij 1 avond bleef, hierna nooit meer XTC gebruikt maar toch voor een jaar lang (begin april 2014-ongeveer eind april 2015) een paniekstoornis ontwikkeld, officiele diagnose was PTSS, agorafobie en een depersonalisatiestoornis, hiernaast had ik ook last van wat paranoia. Ik verdacht mensen er van iets in mijn drinken te hebben gegooid, om mij bewust kwaad te doen. Ik heb natuurlijk mijn xtc gebruik toen gestaakt en met het staken namen de paniekaanvallen af en ook de paranoia. Echter heb ik nu weer last van paranoia, al dan niet in lichtelijke mate. Zo had ik laats bijvoorbeeld ruzie met mijn huisgenoot en durfde ik daarna niet meer mijn drinken uit de koelkast op te drinken (pak was al open) omdat ik dacht dat zij na die ruzie mij wou vergiftigen. Is dit angst, of paranoia? Het is namelijk zo dat ik weet dat het niet klopt, en ik ga dan echt niet naar haar toe om te vragen waarom ze mij wil vergiftigen omdat ik gewoon weet dat ze dat echt niet gaat doen, maar toch spelen mijn hersenen dan een spelletje :P Ik heb nog nooit een psychose oid gehad maar ik ben toch bang dat het er uiteindelijk wel van komt, woon ook sinds kort in een nieuwe stad en heb nog niet echt kunnen socalizen hier dus de nodige stress is ook wel aanwezig. Anyhow, ik heb nog een open antidepressiva recept staan, die ik nooit heb gebruikt omdat ik er zonder medicijnen van af wou komen, wat toen lukte maar nu heb ik dus z''n duidelijke terugval dat ik niet weet wat ik moet doen. Med's nemen? Hoor graag jullie goedbedoelde advies xxxx"