Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Ik ga vrijdag aan mijn eerste keer dus ben geen expert, maar in welke hoeveelheden heb je ze gebruikt? Want als je een portie van 8gram had voor een lichte trip, is het misschien verstandig om te verhogen met de helft, dus naar 12 gram. En als dat nog te licht is, verhogen met nog eens 3 a 4 gram. Bouw niet te hard op, want mijn ervaring(met salvia dan) is dat als je te snel de dosis verhoogd je in een enorm heftige trip kan terechtkomen waar je totaal niet op voorbereid bent. Wat betreft de paddo's kan ik je weinig advies geven, maar wat betreft de salvia: Neem een weegschaal die op tiende of honderdste gram nauwkeurig is en weeg het heel precies af. Salvia kent een (bij sommige mensen) omgekeerde tolerantie. Hoe vaker je het rookt, hoe minder je nodig hebt voor een diepe trip. Begin met 0,1 gram van 5x of 10x extract, rook, en ervaar. Indien je niet het gewenste effect bereikt, verhoog de dosis dan met 0,05gram. En als je over de 0,25 / 0,3 heen gaat loont het misschien zelfs om een sterker extract te kopen. Ga niet te hard, mijn allereerste Salvia tript was diep en doodeng omdat ik absoluut niet was voorbereid op wat er ging komen. Nu kun je je sowieso vrij moeilijk voorbereiden op vrouwe Salvia, maar je kan wel rustig aan kennis met haar maken, ipv direct de diepste laag in te duiken."
"Ik zit momenteel in de plan fase van eerste keer truffels doen aanstaande vrijdag. Deze post is lang, excuus daarvoor maar ik wil alle achtergronden goed uitleggen. Om goed voorbereid te zijn ben ik momenteel druk in de weer met het leven van guides(zoals deze op EroWid: http://www.erowid.org/psychoactives/faqs/psychedelic_experience_faq.shtml). De groep is 3 a 4 man groot(nummer vier is nog niet zeker of hij vrij kan krijgen van werk). We zijn allen onervaren met langwerkende tripmiddelen, en daarom heb ik als 'host' besloten dat zonder sitter er niet gebruikt wordt. Ik heb ervaring met Salvia, maar wat ik heb gelezen is dat op geen enkel vlak te vergelijken met truffels. Ik weet wat Salvia kan doen met je lichaam en dat je totaal niet snapt wat er gebeurt en dat je rare dingen kan doen. Om deze reden wil ik zonder sitter hier niet aan beginnen om het risico te beperken tot een minimum. De gekozen omgeving is bij mij thuis. Ik woon anti-kraak in een kantoorpand op de 2e verdieping. Ik heb toegang tot een balkon, en deze gaat netjes op slot en de sleutel wordt aan de sitter gegeven. Mijn huiskamer is waar alles gaat gebeuren. Ik heb voldoende zitplaatsen, en ik wil 1 of 2 matrassen in de woonkamer leggen zodat we kunnen liggen mochten we daartoe behoefte hebben. Ik wil wierook halen om deze aan het begin aan te steken. Lichten gaan zoveel mogelijk uit, met misschien 1 "nachtlampje" om volledig duister te voorkomen. Ik wil kijken of ik een aantal zaken nog kan ophangen. Kleurige versiersels, mooie foto's van landschappen(heb er een aantal in huis). Van alle deelnemers verwacht ik een aantal zaken: - Ze lezen zich van tevoren in over wat ze zullen gaan opeten. - Ze packen zich van tevoren met positief materiaal(natuur docu's, happy films) - Ze dragen losse makkelijke kleding en brengen een positieve opliftende sfeer mee. Blije muziek luisteren van tevoren bijvoorbeeld. - Geen medicijnen en alcohol - Alle telefoons gaan uit. Na binnenkomst wil ik met iedereen een plan "opstellen". Doornemen hoe we ons voelen, kijken of we er zin in hebben en of er mensen een bezwaar / blokkade voelen. En indien ze die voelen, kijken of ze besluiten om niet mee te trippen. En dan een blije film kijken en als de fijn op zijn einde loopt de truffels afwegen, opsnacken en dan de TV en lichten uit met op de achtergrond wierook en blije muziek. Ik wil van tevoren 2 jointjes draaien en die met de truffels oproken zodat de misselijkheid minder wordt. Mis ik hier nog iets? En: kunnen ervaren trippers muziek aanraden? Ik vind het moeilijk om muziek te selecteren wat hier goed bij past."
"Ik heb afgelopen vrijdag mijn allereerste truffelervaring gehad. Ik heb me van tevoren flink ingelezen door via de site van Azarius de "Veilig trippen" gids door te lezen, evenals de links naar de Erowid site en het filmpje over "Wat te doen als iemand bad gaat" bekeken. Ik had me zeer goed voorbereid, had genoeg gelezen en had genoeg uitleg gehad van de kerel die in de Azarius winkel werkt(Wat enorm fijn was want hij heeft echt de tijd voor me genomen om alles door te nemen). Eenmaal 's avonds had ik er enorm zin in, maar was ik toch stiekem beetje nerveus / bang voor wat er ging komen, maar de zin-in-stemming overheerstte. En het was echt een van de mooiste ervaringen van mijn leven. Ik ben mijn trip begonnen met de insteek van "De truffel gaat mij mee op reis nemen en we gaan zien waar deze mij mee naar toe neemt.". Tijdens de trip heb ik 2 of 3 momenten gehad waarop ik mij ongemakkelijk / vreemd / naar voelde(moeilijk precies te bewoorden), en op dat moment dacht ik gewoon "Wat wil het dat ik hier zie?". Ik ben mijn hele trip met de stroming meegedobberd en genoten. Een van mijn maten ging tijdens de trip wel BAD omdat hij zich begon te verzetten tegen de trip. Hij raakte in paniek en dat dreigde mis te gaan waarop ik heb ingegrepen en met hem ben gaan praten. Gevraagd wat hij zag, wat hij voelde, wat er door hem heen ging en wat er gebeurde als hij richting de vortex ging. Binnen enkele minuten had ik successvol een negatieve vibe omgetoverd in een hele positieve blije vibe en had ik weer een tripper naast me liggen die helemaal uit zijn koekie ging op de visuals. Lees je goed in en zorg dat je een ervaren sitter hebt die weet wat hij of zij moet doen. En begin je trip met de gedachte dat je de mooiste ervaring van je leven gaat hebben en dan komt alles goed"
"Hey Svali, Bedankt voor je reactie. Ik zal gewoon houden bij kleine nakken. Ik moet morgen nog naar buiten en slapen zit er waarschijnlijk niet in zoals het er nu uit ziet. De vermoeidheid begint te komen, en ik begin afgeleid te raken van me werk. Dus we gaan kleine puntjes doen, kijken wat er gebeurd. Je brengt een goed punt aan qua verslaving. Hoewel ik niet vermoed dat ik dit wekelijks hoef te doen, het is wel erg makkelijk om naar dope te grijpen om langer door te kunnen gaan. Recreatief zie ik het nut niet zo van speed, want als ik xtc gebruik ben ik hyperdepieper genoeg om tot een uurtje of 12 de volgende dag door te gaan, en daarna is het sowieso wel mooi geweest. Maar in het kader van "doe niet dom" denk ik dat dit maar gewoon de laatste keer moet zijn."
"Afgelopen weekeinde voor de tweede keer Salvia 10x gerookt. Ik was bij een maat van me in Limburg en hij wilde dolgraag Salvia proberen. Ik had me bong meegenomen, grammetje salvia gekocht bij de lokale smartshop en naar een maat van hem gereden. Huiskamer was verdonkerd met groene gordijnen. Die maat van hem zat XBox te spelen en het kostte mij eigenlijk best wat moeite om die vriend te overtuigen toch echt het geluid uit te zetten en even het spel op pauze te zetten. Vervelende bijkomstigheid, omdat je echt een rustige omgeving wilt. Maar, uiteindelijk toch gelukt en maat van mij laten roken. Half uur / drie kwartier na zijn poging was hij weer volledig terug op aarde en was het tijd voor mijn hit. Die andere gast twijfelde over te roken dus hem geskipped. Ongeveer 0,1 tot 0,2 gram in me bong gedaan, storm aansteker erbij en inhaleren. Ik zie de randen van mijn visie beginnen te trillen en adem uit terwijl ik denk "Nah, ik heb te weinig gerookt, ik ga niet trippen" en toen BAM, ineens weg. Niveau 5 trip, volledig de weg kwijt en ik loop rond in een kamer. Er komt een man naar me toe en die neemt me mee naar een andere kamer, zet me ergens in een hoek neer(in werkelijkheid was ik aan het lopen geslagen en mijn tripsit heeft me bij mijn schouders weer terug op de bank gezet). De man begon me te vertellen dat ik een autoband was. Ik was bedoeld om een autoband te zijn en de toestand waar ik nu in was, zo hoorde het niet te zijn. Ik moest terugkeren naar hoe ik bedoeld was: een autoband. Op dit moment vertrok de man uit de kamer en voelde ik mijzelf langzaam aan in een autoband veranderden. De kamer veranderde, een auto verscheen en ik kromde langzaam in een wiel. Er ontstond een enorme strijd: Ik wilde geen autoband zijn, ik wilde mezelf blijven. Mijn armen, borstkas, tong, alles voelde aan alsof ik aan het transformeren was. Op dit moment had ik door dat ik aan het trippen was en zag ik die andere gast zitten en brulde ik "Ooh ja, ik heb iets gerookt". De angst van een autoband worden was er nog wel, maar ik realiseerde me dat ik in een trip zat. Vanaf dit moment ben ik kwam ik weer langzaam aan terug in de realiteit, angst verdween weer en alles was weer back to normal. Echter, vreemde is: Mijn vorige salvia trip eindigde precies hetzelfde. Tijdens mijn vorige trip was ik initieel een tuinhekje, stortte de wereld in en werd ik uiteindelijk ook langzaam aan onderdeel van een auto. Komt dit vaker voor bij Salvia, dat je tijdens trips ervaringen hebt die je tijdens vorige trips ook had?"
"Even een snelle google actie levert dit op: http://www.nuchterrotterdam.nl/index.cfm?page=Speed+en+zwangerschap Samenvatting: - Vernauwde bloedvaten in de fetus kunnen tot hersenbloeding leiden - Verminderde bloed doorstroming kan resulteren in ontwikkelingsachterstand - Placenta kan loslaten tijdens de zwangerschap(wat voor jou en je kind levensbedreigend kan zijn) - Neurologische schade - Wat logisch is, de hersenen van het kind ontwikkelen zich terwijl er constant speed in het bloed zit en daardoor groeien de hersenen anders Overigens: Zolang je je kind borstvoeding geeft moet je absoluut geen speed gebruiken, Komt via de melk in het kind terecht, en dat wil je voorkomen."
"Ik heb vrijdag a.s. een zakelijke deadline die ik MOET halen en die ik op dit moment niet ga halen. De vertragingen zijn voornamelijk omdat de klant constant van mening aan het veranderen was mbt inhoud / opzet van het op te leveren werk. Schiet niet op. Echter, de deadline staat nog steeds, en ik wil die deadline halen om twee redenen: Het verzekert mij in de toekomst van meer werk en ik laat zien dat ik betrouwbaar ben. Iets wat ik absoluut als ZZP'er nodig heb om van werk verzekerd te zijn. Ik heb speed thuis liggen, en heb in het verleden 2 keer speed gebruikt. Eerste keer na een nacht doorhalen op pillen en ik 's middags een afspraak had met iemand, tweede keer omdat ik naar een afspraak moest en extreem vermoeid was van iets te lang doorhalen 's nachts. Ik ben ZZP'er in de IT, en zit dus de hele nacht. Als ik wil snuiven, wat raden jullie aan? Klein snuifje doen, werken tot ik mezelf voel inzakken en bijpunten? Of om de zoveel uur beetje bijpunten? Ik heb naar schattig ongeveer 16 uur nodig, en ik heb beschikking tot slaapmiddelen om morgenavond in slaap te komen voor het geval ik door schiet. Mijn grootste zorg is niet het inslapen morgen, maar teveel snuiven zodat ik ongelofelijk onrustig en gefrustreerd raak. Tips? Last, but not least: Ik wil absoluut niet verslaafd raken, en nu zul je van een keer speed niet verslaafd raken, maar hoe verslavend is speed eigenlijk?"
"Ik ben groot fan van deze aan/uit-knopjes. Ik heb ze zelf ook, en ze bevatten inderdaad tussen de 150 en de 180mg M. Echter, bij deze jongens moet je nooit een hele in een keer wegtikken! Wat ik altijd doe, en daar space ik em mooi op is halfje aan het begin, na een uurtje kwartje en half uur tot uur later andere kwartje. Als je de knopjes op die manier gebruikt heb je een hele mooie avond. Over je afterglow: Dat heb ik zelf ook, ongeacht welke pillen of M ik neem. Mijn lichaam is niet zo heel erg goed met het afbreken van de M en mijn uit-space duurt 2 tot 3 keer zo lang als bij mijn vrienden. Het is me meer dan eens overkomen dat ik op zondagmiddag rond een uurtje of een met vrienden belde en zij weer volledig 'back to normal' waren, zat ik nog lekker te genieten van de uitspace."
"Ik rook sindskort mijn eigen ge-extaheerde DMT en ik moet zeggen: dat bevalt best goed. Hoewel ik nog geen "doorbraak" heb meegemaakt zijn het intense en hele mooie trips. Dosering is bij DMT heel erg belangrijk want 30 ~ 35mg is voldoende om een volledige out-of-body ervaring te hebben. Ik vertrouw mijn milligram weegschaal echter niet. Voordat ik begon met mijn extractie heb ik in een smartshop een scheermesje en een lepeltje/schepje gekocht. Omdat ik niet weet hoeveel de inhoud van het schepje was dacht ik: Sealtje op mijn weegschaal, 5 schepjes erop en zien wat het weegt. resultaat: 0.00. Hm, die weegschaal vertrouw ik niet meer. Ik was er eigenlijk vanuit gegaan dat een volle schep(afgevlakt) ~10mg zou zijn. Klopt dit? Kan iemand dit verifieren voor me?"
"Je hebt waarschijnlijk voor je gevoel het idee dat seks zonder dope erbij minder leuk / lekker / spannend is. Dat geheel kun je gewoon weer terugkrijgen, maar vereist dat je even een paar mindset changes doet. Laat seks even een paar weken links liggen. Skip masturberen, skip neuken, skip the whole deal. Even drie of vier weken zonder. In het begin is dat vooral vrij zwaar, maar als je eenmaal maandje zonder zit en je hebt seks, dan is die keer seks gelijk een stuk bijzonderder. Echter, wat je ook vooral niet moet doen is vergelijken. Drop de "seks met xxx op was beter". Met tijd, wordt het weer zoals het was."