Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Joehoee Bijna Bang-bang-bangface! Hier nog mensen die er heen gaan? Ben wel benieuwd of er wat mensen van dit forum heen gaan.."
"Dit zal het vast niet zijn, maar moest ik gelijk aan denken. Een gast die van o.a. zeep poeder maakte en het verkocht als speed Veel geld er mee verdiend, vraag me alleen af waarom mensen niet klaagde? Beetje zeep in je neus lijkt me toch even wat anders dan speed http://www.nieuwsblad.be/Article/Detail.aspx?ArticleID=BH24040I_2"
"Zelf volg ik de studie SPH, erg breed, maar als je interesse gericht is op de verslavingszorg kun je je er een eigen draai aan geven. Zelf zit ik in het derde jaar en heb voor een 10 maanden stage gekozen binnen de verslavingszorg! Hier hebben ze mij gevraagd te blijven werken en zodoende ben ik er ingerold. Het is wel zo dat het eerste en tweede jaar op vanalles gericht is, zowel op kind als ouderen en noem maar op. Soms heb je de keuze een casus te kiezen, deze kun je dan wel weer richten op verslavingsproblematiek. Maar je moet er wel open voor staan om ook het te kunnen richten op jeugdzorg, beperkte mensen e.d. Succes met je keuze maken!"
"Er zijn zeker wat raakvlakken, en de functies zullen ook zeker verschillen op andere plekken. Het is zeker niet dat je met het éen meer of minder kan, het zijn beiden verschillende functies met verschillende taken die wel met elkaar verweven zijn. Hoe ik het verschil terug zie op de plek waar ik nu werk, dit is een afkickkliniek, met MWD & SPH: - Is dat maatschappelijk werk zich richt op bepaalde leefgebieden, zoals werk, wonen, financiën e.d. en dingen regelt zoals uitkeringen aanvragen, huisvesting probeert te regelen. Naar instanties belt om bijv. schuldeisers in kaart te brengen en schuldsanering in gang te brengen. Veel meer gericht op de 'regel' zaken om het zo te brengen om zo het leven weer op de rails te brengen. Maar het houdt zich ook bezig met kind ouder projecten en meer met het systeem. - Als SPH-er werk ik als sociotherapeut --> als sociotherapeut bied je directe zorg aan cliënten met een disfunctioneren op sociaal, psychisch en/of somatisch gebied ten gevolge van verslavingsproblematiek. De zorg is individueel en groepsgericht. Daarnaast is de zorg gericht op het ondersteunen van de behandeling en het creëren van een therapeutisch milieu, waarbij sociotherapie de basis vormt ter structurering van de behandeling."
"Petrovic zei: Flameon zei: BacingsPen zei: Werken in de verslavingszorg? Maar dan mag je toch helemaal geen drugs gebruiken? Klik om te vergroten... Grapjas :P Je moest eens weten hihihihi Klik om te vergroten... Precies, zie je vaak. De mensen met mentale problemen psychologie leuk vinden, de "doodnormale" buurman zijn gezin omlegt etc. De zwakheden zijn nieuw en interessant. Klik om te vergroten... Ik begrijp niet helemaal hoe je dit bedoeld, kun je het wat concreter maken? (en begrijpelijker voor mij ? )"
"nicolai zei: SJD is (ook) op HBO niveau. Ik doe MWD op Inholland, in Den Haag. Weet niet of de verslavingszorg iets is, of gaat worden voor mij. Ik lees dat er een aantal df users zijn die werken in de verslavingszorg. Zouden jullie kunnen beschrijven hoe de verslavingszorg er in de praktijk aantoe gaat? (Methodieken, doelstellingen, protocollen, referentiekaders etc) Klik om te vergroten... Hé, de verslavingszorg is erg breed.. binnen dit concept kun je veel kanten op. Ik werk als sociotherapeut, kan je er wellicht meer over vertellen, maar als mwder heb je denk ik te weinig raakvlakken met hetgeen wat ik doe. Dus als je vragen hebt, stel ze! De vraag hoe het er in de praktijk er aan toe gaat is dan iet wat te breed gesteld..."
"Jammer!! Ik ben een beetje aan het bekijken hoeveel geld ik mee kan nemen.. maar mijn bankrekening valt vies tegen..oeps .. wie gaat er wel? Hoeveel geld neem je ong. mee? & haha ben ook benieuwd naar de outfits, wij gaan het nog maken. Zal wel iets dino-achtigs worden"
"Damnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnn iedereen die niet geweest is, heeft wat gemist zeg sodeju."
"Vigilante zei: Paar druppeltjes op een doekje en dan de CD er goed mee insmeren. Klik om te vergroten... Hahaha"
"Jeetje, absurd de behandeling van de Emiliehoeve. Schrik ervan!!! Wellicht zou het voor de één wel een werkende behandeling zijn, voor de ander juist weer niet.. Dank je voor het delen van jullie ervaringen!"