Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsKrijg snel hartkloppingen - 4fmp of XTC ?

Krijg snel hartkloppingen - 4fmp of XTC ?

5 antwoorden
3 weergaven
18-5-2026
B
BlijeChickLid
01-01-2024, 00:00
#1
Hoi Buckethats97,

Ik ben geen ervaren gebruiker om je daar goed advies over te geven, het enige dat ik weet is dat ik zelf bij xtc ook een aardig hoge hartslag heb. Dus ik vermoed dat dat niet veel verschilt met 4fmp. Daarbij moet je denk ik vooral bij jezelf te rade gaan of het wel verstandig is? En kan je er wel van genieten als je teveel bezig ben met de mogelijke gevolgen?
b
buckethats97Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Hoi,

Heb jarenlang geblowd, totdat ik steeds last kreeg van een hele snelle hartslag, dit is een keer heel erg uit de hand gelopen waarnaar ik 112 heb gebeld en uren aan de hartbewaking heb gelegen.
Sindsdien gestopt met blowen.

Nou heb ik een paar keer xtc gedaan, eerste keer was geweldig, daarna wat minder, en heb de laatste keer dat ik het gebruikt heb ( een kwartje ) kreeg ik weer snelle hartslag en raakte ik in paniek.
Dit kan natuurlijk ook komen omdat ik bang was om weer een aanval te krijgen maar toch..
Krijg de laatste tijd ook opeens een snelle hartslag. Als.ik gewoon een peuk opsteekt, als ik stop met roken zakt dit we weer.

Nou ben ik regelmatig te vinden op een techno feest maar nuchter gaan beuken 8 uur lang is toch wel minder...

Ik zit dus te twijfelen om of nog 1 keer xtc te proberen en als het weer kut gaat dan stop ik ermee.
Of 4fmp proberen.

Maar aangezien 4fmp een speed verwant is lijkt me dat dit me hartslag sterker zal verhogen dan xtc?

Kan ik net zo'n super hoge hartslag krijgen als toen met wiet?
Me hartslag was toen 200..

Ik ben sws van plan om maar heel weinig te nemen 30mg ofzo om te kijken hoe ik erop reageer...

Ik heb gelezen dat het vaker voorkomt dat het hart soms opeens geen thc meer kan verdragen, maar geld dit dan voor elke stimulerende stof of alleen voor thc??

Tips??
Of misschien een andere drugs waar ik de nacht mee kan volhouden die niet je hart op hol laat slaan
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#3
4-FA zal op een vergelijkbare manier als MDMA je hartslag verhogen, het zal niet veel uit elkaar liggen in ieder geval.

Als THC je hartslag al enorm doet stijgen kun je denk ik beter helemaal van de stimulerende middelen afblijven. THC verhoogt de hartslag maar minimaal ten opzichte van stimulerende middelen. Ik vraag me echter wel af of je niet gewoon in enen last hebt van paniekaanvallen waardoor je hartslag enorm stijgt, in dat geval kom je ook in een soort vicieuze cirkel terecht aangezien de paniek dan toeneemt op het moment dat je je realiseert dat je hartslag verhoogd is.

Voordat je weer aan de drugs gaat is het misschien een beter idee om dit probleem eerst bij de kern aan te pakken en te onderzoeken of je echt fysiek iets aan je hart mankeert of dat er iets psychologisch aan de hand is. Als het optie 1 is dan kun je het beste nooit meer drugs gebruiken die hartslag verhogen. Als het optie 2 is zul je uiteraard het onderliggende psychologische probleem aan moeten pakken.
b
buckethats97Lid
01-01-2024, 00:00
#4
Psychedelibee zei:
4-FA zal op een vergelijkbare manier als MDMA je hartslag verhogen, het zal niet veel uit elkaar liggen in ieder geval.

Als THC je hartslag al enorm doet stijgen kun je denk ik beter helemaal van de stimulerende middelen afblijven. THC verhoogt de hartslag maar minimaal ten opzichte van stimulerende middelen. Ik vraag me echter wel af of je niet gewoon in enen last hebt van paniekaanvallen waardoor je hartslag enorm stijgt, in dat geval kom je ook in een soort vicieuze cirkel terecht aangezien de paniek dan toeneemt op het moment dat je je realiseert dat je hartslag verhoogd is.

Voordat je weer aan de drugs gaat is het misschien een beter idee om dit probleem eerst bij de kern aan te pakken en te onderzoeken of je echt fysiek iets aan je hart mankeert of dat er iets psychologisch aan de hand is. Als het optie 1 is dan kun je het beste nooit meer drugs gebruiken die hartslag verhogen. Als het optie 2 is zul je uiteraard het onderliggende psychologische probleem aan moeten pakken.
Klik om te vergroten...

Dat is dus juist het vervelende.. ik ben totaal niet bang als ik ga blowen maar me hart slaat gewoon op hol uit het niets.
Heb ook als ik niet blow geen last hiervan.

Ook héb ik al een keer een hartfilmpje latrn maken en een 24 uur holter onderzoek gedaan, volgens de dokter was er niks raars te zien aan mijn hart...

Heb toevallig vrijdag 2 trekjes van een joint genomen( super dom, ik weet het )

En ging gewoon met 0,0 angst gedachten erin, en jahoor, na 5 minuten begon het weer op te komen, en het werd alleen maar erger, stond weer op het punt om 112 te bellen, was gelukkig samen met een maat, en heb 40 minuten in de vrieskou rondjes gelopen om een voetbal veld.

( voor mijn gevoel moest ik blijven bewegen om geen hartaanval te krijgen )
Kan ook totaal niet stilzitten of staan met zo'n aanval want dan voel ik me hart ZO hard bonken dat is gewoon ondraagbaar.
Na 40 minuten begon het te zakken.
b
buckethats97Lid
01-01-2024, 00:00
#5
BlijeChick zei:
Hoi Buckethats97,

Ik ben geen ervaren gebruiker om je daar goed advies over te geven, het enige dat ik weet is dat ik zelf bij xtc ook een aardig hoge hartslag heb. Dus ik vermoed dat dat niet veel verschilt met 4fmp. Daarbij moet je denk ik vooral bij jezelf te rade gaan of het wel verstandig is? En kan je er wel van genieten als je teveel bezig ben met de mogelijke gevolgen?
Klik om te vergroten...
Nouja dat is dus het vervelende... de eerste keer dat ik xtc gebruikte was de BESTE EN HEERLIJKSTE nacht van mijn leven, voelde me zo fijn en ben heerlijk losgegaan die nacht. Ook de beste sex ooit gehad :mrgreen:

Maarja nu krijg ik de laatste keer dat ik het deed een hele snelle hartslag en voelde me een beetje vaag... me hart boekte ook en was een heel onaangenaam gevoel.

Ik probeer terug te gaan naar dat gevoel van de eerste keer maar aan de andere kant ben ik bang dat het fout gaat.
Heb namelijk met oud en nieuw op nachtduik een epileptische aanval gehad.
s
spongecolaLid
01-01-2024, 00:00
#6
Ik ken je gevoel met THC heel erg goed. Ik heb dit zelf ook een keer gehad. Ik had nog nooit een hoge hartslag gekregen. Ineens begon die wat te stijgen en het ging alleen maar sneller en sneller. Ik dacht op dat moment echt dat ik dood zou gaan aan een hartaanval, ik ben achterop de scooter gegaan en probeerde er niet aan te denken. Eenmaal bij de Mac, eerste hap van de hamburger en er kwam ineens weer een raar gevoel over me heen, meteen weer weggegaan toen. Met xtc heb ik dit nog niet gehad, ik heb het wel gemeten en zat rond de 130-140. Ik blow ondertussen wel weer en heb er nog niet weer last van gehad.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."