Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"r_p_05 zei: Hoii ik gebruik al een tijdje 3mmc, maar sinds vorige week begonnen mijn handen heel heftig te trillen, en sinds gister mijn hele lichaam. het is sinds dien ook niet meer gestopt, ook niet als ik bij nam.. Weet iemand waardoor ik zo tril? Klik om te vergroten... K heb een klinische behandeling bij tactus en iriszorg gehad het waard!!"
"Ik ben naar een kliniek geweest, Een Jeugdkliniek van Tactus (ik jongen 16jaar). Ik ben teruggevallen in mijn oude patroon Ben al bijna 2 jaar verslaafd aan 3mmc, en t gaat steeds slechter met me. Maar goed nieuws! Vrijdag ga ik naar een kliniek, Om clean te worden en te blijven! Ik waarschuw iedereen! Vooral mensen met ADHD (zoals ik) En natuurlijk ook mensen zonder ADHD Houd minstens 2 maand tussen elke keer dat je 3mmc gebruikt! Onthoud een verslaving ligt om de hoek! Pas AUB op met 3MMC!"
"dupont zei: Goed man! Ik ben trots oo je. Blijf het proberen. Ook jij kan herstellen en clean door het leven gaan. Leven in herstel is zo veel beter dan met drugs. Klik om te vergroten... Klopt, een verslaving gun je niemand toe! Op naar eem clean en gezond bestaan! Heb je toevallig enige tips om er makkelijker af te blijven? Of enige adviezen?"
"Neo-Shulginist zei: Zoek een reden, of meerdere redenen, in het leven waarvoor je nuchter wil blijven. Het is geen gemakkelijke opgave om zo'n passie te vinden, en dan ook nog een plek waar je die passie kunt uitoefenen. Maar als je die hebt gevonden is gestopt blijven zoveel makkelijker. Want dan kun je gewoon zoiets hebben van 'okee, ik voel wel een zucht naar drugs, maar ik WIL niet gebruiken want ik wil mijn energie in mijn passie stoppen.' Zo ga je dus van geen drugs meer mogen/kunnen gebruiken naar geen drugs meer willen gebruiken. En dat is de makkelijkste oplossing. Klik om te vergroten... Dankjewel! Dit helpt me heel erg."
"LucidLucy zei: Jazeker! Zorg dat je niet alleen de drugs wegneemt (clean wordt), maar dat je in herstel komt. Die twee verschillen wezenlijk van elkaar als dag en nacht. In herstel zijn houd vooral in dat je actief bezig bent met zelfontwikkeling. Naar jezelf blijven kijken, patronen doorzien en verandering in gang brengen. Met een passieve houding, zoals het vaak in gebruik ging, deed ik keer op keer hetzelfde. Maar ik verwachtte een andere uitkomst. Dat werkt natuurlijk niet.... Nieuwe dingen proberen en aanvoelen wat werkt. Werkt het niet, dan iets anders proberen. Ik heb daarbij heel veel baat bij NA of CA meetings. En het werken aan de 12 stappen. Die stappen zijn eigenlijk een gestructureerde manier om jezelf te blijven ontwikkelen. Zonder, had ik het niet gered... Ik had de kliniek nodig als kickstart. Ik zie het maar een beetje als je rijbewijs halen. In de kliniek krijg je rijles, je gaat weer naar huis op het moment dat je je rijexamen gehaald hebt. Maar dan pas begint het echte werk, kilometers maken en ervaring opdoen. Daarvoor heb ik die meetings en die stappen nodig. En dit is ook héél belangrijk! Toen ik in de kliniek kwam, had ik geen flauw idee meer joh. Wie ben ik, wat vind ik leuk. Er was vrijwel nog maar één ding overgebleven. De drugs (voor mij a-PiHP, a-PHP, 3-mmc, coke, speed, keta en verschillende benzos) was het enige waar ik nog mee bezig was. Het leuke aan herstel is toch wel om weer eens vanalles uit te proberen. Ik ben op Zenmeditatie cursus gegaan, ik heb klimmen weer opgepakt, ben een tijdje gaan boogschieten, museums pakken, botanische tuinen bezoeken, naar cabaretiers of muziekvoorstellingen gaan. Allemaal om eens te proberen wat wel of niet bij me past. Leuk proces! Ik heb als volgende wens de handpan spelen op het programma staan haha Succes! Klik om te vergroten... Dankjewel! Vrijdag naar de kliniek toe. Dit gaat mij helpen"
"Zijn dr nog mensen die iets hebben waar ik over zal schrijven? Zo ja! Stuur een prive bericht!"
"AudioAddict zei: Ben ik nou de enige die zich kapot schrikt van jouw leeftijd?? 16 jaar oud en 2 jaar verslaafd aan drugs.. Aan zelfinzicht ontbreekt het je in ieder geval niet jongen! Sterkte met de afkick, je hebt letterlijk nog een heel leven voor je. ❤ Klik om te vergroten... Dankjewel!💪"
"Hey, K ben een jongen van 16 jaar. K ben op het moment 1jaar lang zwaar verslaafd aan 3-MMC Me ambulante hulp tactus is vorige week. Heeft iemand nog tips? Ik wil dat het stopt.. Thanks<3"
"Anunnaki zei: Ik zag dat je aan martial arts deed, hoe vaak per week ben je daar mee bezig? Erg belangrijk om een goed ritme in je dagelijks leven aan te houden dus dat kan in jouw geval doormiddel van werk/school en sport en evt andere hobbies. Dat gezegd eet je gezond? Voldoende slaap? In ieder geval heel goed dat je hulp hebt gezocht, het komt goed velen zijn je voor geweest 🙂 Klik om te vergroten... nu nog 1x per week, door me verslaving lukt meer gewoon niet, wil het wel zsm opbouwen naar 3 a 4 keer. Ik werk 4 dagen per week+ 1 dag school, dat zou dus moeten helpen! Ik eet gezond, Eet niet heel veel, maar wel alles wat ik kan, vooral fruit, sappig vlees en sla Torchic zei: Hey! Wat ontzettend rot dat je zo afhankelijk bent van 3mmc maar wat knap dat je daar verandering in wilt aanbrengen!🤗 Hoe ziet je gebruik eruit? Gebruik je dagelijks of alleen weekenden? Wat is de hoeveelheid die je neemt? En misschien nog wel het meest belangrijk, waarom gebruik je het? Waarom is je ambulante hulp gestopt bij Tactus? Het lijkt alsof je het nog hard nodig hebt. Zelf heb ik ook een probleem met 3mmc dus ik weet heel goed hoe het voelt en hoe verschrikkelijk moeilijk en uitzichtloos het kan zijn. Ik wil je graag helpen en advies geven in hoeverre dat kan. Asking for help is never a sign of weakness. It's one of the bravest things you can do❤️ Klik om te vergroten... Mijn gebruik ziet er zo uit. 5 a 6 dagen per week gebruik ik het, Tussen de 5 en 8 gram per dag, Ik gebruikte het voor de fun, Mr die fun is nu een grote nachtmerrie Ik krijg een nieuw behandelsplan bij Tactus, Dus dat is nog niet stop gezet Als ik je kan helpen stuur ff een berichtje, Kan je een prive bericht sturen? Dan krijg je mn snap"
"De Zandman zei: Ik hoor de naam Tactus niet zo vaak als hulpverlener.....zijn ze goed en hebben ze ook opname mogelijkheid? Ik zit ook een beetje in die richting te denken, 16 jaar is wel erg jong om verslaafd te zijn... Klik om te vergroten... Het kan intern bij Tactus, Ik ga eerst ambulant proberen, Heb afgesproken als dat niet werkt dat ik een tijdje intern ga"