Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Ik kwam dit topic random tegen en vroeg me af hoe het nu is! Ik gebruik ook sinds 2,5 jaar methylfenidaat. En misschien grappig, ik werk zelf als psycholoog en bij adhd onderzoek/behandeling vraag ik sws altijd of iemand zelf ook al eens ritalin of zo gebruikt heeft van een vriend en wat dat deed haha. Dus echt heeeeeeel normaal om dat te zeggen!"
"Wat ga je doen als er gereageerd wordt met dat dit een te hoge prijs is voor het spul?"
"De Dunne zei: Wauw, ik ben nu jaloers… Bij mij werkt Methyl in normale dosering wel tegen de adhd radartjes/piekeren, wat betere focus en concentratie, fysiek ook minder bewegelijk maar het doet echt 0,0 nada noppes voor mijn uitstelgedrag. En daar baal ik van want dat was eigenlijk hoofdreden nr 1 om na 50+ jaar zonder iets van medicatie te nemen nu wel te nemen. Dus bof daar maar mee! Gewone (maar dan wel GOEDE) speed helpt daar 100x beter tegen. Klik om te vergroten... Waarom gebruik je dan geen dex? Also de doseringen voor methylfenidaat verschillen enorm per persoon. Sommige mensen merken al wat van 5mg, anderen nemen 3x per dag 50mg."
"De Dunne zei: Omdat dex het als speed aangeeft bij tests en ik beroepschauffeur ben. Moet ik ook allerlei testen doen, cbr gezeik. En recreatief dex (eens geprobeerd) in hoge doseringen was ook niet mega mijn ding. Tis niet net als gewone speed. Klik om te vergroten... Ah oké! Stom zeg. Ja vind ik ook, terwijl dat niet zou moeten kunnen. Als je schone speed hebt, zou het hetzelfde moeten zijn toch? Ik heb een paar jaar geleden dex ook eens recreatief gebruikt en ik werd wakkerder, maar voelde me gewoon meh. Niet zo energiek en vrolijk als bij speed, dus was er niet zo van onder de indruk. Heb later dex geprobeerd als medicatie en toen werd ik er ook meh van."
"Je moet ook niet zeggen dat mensen een flikker zijn. Een eikel was beter geweest."
"SmartieAndMe zei: meditatie ook Klik om te vergroten... Mindless is vast heel trots op je met deze reactie"
"Senseo zei: Als een patiënt al verschillende therapieën heeft geprobeerd en verschillende anti-depressiva zonder resultaat, waarom kan er dan niet geëxperimenteerd worden met bv. Dexamfetamine onder toezicht? Immers, onbehandelde depressie lijdt vaak tot de dood als gevolg. Klik om te vergroten... Omdat je nog depressiever kan raken als je psychostimulantia krijgt voorgeschreven terwijl je geen ADD/ADHD hebt. En concentratieproblemen zijn bijna altijd het geval bij een depressie... Het zou kunnen dat het helderder in je hoofd voelt puur omdat het een stimulerend middel is. Iederéén krijgt daar meer energie en focus van. Om deze redenen moet je ook een diagnose hebben en het instellen onder toezicht van een psychiater. De meeste huisartsen hebben overigens totaal geen verstand van medicatie voor psychische problematiek, dus daar beginnen ze niet aan en vaak willen ze het ook niet eens overnemen als iemand bij een psychiater uit behandeling gaat (weer een ander verhaal). Dat terzijde. Het zou ook kunnen dat je goed reageert omdat je onderliggend aan je depressie wel ADD/ADHD hebt. Uit onderzoek blijkt dat stemmingswisselingen bij deze laatste groep beter bestreden kunnen worden met psychostimulantia dan met antidepressiva. (Dit is ook wat ik zelf merk trouwens; minder stemmingswisselingen.) Maar goed, dan moet je dus alsnog een ADHD-onderzoek laten doen. Als je dat echt wil uitzoeken, kun je toch contact opnemen met een instelling in jouw buurt die dit kan doen? Ipv gefrustreerd blijven naar je huisarts..."
"Huh, 180mg?! Dat is wel erg veel toch...."
"benzzzy zei: [plaatje] Amfetamine komt 23 keer voor. Klik om te vergroten... Wow maar hoe krijg je het voor elkaar om een bron te vinden die precies het tegenovergestelde bevestigt van wat je zelf bedoelde?"
"Ik denk niet dat wij er meer verstand van hebben dan je psychiater."