Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
""
"Ik hou van veel Metal, en heb een paar uiteenlopende stijlen daarin. Van Slayer, Type O Negative tot Napalm Death en Obituary. Ook Entombed trouwens. Maar nu stip ik aan: Winter - Into Darkness Katatonia - Dance of December Souls"
"Inhoud van een luchtballon geconsumeerd. Deed geen ene f*ck."
"Voor mij lijkt 0.0 teveel op het echte werk, dus doe ik gewoon niet. Tijdje terug heb ik per ongeluk een mondwater gekocht waar alcohol in zit. Ik herkende de specifieke smaak van alcohol, en het bracht vele associaties naar boven. Geen terugval van gemaakt, mar nog altijd gealarmeerd...Ik denk dat alcoholvrij bier mij ook je niet verder helpt."
"Pink Floyd. Without a doubt"
"Hoihoi, Ik ben ook voorstander van legalisatie van cannabis. Mijn vaste coffeeshop heeft vergunning en is sinds enige tijd overgegaan naar legaal gekweekte marihuana. Ik ben positief over dit experiment. Toch kies ik meestal niet ruim. Van Northern Lights en ook de Donny Burger (zijn ook al weer verdwenen van de lijst), tot RS11, Cereal Milk, en soms wedding cake. Maar ook bij de legale wiet niet geheel zonder risico: 3 weken geleden ben ik op dezelfde avond 2x out gegaan, inclusief omvallen... Dit was echt van de wiet, ik gebruik geen zware drugs of alcohol. Toch viel het mij op, nooit zo extreem geweest. Ik hoop dat de legalisatie doorzet in onze 'Republiek van de coffeeshop. Hoi!"
"Haha, bestaat er tegenwoordig een manier, sowieso?"
"Hoi, Ik ben een 50+er, en ben altijd een alcoholist. Maar ik drink al 5 jaar geen druppel meer. Vanaf 2007 al 3x een kliniek gevolgd, waarvan de laatste keer voor alcohol in 2015. Volgens mijn eigen plan toen wilde ik kunnen aantonen dat ik niet meer wil drinken. Volgens verslavingszorg was dat pas een behandelplan. Dus detox van 2 weken waarin hulpmiddel refusal/antabus werd opgestart. Vanaf daar begon mijn buik zich gezonder te voelen. En dat was beter. Enkele terugval mogelijk..? In het begin van de corona-crisis moesten de coffeeshops dicht omdat zij ook horeca zijn. Ik in paniek! Stomme kop besloot bier te kopen. Ik vond er geen donder meer aan en de refusal deed ik nog, dus vergif in mijn lijf ook nog. Dat was de allerlaatste. Geen drup meer nodig. En inmiddels afgestapt van de refusal. Met succes, zonder terugval. Nog een jonko in het weekend meestal, maar dat is iets anders...Daar ga ik nu niet aan werken. Oh ja, ik heb via een AA-groep geleerd van het bestaan van refusal. En, ook dat ik waarschijnlijk altijd wel alcoholist zal zijn. Maar ik drink niet meer. Greetings."
"Eigenlijk ben ik ook op dat andere drugsforum actief geweest. Als wietsmoker. Maar nu minder gek of extreem. Dat doet Trump voortaan"
"Dank jullie trouwens, voor het positivisme in dit topic"