#1
Hallo allemaal,
Vrijdag heb ik met oud en nieuw XTC gebruikt op een techno feest.
Dit was mijn 4e keer XTC en de keren daarvoor waren wel gewoon "goed" gegaan.
Nu moet ik wel melden dat ik niet in top conditie was deze keer.
Ik heb de 2 dagen voor het feest gewerkt, en de nacht voor het feest weinig geslapen.
Ik kwam op het feest aan en dronk 1 biertje, verkende de omgeving etc.
Rond 12 uur/half 1 heb ik 1/3 pil genomen.
Toen deze pil insloeg voelde ik me gewoon lekker en ging dansen, heb later ook nog een kwartje bijgenomen;( heb in totaal halve pil op )
Ik ging gewoon lekker alleen op gegeven moment wou ik alleen maar zitten, maar dat heb ik wel is eerder gehad.
Aan het einde van de avond, ( volgens mijn vrienden rond half 7 ) ging het helemaal mis.
Bij de kluisjes ben ik omgevallen nadat een maat mij een schouder klop gaf, ik begon als een gek te schokken en had ik ook een opgezwollen keel en beetje schuim op me mond, ogen waren open maar weggedraaid. ze moesten mij met 4 man naar de EHBO dragen en heb daar vocht en zuurstof gekregen ( volgens mijn maat )
Ik zelf weet helemaal niks van het moment van de aanval, het enige wat ik me herinner is toen ik op de ehbo zat dat de broeder steeds tegen mij zei: WAKKER BLIJVEN!
( dat ze me vocht hebben toegediend en zuurstof slangetje in me neus hebben gedaan heb ik ook NIKS van meegekregen )
Ik ben dus zeker het bewustzijn verloren.
hierna ben ik met de ambulance naar ziekenhuis gegaan, toen ik eenmaal daar op een bed lag was ik weer normaal aanspreekbaar en hebben ze bloed geprikt en van die plakkers op me borst gedaan ( hartslag )
Na ongeveer 2-3 uurtjes mocht ik weer gaan en ben ik naar huis gegaan.
Heb toen vreselijke koppijn gehad en meerdere malen overgegeven.
Nu zit ik dus met een aantal vragen....
1.
Ik heb nog nooit eerder in mijn leven epilepsie gehad, betekent dit nu dat ik de ziekte heb?
2.
Als ik bij een volgend feest weer XTC gebruik komt deze aanval dan terug??
3. Heb ik nu verhoogde risico's bij XTC gebruik?
4. Ik kan me ook niet goed herinneren of ik genoeg water heb gedronken, ik kan me in ieder geval herinneren dat ik 1x een flesje water heb gehaald. Kan te weinig water ook een epileptische aanval triggeren?
Er is zaterdag weer een leuk feest en zit nou echt met de angst dat het weer fout gaat.. Maar het feit dat het ziekenhuis mij weer heeft laten gaan betekend dan toch dat het voor de rest kwa gezondheid goed zat toch?
P.s er waren trouwens ook strobes en laser lichten in deze zaal.
Maar op voorgaande feesten heb ik nooit last gehad van deze lichten.
Mvg,
Bucket.
Vrijdag heb ik met oud en nieuw XTC gebruikt op een techno feest.
Dit was mijn 4e keer XTC en de keren daarvoor waren wel gewoon "goed" gegaan.
Nu moet ik wel melden dat ik niet in top conditie was deze keer.
Ik heb de 2 dagen voor het feest gewerkt, en de nacht voor het feest weinig geslapen.
Ik kwam op het feest aan en dronk 1 biertje, verkende de omgeving etc.
Rond 12 uur/half 1 heb ik 1/3 pil genomen.
Toen deze pil insloeg voelde ik me gewoon lekker en ging dansen, heb later ook nog een kwartje bijgenomen;( heb in totaal halve pil op )
Ik ging gewoon lekker alleen op gegeven moment wou ik alleen maar zitten, maar dat heb ik wel is eerder gehad.
Aan het einde van de avond, ( volgens mijn vrienden rond half 7 ) ging het helemaal mis.
Bij de kluisjes ben ik omgevallen nadat een maat mij een schouder klop gaf, ik begon als een gek te schokken en had ik ook een opgezwollen keel en beetje schuim op me mond, ogen waren open maar weggedraaid. ze moesten mij met 4 man naar de EHBO dragen en heb daar vocht en zuurstof gekregen ( volgens mijn maat )
Ik zelf weet helemaal niks van het moment van de aanval, het enige wat ik me herinner is toen ik op de ehbo zat dat de broeder steeds tegen mij zei: WAKKER BLIJVEN!
( dat ze me vocht hebben toegediend en zuurstof slangetje in me neus hebben gedaan heb ik ook NIKS van meegekregen )
Ik ben dus zeker het bewustzijn verloren.
hierna ben ik met de ambulance naar ziekenhuis gegaan, toen ik eenmaal daar op een bed lag was ik weer normaal aanspreekbaar en hebben ze bloed geprikt en van die plakkers op me borst gedaan ( hartslag )
Na ongeveer 2-3 uurtjes mocht ik weer gaan en ben ik naar huis gegaan.
Heb toen vreselijke koppijn gehad en meerdere malen overgegeven.
Nu zit ik dus met een aantal vragen....
1.
Ik heb nog nooit eerder in mijn leven epilepsie gehad, betekent dit nu dat ik de ziekte heb?
2.
Als ik bij een volgend feest weer XTC gebruik komt deze aanval dan terug??
3. Heb ik nu verhoogde risico's bij XTC gebruik?
4. Ik kan me ook niet goed herinneren of ik genoeg water heb gedronken, ik kan me in ieder geval herinneren dat ik 1x een flesje water heb gehaald. Kan te weinig water ook een epileptische aanval triggeren?
Er is zaterdag weer een leuk feest en zit nou echt met de angst dat het weer fout gaat.. Maar het feit dat het ziekenhuis mij weer heeft laten gaan betekend dan toch dat het voor de rest kwa gezondheid goed zat toch?
P.s er waren trouwens ook strobes en laser lichten in deze zaal.
Maar op voorgaande feesten heb ik nooit last gehad van deze lichten.
Mvg,
Bucket.
