Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Hoi, Heb jarenlang geblowd, totdat ik steeds last kreeg van een hele snelle hartslag, dit is een keer heel erg uit de hand gelopen waarnaar ik 112 heb gebeld en uren aan de hartbewaking heb gelegen. Sindsdien gestopt met blowen. Nou heb ik een paar keer xtc gedaan, eerste keer was geweldig, daarna wat minder, en heb de laatste keer dat ik het gebruikt heb ( een kwartje ) kreeg ik weer snelle hartslag en raakte ik in paniek. Dit kan natuurlijk ook komen omdat ik bang was om weer een aanval te krijgen maar toch.. Krijg de laatste tijd ook opeens een snelle hartslag. Als.ik gewoon een peuk opsteekt, als ik stop met roken zakt dit we weer. Nou ben ik regelmatig te vinden op een techno feest maar nuchter gaan beuken 8 uur lang is toch wel minder... Ik zit dus te twijfelen om of nog 1 keer xtc te proberen en als het weer kut gaat dan stop ik ermee. Of 4fmp proberen. Maar aangezien 4fmp een speed verwant is lijkt me dat dit me hartslag sterker zal verhogen dan xtc? Kan ik net zo'n super hoge hartslag krijgen als toen met wiet? Me hartslag was toen 200.. Ik ben sws van plan om maar heel weinig te nemen 30mg ofzo om te kijken hoe ik erop reageer... Ik heb gelezen dat het vaker voorkomt dat het hart soms opeens geen thc meer kan verdragen, maar geld dit dan voor elke stimulerende stof of alleen voor thc?? Tips?? Of misschien een andere drugs waar ik de nacht mee kan volhouden die niet je hart op hol laat slaan"
"Psychedelibee zei: 4-FA zal op een vergelijkbare manier als MDMA je hartslag verhogen, het zal niet veel uit elkaar liggen in ieder geval. Als THC je hartslag al enorm doet stijgen kun je denk ik beter helemaal van de stimulerende middelen afblijven. THC verhoogt de hartslag maar minimaal ten opzichte van stimulerende middelen. Ik vraag me echter wel af of je niet gewoon in enen last hebt van paniekaanvallen waardoor je hartslag enorm stijgt, in dat geval kom je ook in een soort vicieuze cirkel terecht aangezien de paniek dan toeneemt op het moment dat je je realiseert dat je hartslag verhoogd is. Voordat je weer aan de drugs gaat is het misschien een beter idee om dit probleem eerst bij de kern aan te pakken en te onderzoeken of je echt fysiek iets aan je hart mankeert of dat er iets psychologisch aan de hand is. Als het optie 1 is dan kun je het beste nooit meer drugs gebruiken die hartslag verhogen. Als het optie 2 is zul je uiteraard het onderliggende psychologische probleem aan moeten pakken. Klik om te vergroten... Dat is dus juist het vervelende.. ik ben totaal niet bang als ik ga blowen maar me hart slaat gewoon op hol uit het niets. Heb ook als ik niet blow geen last hiervan. Ook héb ik al een keer een hartfilmpje latrn maken en een 24 uur holter onderzoek gedaan, volgens de dokter was er niks raars te zien aan mijn hart... Heb toevallig vrijdag 2 trekjes van een joint genomen( super dom, ik weet het ) En ging gewoon met 0,0 angst gedachten erin, en jahoor, na 5 minuten begon het weer op te komen, en het werd alleen maar erger, stond weer op het punt om 112 te bellen, was gelukkig samen met een maat, en heb 40 minuten in de vrieskou rondjes gelopen om een voetbal veld. ( voor mijn gevoel moest ik blijven bewegen om geen hartaanval te krijgen ) Kan ook totaal niet stilzitten of staan met zo'n aanval want dan voel ik me hart ZO hard bonken dat is gewoon ondraagbaar. Na 40 minuten begon het te zakken."
"BlijeChick zei: Hoi Buckethats97, Ik ben geen ervaren gebruiker om je daar goed advies over te geven, het enige dat ik weet is dat ik zelf bij xtc ook een aardig hoge hartslag heb. Dus ik vermoed dat dat niet veel verschilt met 4fmp. Daarbij moet je denk ik vooral bij jezelf te rade gaan of het wel verstandig is? En kan je er wel van genieten als je teveel bezig ben met de mogelijke gevolgen? Klik om te vergroten... Nouja dat is dus het vervelende... de eerste keer dat ik xtc gebruikte was de BESTE EN HEERLIJKSTE nacht van mijn leven, voelde me zo fijn en ben heerlijk losgegaan die nacht. Ook de beste sex ooit gehad Maarja nu krijg ik de laatste keer dat ik het deed een hele snelle hartslag en voelde me een beetje vaag... me hart boekte ook en was een heel onaangenaam gevoel. Ik probeer terug te gaan naar dat gevoel van de eerste keer maar aan de andere kant ben ik bang dat het fout gaat. Heb namelijk met oud en nieuw op nachtduik een epileptische aanval gehad."
"Hallo allemaal, Vrijdag heb ik met oud en nieuw XTC gebruikt op een techno feest. Dit was mijn 4e keer XTC en de keren daarvoor waren wel gewoon "goed" gegaan. Nu moet ik wel melden dat ik niet in top conditie was deze keer. Ik heb de 2 dagen voor het feest gewerkt, en de nacht voor het feest weinig geslapen. Ik kwam op het feest aan en dronk 1 biertje, verkende de omgeving etc. Rond 12 uur/half 1 heb ik 1/3 pil genomen. Toen deze pil insloeg voelde ik me gewoon lekker en ging dansen, heb later ook nog een kwartje bijgenomen;( heb in totaal halve pil op ) Ik ging gewoon lekker alleen op gegeven moment wou ik alleen maar zitten, maar dat heb ik wel is eerder gehad. Aan het einde van de avond, ( volgens mijn vrienden rond half 7 ) ging het helemaal mis. Bij de kluisjes ben ik omgevallen nadat een maat mij een schouder klop gaf, ik begon als een gek te schokken en had ik ook een opgezwollen keel en beetje schuim op me mond, ogen waren open maar weggedraaid. ze moesten mij met 4 man naar de EHBO dragen en heb daar vocht en zuurstof gekregen ( volgens mijn maat ) Ik zelf weet helemaal niks van het moment van de aanval, het enige wat ik me herinner is toen ik op de ehbo zat dat de broeder steeds tegen mij zei: WAKKER BLIJVEN! ( dat ze me vocht hebben toegediend en zuurstof slangetje in me neus hebben gedaan heb ik ook NIKS van meegekregen ) Ik ben dus zeker het bewustzijn verloren. hierna ben ik met de ambulance naar ziekenhuis gegaan, toen ik eenmaal daar op een bed lag was ik weer normaal aanspreekbaar en hebben ze bloed geprikt en van die plakkers op me borst gedaan ( hartslag ) Na ongeveer 2-3 uurtjes mocht ik weer gaan en ben ik naar huis gegaan. Heb toen vreselijke koppijn gehad en meerdere malen overgegeven. Nu zit ik dus met een aantal vragen.... 1. Ik heb nog nooit eerder in mijn leven epilepsie gehad, betekent dit nu dat ik de ziekte heb? 2. Als ik bij een volgend feest weer XTC gebruik komt deze aanval dan terug?? 3. Heb ik nu verhoogde risico's bij XTC gebruik? 4. Ik kan me ook niet goed herinneren of ik genoeg water heb gedronken, ik kan me in ieder geval herinneren dat ik 1x een flesje water heb gehaald. Kan te weinig water ook een epileptische aanval triggeren? Er is zaterdag weer een leuk feest en zit nou echt met de angst dat het weer fout gaat.. Maar het feit dat het ziekenhuis mij weer heeft laten gaan betekend dan toch dat het voor de rest kwa gezondheid goed zat toch? P.s er waren trouwens ook strobes en laser lichten in deze zaal. Maar op voorgaande feesten heb ik nooit last gehad van deze lichten. Mvg, Bucket."
"Oh okee, ja ik ga denk ik maar even langs de huisarts. Maar wel raar dat ik de eerste 3 keer nergens last van heb gehad, en nu opeens zo'n extreme aanval.. Misschien toch alles bij elkaar opgeteld? Weinig drinken, slecht geslapen, en gewerkt van te voren. En ja ik ben bekend met de 3 maanden regel, ik hou tot nu toe altijd 1 maand tussen me xtc gebruik, of iets langer. Is zo'n aanval die ik heb gehad trouwens erg gevaarlijk?? Kan je hier aan overlijden of erge schade oplopen?"
"Hey heb toch nog een vraag. ik ben er dus letterlijk net 20 min geleden achter gekomen dat mijn OPA epilepsie had.. ( is al overleden ) Mijn vader heeft het niet geërfd van hem. Is het dan mogelijk dat ik het alsnog geërfd heb? Neem aan dat als mijn opa het niet doorgegeven heeft aan mijn vader dat het dan ook niet doorgegeven kan worden aan mij? Of werkt dat niet zo?"
"Weet niet of dit een domme vraag is, maar kan ik ook nog info krijgen van iemand met medische kennis? Er zitten hier ook echt artsen of dokters op toch?"
"Fool zei: Die vraag is te complex om een makkelijk antwoord op te geven, in de meeste gevallen is het in ieder geval erg onwaarschijnlijk. Mogelijk heeft je vader een gen meekregen die niet bij hem tot expressie komt, maar heb jij deze wel gekregen(en een matchend paar van je moeder) en komt hij bij jou wel tot expressie. A small number of children are born with specific changes in specific genes that cause them to develop epilepsy. Although genes are inherited from both parents, these parents don’t themselves have epilepsy. The gene changes are very specific and only affect that child. Klik om te vergroten... https://www.epilepsy.org.uk/info/inheriting-epilepsy (ingewikkelde contextinformatie: http://www.aboutkidshealth.ca/en/resour ... lepsy.aspx ) Het lijkt me echter waarschijnlijker dat je gewoon meer stimulansen hebt gekregen dan je brein aankan, daarvan krijgt iedereen een epileptische aanval. Als je iemand maar genoeg prikkels geeft, dan gaat er vanzelf wat mis. * We all have something called a seizure threshold in our brain. A low seizure threshold seems to run in some families. People with a low seizure threshold are more likely to have seizures than people with a high seizure threshold. You might inherit a low seizure threshold. Klik om te vergroten... https://www.epilepsy.org.uk/info/inheriting-epilepsy * Maar ik ben nog steeds geen dokter. :P Klik om te vergroten... Ahaa, okee duidelijk. Hopen dat me huisarts me serieus neemt en niet weer naar huis stuurt zonder testen of iets. ( is nogal een lul ) Zou het erg jammer vinden als ik nooit meer xtc zou kunnen gebruiken want is toch erg leuk op een feestje. Alsnog bedankt voor de info man!"
"Yooo hartstikke bedankt pik."