Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Nou ik ben geen vrouw hoor en me moeder is een hele goeie planten kweker en mijn plantjes doen het perfecto. en ik wil het niet beter weten maar denk niet dat ik zoveel geld ga uitgeven aan zaad. en ookal zeg je dat als je meer geld aan zaad uitgeeft dat er dan meer uitkomen"
"Re: wietplanten laten bloeien? Mag ik weten hoe dat doet? zet je ze gewoon met tuingrond in de pot dan komen ze uit en dan doe je er niks meer aan?"
"Tenminste dat dacht ik, totdat ik er achterkwam dat mijn moeder echt een poep fototoestel heeft maar goed... Wat je hier ziet zijn volgens mij double fun / early misty planten, in geïmproviseerde planten potten met tuinaarde gemixt met besmette aarde of potgrond en kalk. Ik denk wel dat er vrouwtjes tussen zitten maar of ik oogst krijg weet ik niet. { "lightbox_close": "Close", "lightbox_next": "Next", "lightbox_previous": "Previous", "lightbox_error": "The requested content cannot be loaded. Please try again later.", "lightbox_start_slideshow": "Start slideshow", "lightbox_stop_slideshow": "Stop slideshow", "lightbox_full_screen": "Full screen", "lightbox_thumbnails": "Thumbnails", "lightbox_download": "Download", "lightbox_share": "Share", "lightbox_zoom": "Zoom", "lightbox_new_window": "New window", "lightbox_toggle_sidebar": "Toggle sidebar" } Ze hebben wel een beetje teveel water gekregen daarom hangen ze zo slap, en sommige zijn net dwergen. Ook zijn ze nog te jong om het geslacht te zien. of het zijn allemaal vrouwtjes"
"gtje zei: hey leuk man dat je verslingerd bent geraakt aan je plantje kijk maar uit voor je het weet heb je zoveel liefde voor die plantejs dat je er 100 hebt :P ... greetzz gtje Klik om te vergroten... dat probleem heb ik ook, ik wil meer"
"Mayan zei: Wat jij nu moet doen wellhallodaar is een klein kasje maken met spaarlampen of tl lampen. Timer gelijk op 12/12 en pleur je planten er in. Of zet ze 's avonds rond 9h in een donkere kast en 's morgens om 9h terug aan het raam. Klik om te vergroten... Hmm... ja ok maar het is een beetje moeilijker dat dat met mijn moeder enzovoort. Lampen lijkt me een goed idee maar als ik erover begin dan zeggen mensen ja je moet ook een kastje maken dus ik denk dat ik voor de volgende keer dat pas ga doen met deze spullen: - een kast maken - eigengemaakte 50 liter potten (misschien moeten dezen wel draagbaar zijn omdat ik zo ook liever buiten zet) - bij de growshop mijn aarde weghaal - een paar tl buizen die best wel zuinig zijn vanwege me moeder... Nu hebben mijn planten inderdaad wat stress (nou ja een heel klein beetje dan). Ik had gelezen dat dit kwam vanwege de niet volledige duisternis maar andere mensen zeggen dat dit meestal komt omdat het temperatuur verschil tussen nacht en dag groter dan 10 graden is (dit kan wel omdat ze zo dicht bij het raam staan!). Maar misschien kan ik wel mooie zaadjes van deze plantjes halen voor de volgende keer ofzo?? Trouwens die ventilator is geen goed idee ik denk dat ze dan doodvriezen"
"Ik ook"
"Oneindig natuurlijk.... het is gewoon een soort sponsje toch voor de rest heb ik mijn zaadjes gewoon in een turfpotje gedaan met zaai en stek grond. trouwens als ze uitkomt plaats ze dan eerst in een grond zonder mest. dit heet zaai en stek grond want anders krijgen ze teveel voeding binnen. het zijn kleine plantjes met kleine mondjes"
"Hoi ik heb mijn grootste plant waarvan ik nog steeds niet kan zien of het een jongetje of mannetje is maar in een grotere pot gezet. ik had deze keer maar 1 pot en 1 keer 30l bemestte tuingrond en kalk gekocht omdat het best wel duur was (€10) dus ik wou eerst 1 plantje redden om te kijken of het lukte. Dit is de pot 15,5L met het gat dichtgeplakt { "lightbox_close": "Close", "lightbox_next": "Next", "lightbox_previous": "Previous", "lightbox_error": "The requested content cannot be loaded. Please try again later.", "lightbox_start_slideshow": "Start slideshow", "lightbox_stop_slideshow": "Stop slideshow", "lightbox_full_screen": "Full screen", "lightbox_thumbnails": "Thumbnails", "lightbox_download": "Download", "lightbox_share": "Share", "lightbox_zoom": "Zoom", "lightbox_new_window": "New window", "lightbox_toggle_sidebar": "Toggle sidebar" } Dit is mijn tuin Dit is de worm die onder mijn plant leeft in mijn kamer maar er zitten wel meer levende wormen in mijn pot Dit is de bemestte tuingrond die ik heb gekocht voor 1,50 bij de intratuin De kalk, ongeveer 100 gram denk ik aardig veel voor zo weinig grond. eigenlijk wou ik ook nog beendermeel kopen maar ik wist niet zeker of dit van koeien botten afkwam of zo want ik ben veganist en perliet dat hadden ze niet bij de intratuin. dus de ingrediënten zijn (kalk ongeveer 100 gram,tuingrond%50,bemestte grond%50). bij deze foto zit alleen nog maar volle grond dus grond uit mijn eigen tuin en nog geen bemestte grond ik heb niet meer dan dit volle grond gedaan. Hier kun je zien hoe gekneld hij zat in mijn 0,9 liter potjes Het resultaat De ongelukkigen"
"gtje zei: hmmm ja als gratis zaden ..... kan ook wezen dat dat er normaal niet bij hoort hoor ... 75 euro voor een complete voedingslijn voor 5 planten ( eigenlijk wel meer ) plus zaad van minstens 30 euro is natuurlijk al goedkoop denk dat ik dan gematst ben .... waren der overigens maar 5 toen ( ben daar inmiddels ook al een beste tijd lid heah ) greetzzz gtje Klik om te vergroten... Laat je niet gek maken door de prijzen..... Geld hoeft geen duiding te zijn van kwaliteit. En normaal zaad is altijd gemiddeld 50% vrouwelijk. Als je alleen vrouwelijk wil moet je gefeminiseerd zaad nemen, en dat kost meer. Op de aanhangende marktplaats vind je ook voor redelijk geld goed zaad. www.growshop.nl/marktplaats Groet, hjm (op marktplaats.nl heb ik een keer lowryder ingetypt en toen zag ik ook een advertentie voor wietzaden op marktplaats.) Maar ik heb mijn zaden gekregen door een topic te beginnen op www.wietforum.nl en toen heb ik gevraagd wie mij heel goedkoop zaadjes wou geven. toen heb ik HELE goeie zaad gekregen van 10 euro... het waren toen 20 zaadjes....."
"Ik ben meer voor de binnenkweek!"