"Wie:
-Ik: Jongen, 16 jaar oud (toen), 60-63 kg (toen), 1,72 m ongeveer (toen)
-2 beste vrienden: A1 en A2
-1 gewone vriend: B
-Vriendin van A1: C
-Vriendin van C: D
Wat:
-12 zaden Hawaiian baby woodrose (waarvan 8 gebruikt)
-3,5 gram wiet (Bubblegum)
-Enkele kleine flesjes wijn en bier
Hallo allemaal,
Ik wil graag mijn ervaring met mijn eerste keer trippen op Lsa mededelen omdat dit toch wel een zeer bijzondere ervaring in bijzondere omstandigheden was.
Het hele gebeuren speelde zich af op een vrijdagavond, een schooldag, ergens eind januari.
Ik had me zo'n week voor deze dag 12 zaden Lsa (Hawaiian baby woodrose) aangeschaft en was deze dan ook van plan om zo snel mogelijk te gaan gebruiken alleen wist ik niet echt goed waar, wanneer en of ik mijn 1ste keer niet te hard ging trippen en een bad trip ging krijgen want je moet weten dat ik voor deze ervaring met Lsa alleen nog maar wiet en hasj had gerookt.
We waren net klaar met school en het was al heel donker (wat logisch was want het was winter en de dagen waren kort).
We hadden al besloten om met z'n allen iets te gaan doen die dag maar we wisten alleen nog niet goed wat en waar, maar dat kwam later wel vanzelf die avond.
Eerst gingen we met z'n allen naar het appartement van vriend B, dat heel dicht bij school lag, even wat drinken en een jointje roken.
Al snel waren we na zo'n 3 jointjes, paar biertjes en 2 flesjes wijn met z'n allen toch wel wat aangeschoten.
Terwijl we daar gezellig zaten te praten over vanalles en nog wat kwam vriend A1 opeens op een kei goed idee.
Hij had samen zo'n 2 weken eerder al is met vriend B en nog wat andere vrienden op het dak van een hoog appartement gezeten om het einde van de 1ste examenperiode te vieren met wat drank. Je moest hiervoor wel de code van de lift hebben om boven te geraken want trappen waren er niet behalve een brandtrap maar als je die gebruikte zou iedereen zien hoe we naar boven liepen dus dat was niet veilig en deden we dus dan ook niet.
Maar vriend B zijn pa woonde in datzelfde appartement maar was nu op reis voor zijn werk en had daarom de code aan zijn zoon gegeven voor als hij daar iets nodig had (je moeten weten dat zijn ouders gescheiden waren).
We namen dus de bus naar het appartement toe rond ongeveer halfnegen 's avonds en ons plan was dus om daar wat te gaan chillen en wat jointjes te roken en nog wat meer te drinken.
Na zo'n 20 minuten waren we aangekomen en dan moesten we nog heel even stappen voor we bij het appartement waren.
We gingen naarbinnen en vriend B tikte de code van de lift in maar die reageerde niet op de code en al snel hadden we door dat het een foute code was.
Vriend B natuurlijk helemaal stomverbaasd, was hij de code nu vergeten?
Even dachten we eraan om met z'n alle gewoon terug naar huis te gaan maar niet veel later besloten we met z'n allen dat we echt wel op dat dak moesten geraken en wel nu.
Dus namen we toch de brandtrap ondanks dat we dan betrapt konden worden door de mensen in het appartement.
Heel zacht maar toch zo snel mogelijk liepen we allemaal achter elkaar de trap op en voor we het wisten stonden we op het dak.
Het was nog hoger dan het van tevoren leek te zijn daar beneden en ik voelde natuurlijk al meteen en kick wanneer ik naar beneden keek.
Met z'n allen gingen we tegen 1 van de ventilators op het dak zitten en staken we nog en joint op. Na deze joint van zo'n halve gram was iedereen toch wel heel weg en hadden vooral ik en A1 zin om het dak te verkennen.
Zo klommen we al snel nog hoger op de ventilators en gingen we met 1 been over de rand hangen en zo van die dingen (Terwijl ik later eigenlijk wel besefte dat dat zeker niet slim was)
Na zo'n 15 minuten te hebben rondgelopen op het dak was ik dat toch ook al weer beu en had ik zin voor iets anders.
Al snel dacht ik aan de Lsa die ik op zak had ookal was dat misschien geen goed idee op de ventilator van het dak van een appartement.
Ik wist al zeker dat vriend B, C en D niet zouden mee hebben gedaan en daar had ik ook niet genoeg voor om een "goed", "serieus" effect te krijgen (dacht ik toen).
Dus vroeg ik na heel even twijfelen toch aan A1 en A2 of ze het samen met mij wilde doen.
Vriend A1 die anders altijd voor avontuur openstond twijfelde toch wel een beetje maar A2 zag het toch wel al snel volledig zitten.
We hadden dus besloten om de Lsa te gaan gebruiken ookal was dat die dag helemaal niet gepland het zal waarschijnlijk aan de locatie en de sfeer hebben gelegen zeker?
Nog steeds alle 3 een beetje stoned en dronken namen we dus een makkelijke positie aan en gingen erbij neer liggen.
Ik had A1 en A2 elks 4 zaadjes gegeven en mijzelf 5. Maar na zo'n 3 minuutjes te kauwen stak ik er nog 2 bij en misschien was dat een beetje te impulsief gereageerd.
Na dan nog is zo'n 10 minuutjes te kauwen begonnen de eerste verschijnselen op te treden.
Ik begon me eerst een klein beetje ongemakkelijk te voelen en begon een heel klein beetje te trillen met pauzes. Ook leek het alsof ik echt geen zin had om stil te zitten maar ik was te lui om op te staan.
Ik vroeg aan A1 en A2 of zij al iets voelden maar alle twee beweerden ze van niet.
Nog eens zo'n 10 minuten later begon ik een klein beetje te draaien en leek het alsof ik balans verloor (we liepen met z'n allen op het dak). Wanneer ik opnieuw vroeg of A1 nu al iets voelde beweerde hij dat dat gevoel door de drank kwam en niet door de lsa.
Maar vriend A2 gaf toe dat hij het nu ook moeilijker kreeg om zich normaal te gedragen en om niet weg te dromen.
Eerst beschouwde ik dat als onaangenaam.
Nog en 10 minuten later besloten we om weer met z'n allen af het dak te gaan, het moest toen iets rond elf uur zijn geweest.
Terwijl ik terug de trap afdaalde die we daarvoor op waren geklommen zag ik alles heel langzaam draaien en leek het alsof de trap, die uit metalen ruitjes bestond, meer structuur en een soort 3d-achtig effect kreeg.
Telkens ik een trede naar beneden ging leek alles heel sloom en in een soort relïef te bewegen.
Nu we helemaal beneden waren zag ik hoe A1 met zijn ogen halfdicht en zijn mond open naar de lucht keek en beweerde dat hij de sterretjes één voor één zag fonkelen en van geel naar wit zag veranderen.
Hij bleef daar echt een hele tijd staan en wilde genieten van zijn trip zo zei hij. En op dat moment besefte ik dat ik ook heel ver zat, dat alles helemaal anders in 3D en fellere en zeker andere kleuren leek te zijn.
Dat was al 40 minuten nadat ik op de zaadjes had gekauwd. Op weg naar de bus leek alle kleuren maar feller en veller en ik begon een lichte schijn rond elk lichtgevend voorwerp te zien alsof ik tranen in mijn ogen had.
Ook zag ik hoe een muur van een gebouw langs de kant aan de overkant van de weg dichter leek te komen en zelfs leek te buigen.
Ook geometrische figuren begonnen in de kleinste dingen op te komen, zelfs in de tegels van de stoep leek het alsof ze allemaal in aparte driehoekjes waren verdeeld.
Mijn hoofd begon ook nog meer en meer te draaien en ik begon me minder en minder van mijn omgeving aan te trekken.
Eenmaal nog wat later op de bus was dit allemaal nog extremer. Zo keek ik naar de gezichten van D en C die over mij zaten en leken ze wel te vervormen en een feloranje kleur aan te nemen.
Ook A1 en nu ook vooral A2 begonnen echt te trippen. De felle TL-lampen in de bus werden feller en feller totdat het zelf mijn ogen begon te irriteren. Ook begon ik een zalig gevoel in mijn onderbuik te krijgen wanneer ik me met een gemakkelijk gerust gevoel onderuit op de stoel lag.
Ik was terwijl ook naar hele luide muziek aan het luisteren met oortjes in en het leek alsof ik elk geluid apart opving en analyseerde, en het leek alsof ik live middenin zat.
Ik deed mijn ogen dicht en viel bijna in slaap totdat ik opeens de plotse drang voelde om recht te staan in de bust terwijl daar niet echt aanleiding toe was maar ik deed het gewoon en op dat moment remde die dan ook nog is waardoor ik helemaal achterover op de grond viel.
En op dat moment besefte ik dat ik echt aan het trippen was. Dat had wel eens het hoogtepunt kunnen zijn.
Ik voelde mijn val extreem vertraagd aan alsof het echt zo'n halve minuut leek voor ik op de grond viel en daar lag ik dan vanachter in de bus op de grond.
Ik deed mijn ogen gewoon dict en probeerde tpch ook nog te genieten van dit moment. Het leek toen net alsof heel mijn lichaam door een soort van "hand" die ik in het midden van mijn buik voelde drukken door de onderkant van de bus werd geduwd en ik zelfs even de bewegende grond onder mij met mijn rug raakte, alsof ik over de ruiste met heel mijn rug en ik een soort van auto leek (dat dacht ik echt zo).
Wanneer ik pas terug mijn ogen opendeet leek dit echt als een eeuw te zijn geweest ofzo dat ik er had gelegen. Ik ging meteen terug maar echt met moeite op de stoel in de bus zitten en leunde mijn hoofd naar achteren.
Alles in mijn hoofd draaide en ik voelde een soort draaikolk van bloed door mijn hoofd draaien.
Al leek die busrit oneindig te zijn geweest dat was hij niet want nu waren we terug bij het parkje aan school bij de bus en tramhaltes en daar stapten we weer met z'n allen af.
B ging al meteen terug naar huis naar z'n appartement waar en paar uur geleden nog de voordrink had plaatgevonden.
Ook C en D moesten de andere kant uit om een bus terug naar huis te nemen en namen afscheid.
Ik, A1 en A2 waren alle 3 veel te hard aan het trippen nu om zo naar huis te gaan dus we zouden nog heel even in het park zitten al moest ikzelf en A2 echt wel dringend naar huis.
Daar lag ik dan in het vochtige redelijk lange gras van het park een sigaretje te roken terwijl alles rondom mij verkleurde, tolde en opeens geometrische figuren werden als ik er langer dan 2 seconden naar keek.
Ook nu begon ik de ruis hard en harder in mijn onderbuik te voelen en voelde ik bloed naar mijn hart pompen als een gek.
Na nog zo'n klein halfuur zomaar in het gras te hebben gelegen met z'n drieën zonder eigenlijk een zinnig woord te hebben gezegd moesten we nu echt gaan want de laatste trams reden (het was iets van een 23:45).
Dus nam ik met A1 en A2 de tram naar huis, A1 moest op dezelfde halte afstappen als ik, A2 een heel eindje verder nog.
Hoewel het toch al wel een behoorlijk laat uur was zaten er nog een heleboel mensen mee op de tram. Hij reed echt in schokken waardoor ik me even misselijk voelde en opeens wanneer hij in 1 keer eens hard doorreed botste hij keihard tegen de bumper van een auto aan die schuin voor ons had gereden.
Dit was natuurlijk het hoogtepunt van heel de gebeurtenis geweest. Ik tussen al de mensen roepend en toch wel in paniek die mij er echt weinig kon vaan aan trekken en gewoon nog extra genoot van deze waanzinnige gebeurtenis terwijl dat ik tripte (wanneer ik natuurlijk zag dat er geen gewonden waren).
Op het moment dat de tram was gebotst had ik de harde tintelende ruis eens zo hard in mijn maag en ook in mijn boven en zelfs onderbenen tot aan mijn voeten. Alles leek helemaal anders en ik zag de voorkant van de tram keihard naar mij toe komen alsof het iets tegen me wilde zeggen en op dat moment moesten we natuurlijk met z'n allen de tram uit op het midden van de weg eigenlijk nog maar net vertrokken.
Al moesten we nu alle 3 echt wel maken dat we thuis waren.
Ik en A2 hadden echt heel veel moeite om nog aan een goed tempo vooruit te komen en toen op een bepaald moment omdat het moest begon ik toch even te rennen samen met de 2 anderen over het fietspad bij de stoep.
En dat maakte alles alleen nog maar beter. Ik had een ultiem vrijheidsgevoel en liep met mijn armen in de lucht zo keihard naar voren zelfs stukken met m'n ogen dicht zodat alles eigenlijk nog meer vertraagde.
Ik voelde me net in een film, de donkerblauwe hemel met sterren die keihard oplichten, ik en mijn vrienden, alles de stoep lopend met z'n drieën en ik hield het nog veel beter vol als ik eerst had gedacht dat ik het zou volhouden.
We namen na zo'n 5 minuten aan stuk gelopen te hebben even een pauze omdat vooral ik buiten adem was.
Ik keek even naar een fiets wat verder die vastgebonden was aan een paal en zag er in een lichtflits en soort van menselijk figuur met een hoed op zitten.
Na even te hebben uitgerust besloten we om nog verder te stappen naar een andere tramhalte om nog zo de laatste tram van de dag te kunnen halen.
Eenmaal daar aangekomen wist ik echt niet waar ik was, ik was totaal gedisorïenteerd al had ik deze plek al wel meerdere keren gezien (kon ik achteraf begrijpen)-(omdat ik vaak bij deze tramhalte stopte met de tram onderweg naar school 's ochtends.
A1 en A2 namen snel afscheid en namen samen een andere tram waardoor ze sneller bij huis zouden zijn.
Ik nam zo'n vijf minuten later de tram verder naar huis en toen kon ik alles op een rijtje beginnen te zetten. Alle gebeurtenissen achter elkaar.
Het zou nu toch al zo'n dik anderhalf uur verder zijn en eigenlijk voelde ik het al een beetje minder hard.
Later thuis had ik nog rustig voor het slapen gaan dit report ongeveer in grove lijnen opgeschreven zodat ik me alles nog heel helder zou kunnen herinneren later en dan en half uur later ben ik in slaap gevallen.
Al heb ik niet echt zware visuals gehad of ook nog niet eens 1/6 van het effect van Lsd (wat ik dan later heb gemerkt). Dit vond ik toch een speciale eerste keer trippen en de ervaring was het zeker waard om het hier mede te delen (denk ik zelf).
En zo is het report afgesloten en ik hoop dat jullie, ondanks mijn rommelige opbouw, toch hard genoten hebben
Doei!"
In: 1ste keer trippen op Lsa (Hawaiian baby woodrose)
1-1-2024