Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsEerste keer truffels voorbereiding. Tips?

Eerste keer truffels voorbereiding. Tips?

3 antwoorden
4 weergaven
18-5-2026
Z
ZandHavikLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ik zit momenteel in de plan fase van eerste keer truffels doen aanstaande vrijdag. Deze post is lang, excuus daarvoor maar ik wil alle achtergronden goed uitleggen.

Om goed voorbereid te zijn ben ik momenteel druk in de weer met het leven van guides(zoals deze op EroWid: http://www.erowid.org/psychoactives/faqs/psychedelic_experience_faq.shtml).

De groep is 3 a 4 man groot(nummer vier is nog niet zeker of hij vrij kan krijgen van werk). We zijn allen onervaren met langwerkende tripmiddelen, en daarom heb ik als 'host' besloten dat zonder sitter er niet gebruikt wordt. Ik heb ervaring met Salvia, maar wat ik heb gelezen is dat op geen enkel vlak te vergelijken met truffels. Ik weet wat Salvia kan doen met je lichaam en dat je totaal niet snapt wat er gebeurt en dat je rare dingen kan doen. Om deze reden wil ik zonder sitter hier niet aan beginnen om het risico te beperken tot een minimum.

De gekozen omgeving is bij mij thuis. Ik woon anti-kraak in een kantoorpand op de 2e verdieping. Ik heb toegang tot een balkon, en deze gaat netjes op slot en de sleutel wordt aan de sitter gegeven. Mijn huiskamer is waar alles gaat gebeuren. Ik heb voldoende zitplaatsen, en ik wil 1 of 2 matrassen in de woonkamer leggen zodat we kunnen liggen mochten we daartoe behoefte hebben. Ik wil wierook halen om deze aan het begin aan te steken. Lichten gaan zoveel mogelijk uit, met misschien 1 "nachtlampje" om volledig duister te voorkomen.

Ik wil kijken of ik een aantal zaken nog kan ophangen. Kleurige versiersels, mooie foto's van landschappen(heb er een aantal in huis).

Van alle deelnemers verwacht ik een aantal zaken:
- Ze lezen zich van tevoren in over wat ze zullen gaan opeten.
- Ze packen zich van tevoren met positief materiaal(natuur docu's, happy films)
- Ze dragen losse makkelijke kleding en brengen een positieve opliftende sfeer mee. Blije muziek luisteren van tevoren bijvoorbeeld.
- Geen medicijnen en alcohol
- Alle telefoons gaan uit.

Na binnenkomst wil ik met iedereen een plan "opstellen". Doornemen hoe we ons voelen, kijken of we er zin in hebben en of er mensen een bezwaar / blokkade voelen. En indien ze die voelen, kijken of ze besluiten om niet mee te trippen. En dan een blije film kijken en als de fijn op zijn einde loopt de truffels afwegen, opsnacken en dan de TV en lichten uit met op de achtergrond wierook en blije muziek.

Ik wil van tevoren 2 jointjes draaien en die met de truffels oproken zodat de misselijkheid minder wordt.

Mis ik hier nog iets? En: kunnen ervaren trippers muziek aanraden? Ik vind het moeilijk om muziek te selecteren wat hier goed bij past.
E
EzkatonLid
01-01-2024, 00:00
#2
Klinkt alsof je al overal aan gedacht hebt, komt helemaal goed als ik het zo lees. Probeer misschien echter ook weer niet te gecontroleerd te zijn, want dat kan je medetrippers misschien ook enigszins een onprettig gevoel geven. Ik ken daarentegen jullie "groep" niet dus ik weet niet of dit van toepassing is hoor.
Over dat van blije dingen dingen kijken en luisteren vantevoren, ik weet niet of je daar veel aan gaat hebben. De paddestoelen zijn in controle en nemen jou daar mee naartoe waar ze jou mee naartoe willen nemen, hier moet je gewoon voor open staan =)

Over die joints, kun je doen, maar je zegt het zo alsof het al zeker is dat je misselijk gaat worden van de truffels. Dit verschilt heel erg per persoon, de een ervaart deze misselijkheid en de ander heeft er totaal geen last van. Daarnaast omdat het je eerste keer is zou ik misschien zeggen van, laat die joints achterwege en wacht puur op de truffelervaring. Ik weet tevens niet hoeveel je gaat nemen voor je 1e keer, maar mocht je met een lage dosis beginnen en blijkt dat je er niet zoveel van merkt, dan is het misschien een goed idee om dán die joints opsteken. Aangezien je echter al ervaring hebt met Salvia zou ik het kunnen begrijpen als je meteen een volle portie neemt.

Tenslotte, over de muziek. De muziek waar mijn medetrippers en ik altijd onwijs van genieten tijdens trips, is voornamelijk die van de game Oblivion: http://youtu.be/nBucMZSouqQ
Lekker rustig en atmosferisch. Als je dit mooi vind is dit misschien ook wat voor je: http://www.youtube.com/watch?v=xpT5MrD44wM

Hou je meer van wat spacy, abstractere muziek dan vind je wellicht Shpongle leuk: http://www.youtube.com/watch?v=VREsnmhFmlQ

Muzieksmaken verschillen nou eenmaal tijdens trips ook heel erg, dus je kunt er eigenlijk alleen voor jezelf achter komen wat je dan het liefst luistert =)

Veel plezier! Laat je nog even weten hoe het was? =)
s
sinslordLid
01-01-2024, 00:00
#3
Als je it gevoel hebt dat it niet goed mocht gaan, dan kan je deze link checken,
Je zult er gegarandeerd van opknappen :)
* http://www.youtube.com/watch?v=v1PBptSDIh8

En Ezkaton,
Aangezien naar jou muziek smaak is dit mss niet iets voor je? P.S Posthumus?
Hier linkje:http://www.youtube.com/watch?v=qz2hQrUy-Q4&feature=related

Of Daft punk (tron soundtracks) erg leuke muziek om op youtube playlist en dan keihard en lekker erin trippen :)
m
mandragoraLid
01-01-2024, 00:00
#4
sinslord zei:
Als je it gevoel hebt dat it niet goed mocht gaan, dan kan je deze link checken,
Je zult er gegarandeerd van opknappen :)
* http://www.youtube.com/watch?
Klik om te vergroten...

Dit is zo f*cking hilarisch whahahahahahahahahhahaha
echt iedereen KIJK ernaar!!!
man kheb hier een dik kwartier in een deuk gelegen hahahahahha zo grappig :grin:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."