Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Beste mensen, Ik zoek al een tijdje een antwoord hierop, maar ik kan het een beetje lastig vinden omdat ik veel verschillende verhalen lees en hoor. Ik gebruik regelmatig 3-4mmc/coke in combinatie met alcohol. Als ik de stimulerende middelen gebruik zonder de alcohol, dan voel ik me alleen iets energieker en vooral angstig ervan (2x ooit gedaan). Het gebeurd voornamelijk wanneer ik een biertje of 3-4 op heb, en dan zin heb om wat te doen, en dan blijf ik vaak ook lang doorgaan met redelijke cravings. Hoe beinvloed alcohol hier in het effect erop? Het voelt voor mij alsof alcohol de randjes van de stimulerende effecten eraf haalt, en ik voel me dan heerlijk, totdat de crash komt op het eind. Ik ben bekend dat coke met alcohol samen combineert tot coca ethyleen en dat dit een totaal andere high geeft. Maar weet iemand hoe dit zit met mmc?"
"En voor extra info: Dit is bij 3mmc veel erger het geval. Bij 4mmc heb ik vaak juist geen cravings naar alcohol omdat dat van zichzelf al een pittig effect geeft. Groetjes Wes"
"HappyMind zei: Alcohol vervaagt je grenzen en maakt je oa impulsiever waardoor sneller drugs in het spel komen. Alcohol werkt ook verdovend/ontspannend waardoor het kan zijn dat "de scherpe randjes" eraf gehaald worden. Je hart heeft het daarmee alleen wel extra zwaar, gezien de tegengestelde effecten van stimulanten en alcohol. Klik om te vergroten... Je hebt hier zeker gelijk in, alleen de tegengestelde effecten cancellen elkaar wel uit kwa heartrate bijvoorbeeld etc. Als je bijvoorbeeld te hard gaat op uppers, zijn benzodiazepines gebruikelijk om dit effect tegen te gaan. Dat geeft juist de hartspier meer rust. Het is best complex voorderest, maar het is wel een heel stuk zwaarder op je lever etc. Gelukkig ben ik niet meer elke week 3x aan deze combi zoals eerst."
"Problemen, cravings etc kunnen wel helaas lang aanhouden als je gestopt bent. Bij mij na het stoppen van 3/4mmc/coke en alcohol na 2 weken verschil met betere slaap, en na 2 maanden pas mindere angst en meer zekerheid in mezelf. Het kan leuk zijn maar wekelijks gebruik of meer is het echt niet waard. Dit levert meer problemen op dan voordelen."
"Wesley01482 zei: Problemen, cravings etc kunnen wel helaas lang aanhouden als je gestopt bent. Bij mij na het stoppen van 3/4mmc/coke en alcohol na 2 weken verschil met betere slaap, en na 2 maanden pas mindere angst en meer zekerheid in mezelf. Het kan leuk zijn maar wekelijks gebruik of meer is het echt niet waard. Dit levert meer problemen op dan voordelen. Klik om te vergroten... En bovendien kan ik sowieso niemand cathinones aanraden. Deze hebben voor mij (persoonlijk) veel meer cravings en problemen opgeleverd dan bijvoorbeeld een coke of mdma. Met cocaïne bijvoorbeeld kon ik na een halfje op een avond met wat biertjes wel stoppen. Met 3mmc wou ik alleen maar meer tot soms zelfs 24-36uur later, dat sloopte mij echt. Als je het nooit geprobeerd hebt hou het dan ook zo!"
"Succes man!! Na 5,5 maand gebruik zou het nog redelijk af te bouwen zijn. Ik zou proberen 0.5mg/week afbouw aan te houden (Mits je niet super angstgevoelig bent). Dit is een rustig tempo waar je lichaam aan kan wennen en uiteindelijk lekker van kan stoppen. Ik ben nu na 2 jaar dagelijks 25-30mg naar 4mg afgebouwd, Heel zwaar en geeft de raarste klachten ooit. Maar we komen er!💪"
"Utrecht84 zei: Zit inmiddels een week op 7mg, over twee weken naar 6mg. En nu gaat het goed, op hoofdpijn na. Die 10mg was gewoon veel te hoog. Wordt vervolgd en dank voor jullie meningen en het meedenken! Klik om te vergroten... Ik ben zelf van 20 naar 4mg/dag nu in 5 maanden tijd. Hiervan ging ik van 20 naar 7,5 in 5 weken. Dit ging prima, De eerste stappen gingen een stuk makkelijker wat ik ook eerder aangaf. Die kan je ook sneller nemen omdat je brein in hogere dosissen per mg minder gaba afgeeft dan de eerste beetjes. de laatste beetjes moet je juist rustiger mee doen. Ik heb een maand vastgezeten op 6mg/dag maar uiteindelijk toch verder gegaan. Gewoon per 2 weken 0.5-1mg eraf, geen haast. Zo heb je ook het minste last ervan. Ga ervoor man en laten we hopen dat we er snel vanaf zijn!"
"Raver zei: Goed bezig jullie. Sterkte, zo zie je maat tis maatwerk allemaal. Mijn schema die maandag begint is 14 weken. Inclusief omzetten naar Diazepam. Klik om te vergroten... Succes toegewenst! Het is zeker maatwerk, en het verschilt per persoon ook heel erg. De ene kan heel snel afbouwen zonder klachten, terwijl de andere met minimale afbouw al zware klachten ondervind, je moet zelf aanvoelen wat het beste voor jou is en daaraan vasthouden. Zolang je maar niet omhoog gaat is alles goed. Van welk middel/dosis kom je als ik vragen mag? En natuurlijk helaas zijn benzo's wel 1 van de meest lichamelijk verslavende drugs daar moeten we helaas rekening mee houden"
"Raver zei: Nee hoor. Ik heb daar toen wel om gevraagd. Maar het antwoord was; Hoe sneller naar de 0 deste eerder je glutamaat en gaba kunnen herstellen. Je hebt daar een schema, die volg je punt uit. Heb 1 pauze gehad van een dag vanwege een epileptische aanval. Verder gewoon rammen. Echt vreselijk. Daarna een compleet wrak, terugval was al een zekerheid toen ik de detox verliet. Heb de noodklok geluid over deze arts bij verschillende zorgwaarderingspagina's. Er is in mijn ogen maar 1 arts die écht gespecialiseerd is. En dat is E. Paling. Als je die naamt googeled snap je waarom. Klik om te vergroten... Ja maar te snel afbouwen kan ook zorgen dat de balans daarin zo verstoord is dat je heftige bijwerkingen kan krijgen (vanaf een hele hoge dosis zelfs de gekste dingen) natuurlijk zou het het fijnst zijn als je er zo in een paar weken vanaf kan, maar dat is gewoon onverantwoord. Ik heb uiteindelijk 2mg tabletten aangevraagd, en neem daar per 2 weken een kwart tablet minder van. 0,5mg per 2 weken klinkt heel sloom maar dat is imo wel het makkelijkst haalbaar ook."
"https://www.benzo.org.uk/amisc/dutchmanual.pdf Ik vond dit zelf een fijn leesbare guide, hier staan ook haalbare schema's in."