Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Ik heb het hele topic gelezen en wil enkel reageren op jouw laatste bericht i.v.m. vakantie. Ik had een zware depressie i.c.m. middelen gebruik. Ze schreven mij citalolpram 20mg voor (wat ik nu nog slik 3 jaar later) en oxazapam. Tip: oxazapam moest ik aangeven bij vliegmaatschappij omdat het normaal verboden is. Eenmaal aangekomen op het verblijf, vond ik er geen reet aan. Ik zag alleen maar nadelen en onrust. Na dag 1, ging het bij mij stukken beter. Vooral omdat er de mogelijkheid niet is om iets te verkrijgen op straat. Ofja, ik had er toen niet de moeite voor gedaan. Ik zag echt tegen de vakantie op. Op het moment van depressie kon je mij een lamborghini op de oprit zetten en de sleutels achterlaten, het deed mij niks. Net als vakantie, zag ik alleen maar bulten op de weg, i.p.v. ontspanning. Nu terugkijkend heeft mij dit echtwel geholpen! Doe ermee wat je wil! Fijne vakantie en goede reis."
"Goed bezig! Hoe is het nu?"
"Ik kan je zeggen. Ben in 2019 gestopt met roken (cold turkey) en in 2022 gestart met vapen. Toen alleen op feestjes met de gedachten 'ik ga toch s'ochtends niet trekken aan zo een ding met een bak koffie?'. Nu 2024 ga ik naar bed met het ding en is het het eerste wat aan mijn mond hangt als ik opsta. Of het slecht is? Ik zeg altijd tegen mijzelf van niet, maar vast over 20 jaar, komen ze erachter dat het de grootste rotzooi is. Nicotine is kut! Ik dacht dat ik ervan af was, maar ben weer terug bij af. Alhoewel, gewone peuken trekken mij niet meer. De stank en prijs van een pakje hebben het wel erg genoeg verpest."
"Kordie zei: Wat rook je voor vape @Wiidoaaaa RandM Tornado bv? Wat mij heel goed inzicht heeft is om te realiseren hoeveel pakjes sigaretten er in zo'n vape zitten. Dat zijn er veel. En dat is voor mij de motivatie om met beleid eraan te hijsen. Geloof je Nederlands of Engeland o.a. in hun onderzoek. Nicotine is nooit gezond, maar er zit vaak minder in dan een gewone sigaret. Er zit ook geen longblaasklevertje als teer in. Persoonlijk denk ik dat het er veel aan ligt hoe je hijst en hoelang je ermee doet. Ik kan bv een paar korte hijsjes nemen op een dagdeel. Dat zijn omgerekend minder dan sigaretten. Oja rekensom om aantal pakjes te berekenen zodat je inzicht krijgt in wat je rookt; Inhoud puffs vape : 13 (gemiddeld aantal trekjes van 1 gewone sigaret) : 19 (inhoud standaard pakje) = ongeveer aantal pakjes Of Inhoud puffs vape : 247 (aantal trekjes standaard pakje) = aantal pakjes Klik om te vergroten... Pfoe ik hijs eigenlijk de hele dag. Laten we zeggen 2 mg? Per dag. Ik heb een vaperesso en vul bij met bijvoorbeeld 'vampire vape Heisenberg' dat is 2% nicotone? Ik weet het niet. In ieder geval de zwaarste voor nicotine salts. Ik merk ook dat ik (weer) zeer verslaafd ben geworden aan vapen/nicotine. Ik maak mij zorgen of het niet NOG slechter is dan het pakje peuken dat ik 4 jaar geleden per dag rookte. Ik blijf er maar aan hijsen. Daarnaast blijf ik onderzoeken lezen waaruit blijkt dat er maar 4 grondstoffen in de vloeistof zitten die niet eens schadelijk zijn. Ze schrijven dat nicotine opzich niet eens schadelijk is. Ik weet niet wat ik geloven moet, maar was ik er maar nooit aan begonnen. Vooral doordat het niet stinkt/ruikt, kan ik het overal doen."
"Bedankt voor alle tips en steunende reacties! @Damius Op maandag denk ik, waar ben je in godsnaam mee bezig. En snachts lig ik te trillen van angst met een hartslag van 130 bpm, hopende dat mijn vrouw niets doorheeft. Ohja. Ik slik al 4 jaar 20mg citalopram per dag. Wegens depressie in 2021."
"_shikantaza zei: Klinkt bekend. Wel willen stoppen maar het niet voor elkaar krijgen. Je bent verslaafd en blijft verslaafd. En verslaving zal altijd een weg terug naar gebruik vinden. Behandeling is goed, kliniek is goed, maar daarna zul je er structureel tijd en moeite in moeten steken. Hoe dan? Je kunt lezen hoe dat voor mij werkt: in deze post Het gaat ook om dingen anders gaan doen. Als je doet wat je deed, krijg je wat je kreeg: gebruiken kan niet meer, dat loopt uit de hand. Ook al vertelt je verslaving je van niet. Je weet het onderhand wel, maar laat je toch steeds overtuigen door die sluwe verslaving. Is niet erg, alleen een teken dat je nog werk aan de winkel hebt. Mijn advies zou zijn: ga weer in behandeling en ga ontdekken hoe jouw onderhoud er uit gaat zien. Proberen, oefenen, voelen. En begin met eerlijk zijn, over je gebruik om te beginnen. Maar eigenlijk met alles. Verslaving gaat heerlijk op liegen: "lekker" gebruiken en dan alles verbergen en recht praten wat krom is. En het wordt allemaal steeds erger. Ga om te beginnen vanavond maar eens naar een meeting. AA, NA, CA, whatever. Ga zitten (of log in op Zoom) en ga luisteren: wat vertellen de mensen daar dat ik ook wel wil maar niet voor elkaar krijg? Wat hebben ze daarvoor gedaan? En uiteraard: stop met alcohol. En ga luisteren naar mensen die langer clean zijn. Succes, blijf praten. Mag ook in mijn inbox, die staat open voor iedereen die dat wil. Klik om te vergroten... Ik had dit nog niet eens goed in mij opgenomen maar je slaat de spijker op z'n kop. Ik heb alleen één probleem, ik kan alcohol niet uit mijn leven bedenken. Bij een stukje vlees drinkt men een rode wijn, in cafe drinkt men bier, op de bank bij een filmpje een wit wijntje, dat zijn voor mij/ons de pleziertjes in het leven. Ik heb er alleen weinig grip op..."
"@Damius @_shikantaza Tijdens de ambulante zorg heb ik niet gedronken, maar ook veel 'leuke' dingen gelaten. Niet naar de kroeg of gewoon minder bezig zijn met 'ontspannen'. Heb mij toen erg gestort in het werk en andere kleine projectjes, maar ontspannen in de zin van sociale contacten leggen etc. heb ik weinig gedaan. Dan zal ik een manier moeten vinden om hiermee om te gaan. Mijn vrouw heeft dit topic trouwens gevonden (stond open op telefoon) en ben met de billen bloot gegaan. Vanmiddag met behandelaar gebeld en ze bespreken morgen hoe verder."
"He Bas! Wat vind je hiervan? Loreen - Tattoo (DiscoFever Edit) download link; https://www.dropbox.com/s/xrfgvrubbsaiy1d/Loreen%20-%20Tattoo%20%28DiscoFever%20Edit%29%20master.wav?dl=0 on.soundcloud.com"
"Wiidoaaaa zei: He Bas! Wat vind je hiervan? Loreen - Tattoo (DiscoFever Edit) download link; https://www.dropbox.com/s/xrfgvrubbsaiy1d/Loreen%20-%20Tattoo%20%28DiscoFever%20Edit%29%20master.wav?dl=0 on.soundcloud.com Klik om te vergroten... Ik ben meer van de klassiekere hardstyle plaatjes, maar hoor steeds vaker van dit soort plaatjes. Ik vind de kwaliteit echt vele male slechter, maar misschien ben ik wel een oude azijnzeiker geworden lol. De afmix is echt slecht. Is dit het geluid van de jeugd?"
"@Koffieb00n bedankt dat je zoveel moeite doet en met oprechte standpunten komt. Ik was voorheen best optimistisch. Ik ga een kliniek in en kom er genezen uit. Dit is mij tegen gevallen. Ik heb alle vertrouwen in de ggz, maar door deze ervaring vind ik het lastig waar nu te beginnen."