Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"ik snuif alleen in het weekend maar merkte ik dat coke niet zo goed meer is dan in het begin. ben ik ook vertrouwen in mijn vaste dealer daardoor verloren. weet iemand een advies wat ik moet doen om er uit te komen of kan mij anders helpen..."
"neboe zei: wees voorzichtig met chineese (of misschien ook ooit gehoort, taise). het is meestaal wit heroine en heel sterk, puur....als je gewent op turkse bent, gebruik half of meer van de doze die je normaal gebruikt als je die dope tegen komt (heeft veel overdoze veroorzaakt...) in ieder geval in mijn land. ciao Klik om te vergroten..."
"needlefreak zei: veel mensen denken dat je na een paar keer heroïne gebruiken al verslaafd bent. dat is niet waar. in het begin dat ik het gebruikte kon ik het nog makkelijk stoppen of het gebruiken met tussenpauzes. ik heb het zo eerst lang gebruikt zonder dat ik verslaafd was. ik kreeg dan het gevoel dat ik alles onder controle had. dat ik sterker was dan de smack of bruinen, zoals wij hier heroïne noemen. dat is juist het gevaarlijke. ik ging het soms dagen na elkaar gebruiken en als ik toen stopte merkte ik dat ik er veel zin in had. ik kon toen niet veel verdragen en werd vlug agressief. toch kon ik het nog laten en rookte ik enkele dagen joints om het dan opnieuw te gebruiken. op den duur gebruikte ik het 4 dagen in de week en 3 dagen niet. de dagen dat ik het niet gebruikte had ik erg veel zin in heroïne maar ik kon het laten en ik voelde me er goed bij omdat ik vond dat ik niet verslaafd was. als het echt moet dan stop ik wel dacht ik. maar achteraf bekeken was ik toen wel al goed op weg om zwaar verslaafd te worden. na 4 dagen gebruik moet ik eens een slechte dag gehad hebben en zag ik het niet zitten om 3 dagen te wachten. ik bleef gewoon verder gebruiken. sindsdien gebruikte ik elke dag en was ik wel degelijk verslaafd. toen had ik het elke dag nodig om te functioneren. ik had het altijd gechineesd of gesnoven maar het heeft niet lang geduurd voor ik het ook eens wou spuiten. m'n eerste shot heb ik laten zetten door een ervaren spuiter. het ritueel van een shot klaar maken en het gevoel dat ik kreeg na die shot was zo zalig, dat ik direct naar de apotheker ging om insulinespuiten van 1cc te kopen. toen was er geen weg meer terug. in het begin shotte ik ongeveer een halve gram op een dag. als het begon uit te werken werd ik erg onrustig en prikkelbaar omdat ik een nieuwe dosis nodig had om niet ziek te worden. m'n leven draaide enkel nog rond heroïne. dat kreeg voorrang op alles. ik steelde geld van m'n familie en onbekenden, pleegde diefstallen en dealde zelf drugs om m'n heroïne te betalen. als je verslaafd bent doe je dingen die je anders nooit zou doen. voor ik me heb laten opnemen in een afkickcentrum spoot ik elke dag 2 gram heroïne. ik had nooit gedacht dat die verslaving zo erg kon zijn. sinds vorige zomer ben ik weer in behandeling maar ik krijg het niet uit mijn hoofd. elke dag denk ik eraan en ik ben al zoveel keer hervallen. de laatste keer dat ik een shot heb gezet was een maand geleden. het blijft een gevecht voor de rest van mijn leven. ik hoop dat mensen die met heroïne experimenteren en dit lezen, op tijd beseffen waar ze mee bezig zijn en stoppen. het is het echt niet waard. als ik kon kiezen zou ik er nooit meer mee beginnen maar daar is het nu te laat voor... Klik om te vergroten... het is inderdaad zo. heb ik hetzelfde meegemaakt alleen gelukkig niet zo ver gekomen. ben ik op tijd gestopt en nog steeds zie ik dit als een wonder. toen ik met spuiten van heroine begon (laatste keer was in 199 was voor mij alsof de hemel ging open. echt het meest cool en relax gevoel die ik ooit kende. flesh en het warmte die door je lichaam en geest verspreide is bijna onmogelijk om om te schrijven. ook ik gebruikte het bijna 5 jaar met controle en het ging goed. heb ik gestudeerd en gelukig heb ik sterk wil. (mijn moto was: nooit zich met een of andere doelgroep in dit geval junkies) te identieficeren. maar toch raakte ik onbewust in shit en besefte ik pas jaren later dat horse mijn geest, emoties en mind flink heeft aangetast. ik had bijna 3 jaar nodig om hem uit mijn hoofd te zetten. nu is bijna 7 jaar sinds ik dope voor het laatst heb gebruikt. het zit niet meer in mijn hoofd, maar ik ben nog steeds bang voor mijn reactie als ik hem tegen zou komen. het is mij toch ergens gelukt om vrij te komen en ben ik super blij dat ik mijzelf weer voel, werk, heb kids en ben ik in staat om te voelen. hopelijk vind je ooit kracht en de weg om er uit te komen. het is bijna onmogelijk (gezien de stereotypen over heroine) maar als je jezelf gelooft en je eigen weg kiest; is niet onmogelijk om of helemaal ermee te stoppen of in ieder geval genoeg kracht in je zelf te vinden om het gebruik van horse onder controle te krijgen. maar vergeet niet; je vecht met dubbele verslaving; heroine en spuiten (rituel).... sterkte man..."
"zelfcontrole sneeuwuil zei: Is er nog iemand die op mijn verhaal wil reageren? Mij advies of tips kan geven? Is er iemand die in de zelfde shit zit als ik of heeft gezeten en het nu wel in de hand heeft?Hoe krijg ik dat dan voor elkaar als je alleen, verslaafd bent en geld geen probleem is? Waar ligt de kern van de zelfcontrole? Voelt iemand zich geroepen mij te adviseren? Klik om te vergroten... geen zelfcontrole...het ligt in zwakte van je geest en het gebruik van drugs dagelijks, te opwindend maken. het is nu deel van je leven, gewonte...maar zelfcontrole kan je terug krijgen...zie mijn antwoord op je brief en misschien hoor in nog van jou. verder stappen moet je ondernemen. anja"