Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"ik ben ook gepakt in februari (BELGIE). steeds dezelfde klootflik die systematisch mensen tot een bepaalde leeftijdsklasse controleert . De gebruikte checklist daarvoor is zo belachelijk dat men altijd tot controle kan overgaan . Op mijn lijst stonden dingen aangeduid als : waterige ogen, verwijde pupillen, bleke huidskleur (winter?). ik was positief op cannabis . Wat een specialisten toch, dat ze dat zo zien dat ik de dag ervoor geblowd had 🤡. onmogelijk. ook de aangeduidde kenmerken hangen niet echt samen met cannabis ... nu goed ... hij staat ervoor gekend en gaat er lekker mee door . Dus meegenomen naar politiebureau na ongelooflijk lomp en boertig behandeld te zijn . bloed getrokken en ik kon beschikken . een week later een dikke enveloppe met een bundel van onze vriend . Zelf verklaard hij hier nog verzwarende factoren zoals 90 vastgesteld via ongeijkt toestel waar 50 mocht ( vervalt want ongeijkt maar wel echt erg van dit te verklaren wanneer ik maximaal 65-70 per uur reed . ) terwijl de dokter mijn bloed poogde te prikken (lukte niet goed direct na de fitness) werden mij enkele papieren aangeschoven die ik diende te tekenen. ik vroeg wat dat was en het antw was : dat is dat we je hebben meegenomen en ivm bloedonderzoek. ik heb dit dus niet gelezen en getekend . Bij het doornemen thuis van de enveloppe , merk ik op dat de man bepaalde dingen had ingevuld met enkele woorden op het derde blad , waarin hij verklaart dat ik heb verklaart 5 joints per week te roken . dat heb ik helemaal niet verklaard (wel getekend (idioot)) Nooit bij stilgestaan dat er agenten waren die je maar liefst zo diep mogelijk in de shit steken, ook al ben je ongekend en strafbladvrij .alweer typerend voor deze klootzak . Nu zijn we intussen 4maanden verder en heb ik nog steeds geen uitslag van bloed . Nochtans schrijft de wet voor dat het resultaat binnen de 45 dagen , startende vanaf de dag na aankomst in het labo , aan de bloedgever moet worden meedegedeeld zodoende die 14dagen heeft vanaf dag verzending bericht , om een tegenanalyse te laten doen . stalen worden 6 maand bewaard in het labo . Ik sprak mijn advocaat , met kennis ter zake, hierover aan en de man lachte naar me toen ik dit aanhaalde . Ik vroeg dus, of er procedure fout kon worden gepleit wegens niet respecteren van de termijn van 45 dagen . Hij antwoorde me daarop dat ik vast zelf ook had gelezen dat er geen sanctie is bepaald bij het niet respecteren van deze termijn en het dus in elk geval apart , aan de rechter is om te oordelen of de termijn al dan niet redelijk is . Dit breekt mijn klomp .... maw de staat zet zichzelf veilig bij niet naleven van eigen regels . terwijl je als burger , dik in de kak wordt gedropt omdat je op maandag namiddag nog positief test op cannabis van zondag . laat me niet lachen bende mongolen ... wat een absolute onzin . wie zijn belasting niet tijdig betaald, krijgt ook een boete . 50km/u toegelaten ... 51 vastgesteld na correctie ... betalen jongen . enz maar oho als vadertje staat het bont maakt ... is het aan de rechter (en de richting van die zijn muts) die de strafmaat bepaald . Ik ben onmiddelijk het rijbewijs ingetrokken voor 15 dagen na positieve speekseltest ( die mij nooit is getoond) op cannabis . In de rechtbank is de verwachting , de helft vd minimumboete met uitstel (1600euro -50%) en minimaal 4 weken extra rijverbod (dankzij blanco strafblad ). In een slechter geval, volgt er nog een reeks plastesten of haartest om aan te tonen dat je niet meer gebruikt . waar slaat dit eigenlijk allemaal op zeg . Je bent precies de grootste crimineel van het land , terwijl cannabis is gedecriminaliseerd. Ik begrijp niet goed waarom de toegelaten waarde 3 nanogram is wanneer er restwaardes van 1 nanogram worden gevonden bij mensen die nooit een joint hebben aangeraakt . dit lijkt me meer een zaakje van burgers kloten en nog meert geld aftroggelen . Dat je niet poepiestoned met de wagen moet gaan rijden ben ik mee akkoord maar als je dagen na gebruik nog het haasje bent , dan klopt het toch niet helemaal dit boeltje . na veroordeling heb je dan 3j onder voorwaarden. terug betrapt binnen die 3j dan is de minimumboeten, 16000 !!! euro en zijn zelfs voorwaardelijk gevangenis straffen aan de orde . dit slaat gewoon helemaal nergens meer op . Meer en meer studies tonen trouwens recent aan dat ervaren gebruikers geen invloed meer hebben op het cognitieve aspect . Ik kan dat beamen na 25j dagelijks blowen . Ik spreek nog steeds vlot 3 talen , ben ongevalvrij met meer als 2 000 0000 km op de teller ...krijg vaak complimenten op reflexen ... maar met de auto rijden , nee dat gaat echt niet meer gaan . zo kwam ik die maandag recht van de gym waar ik 5x per week te vinden ben .... wie zelf serieus nd gym gaat zal wel begrijpen dat je dat beter niet stoned als een papegaai doet (ik weet het blowen op zich is ook niet goed ) ik wil maar zeggen , een rot landje aan het worden.... politiestaat, betalen betalen betalen ... cameras overal, trajectcontroles, flitsvuilbakken en alsmaar meer 30-50-30-50 ... zelfs al zone 20 ! her en der .... tijd om te emigreren naar zonniger en goedkoper oorden ! in tussentijd wacht ik geduldig af en ik hoop dat het lang duurt ... langer dan dat men stalen bewaard ... miss eens een tegenanalyse aanvragen dan (op een onbestaand staal) . ik hou jullie op de hoogte als er meer nieuws is ."
"intussen zijn we 6 maand na datum , en nog steeds helemaal geen nieuws ; de wettelijke termijn om mij op de hoogte te stellen is intussen 4x overschreden . we wachten verder af ... benieuwd of als dit voorkomt de rechter die termijn 'redelijk' acht . Ook dient het bloedstaal maar 6 maand te worden bewaard voor eventuele tegenanalyse ."
"intussen 7 maand na datum, en vandaag het resultaat ontvangen : 6,9ng/ml (bloedtest) .... dat is aan de lage kant aangezien je rond 150ng/ml zit na het roken van een joint . met wat geluk resideer ik al in spanje tegen dat het voorkomt . F belgie"
"De Zandman zei: Het is bekend dat er te weinig rechters zijn, en dat er grote achterstand is bij justitie. 6 maanden geen bericht is idd bizar. Maar het geeft idd geen garantie dat de zaak nu " over" is....er gelden verjaringstermijnen, regel is dat er bijvoorbeeld bij de Hoge Raad twee jaar als termijn geldt waarin een zaak behandeld moet zijn. Duurt dat langer, dan wordt er rekening mee gehouden mbt de strafoplegging. ( Vermindering van straf) Nu is dit geen hoge raadszaal gelukkig, maar eea geeft te denken. Klik om te vergroten... de wetgever voorziet een termijn van maximaal 45 dagen ter kennisgeving resultaat . deze termijn is 4,5x overgeschreden. ik haalde dit al aan bij de advokaat en die lachte en zei : u heeft vast wel gemerkt dat de wetgever geen sanctie voorziet bij het overschrijden van deze termijn . daarom is het in elk geval afzonderlijk aan de rechter om te oordelen of de termijn al dan niet 'redelijk' is . wel, idd benieuwd of dit 'redelijke termijn' is ... dan is 70/u waar 50mag ook echt redelijk"
"tsja .. wat is onder invloed he .... wie is nog stoned de maandagnamiddag na een uur intens sporten als hij op zondag avond enkele jointjes rookt . ik denk helemaal niemand ."
"intussen uitgenodigd voor een rijvaardigheidstest met klinisch onderzoek en anamnese . dit houdt ook een bloed -, urine- en haartest in . wanneer deze niet ok zijn wordt je rijongeschikt verklaard en wordt je rijbewijs al ingetrokken nog voor je naar de rechtbank moet . maw er is een gedoogbeleid maar wie een rijbewijs heeft mag geen cannabis gebruiken . daar komt het eigenlijk op neer . wel wel wel ...."
"ja dat klopt . ik ga niet in beroep gaan want ik heb mijn rijbewijs bij me . Maar vindt het wel te gek voor woorden dat als je een nieuw adres in het buitenland nalaat op de gemeente waar je je uitschrijft voor vertrek, dat de overheid dan niet weet waar ik woon . ik denk dat het normaal kiezen is tussen theorie en praktijk al vind ik dat zeer apart voor iemand die 25j ongevalvrij rijdt. wat is daar het nut van behalve de kas spijzen en de kosten te laten oplopen ."
"ik sluit me aan bij je vaststellingen . dit lijkt meer op een heksenjacht dan iets anders ."
"thx voor deze info. was ik inderdaad al meermaals tegengekomen in mijn zoektocht . In belgie komt het er dus op neer, dat wanneer men in het verkeer gepakt wordt met een hogere waarde dan toegelaten, men moet kunnen aantonen via het vias (zoals cbr in nl) via speeksel en haaranalyse dat men 6maand drugsvrij is . slaag je daar niet in, dan krijg je je rijbewijs niet terug . Slaat helemaal nergens op . Als je een weekje met vakantie gaat naar weet ik veel waar mag het ook niet . ook al laat je de auto een week staan, het mag niet . Ik leg mij hierbij niet neer . dit is belemmering van mijn vrijheid als persoon . Ik doe in mijn huis , in mijn vrije tijd wat ik wil . Het is aan de staat om mij te pakken als ik 'onder invloed' rijdt ... de staat gaat niet bepalen of ik al dan niet een joint rook als ik niet met de wagen weg moet . Ik zal daar ook alles aan doen via mijn advocaten . de staat dient ook binnen UITERLIJK 45 dagen nieuws te brengen ivm de bloedtest . Natuurlijk is er in de wet GEEN strafmaat bepaald bij het overschrijden van deze termijn . 45 dagen max werd maar liefst 7 maand ! de rechter dient te oordelen of deze termijn redelijk is . Uiteraard zal hij stellen dat de termijn redelijk is . Wie ben je dan als burger , als een termijn 4 x overschreden wordt door de staat, maar dit geen probleem is , terwijl een lage restwaarde thc van gebruik de dag ervoor meer dan wat ellende meebrengt . had ik 0,4promille alcohol in het bloed gehad , en dit voor de eerste keer, had ik gewoon een minnelijke schikking ontvangen . zo hypocriet is dit apenland !"
"dag allemaal, ik woon intussen al meer als een jaar in het zonnige buitenland . Over mijn zaak , niks meer vernomen daar ik ben vertrokken na het tweede doktersbezoek. Ik heb vorige weekd e advocaat aangeschreven met de vraag of hij kan navraag doen hoe het eigenlijk zat daar ik helemaal niks heb vernomen . Vandaag antwoord gekregen , dat de zaak reeds in juni vorig jaar is uitgesproken bij verstek! aldus het vonnis zou ik meermaals gedagvaard zijn ( wellicht op het oude adres) . Bij het verlaten van belgie ben ik mij gaan uitschrijven bij de gemeente en heb daar het nieuwe adres moeten nalaten. Blijkbaar heb ik, aldus het vonnis, geen gekend adres ! Ik wordt hierbij veroordeeld voor alle betichtingen, met allerlei bijdragen erbij , goed voor zo'n 2700 euro . Ik krijg ook nog gratis 3 maand rijverbod , alsook verplicht medische en psychologische proeven, en theoretisch en praktisch rij examen , teneinde terug rijgeschikt te worden verklaard . ik heb niks van voorgaande veroordelingen of zware boetes en rij 25j met de wagen , ongeval vrij . mijn thc waarde was amper 7nanogram/ml bloed . een restwaarde van de dag ervoor . Dit slaat gewoon nergens meer op . gelukkig zit ik in het buitenland en kan ik nog 10j door met mijn rijbewijs vooraleer de papieren versie vervalt . tegen dan , kan ik het rijbewijs van dit land halen, want dat zal de enige oplossing zijn om uiteindelijk dan terug een rijbewijs te hebben. Blij weg te zijn uit dat politiestaatje want dit is helemaal niet in proportie meer . de boete wordt na enige termijn, en indien niet betaald, omgezet in rijverbod (goed voor zo'n 7maand extra) . Bende clowns, meer kan ik daar niet over zeggen . een vriend van me, moest in een andere rechtbank (kortrijk) terechtstaan voor 2 promille alcohol, 2 x door rood licht en een stuk zonder lichten in het donker ! 2weken rijverbod en 800euro boete. en dit was zijn 3e keer ! parket gent, en aalst dendermonde, recht naar de slachtbank !"