Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Heya! Ik draag al sinds m’n jonge tienerjaren een bril of contactlenzen om zaken op afstand beter te zien. M’n een respectabele score van -2 in elk oog, valt het dus nog wel mee. Sinds 2022 ben ik iets meer aan het experimenteren met verschillende soorten drugs en ik als ik onder invloed ben van MDMA, 6-APB, LSD of truffels kan ik eigenlijk mijn bril wel weg laten. De wereld lijkt letterlijk compleet helder, ongeacht hoe vaag ik zelf ben. Is dit iets wat ik mijzelf wijs maak of hebben bepaalde drugs echt effect op je ogen/zicht? Cheers! 🤟"
"Zeer gewaardeerde mede-liefhebbers van het goede leven, In het verleden heb ik landurig en dagelijks speed gebruikt bij het studeren; hyperfocus, slapeloze nachten en euforie hielpen mij altijd erg om snel en effectief te leren. Nu inmiddels jaren later (gelukkig helemaal van de pep af) wil ik weer een studie oppakken en dit valt mij verassend zwaar zonder pep. Niet dat er een craving is, het studeren zelf is gewoon moeilijker. Alsof ik jarenlang een game met cheats heb gespeeld en deze cheats nu niet meer werken. Nu is mijn vraag of iemand hier misschien een middel/RC weet dat de concentratie bevorderd, maar wat niet zo heftig, verslavend en destructief is als pep. Bedankt!"
"Damn, wat een antwoorden! En dat bedoel ik in de meest positieve zin van het woord. ❤️"
"Op dit moment Benzofury. Jarenlang was de combi van speed en drank mijn go-to, maar wegens gezondheidsklachten de drank af moeten zweren. Speed zonder drank vind ik niets aan, dus uiteindelijk geheel overgestapt naar Xtc/Mdma. Vrij recentelijk 6-apb/benzofury ontdekt en de lange stabiele piek laat wat mij betreft de Mdma ver achter zich,"
"LucidLucy zei: Ik herken dit probleem helaas maar al te goed. Tijdens mijn studie heb ik mezelf altijd behoorlijk overvraagd. Vooral het laatste jaar stond, door het zware curriculum en daarbij ook nog intense extracurriculaire activiteiten, in het teken van veel uren en weinig rust. Als ik er achteraf op terugkijk, vertoonde ik toen al tekenen van overspannenheid, wat vanzelf een burn-out wordt. Ik ben altijd doorgejekkerd, ook in weekenden en vakanties. Uiteindelijk ging ik werken (onderzoek op een hogeschool, dus studeren, papers lezen en verslag leggen is onderdeel van het vak) en kwamen bepaalde hulpmiddelen goed van pas. Ik had écht het idee dat ik de hele wereld aankon met dexamfetamine. Wat eerder al is gezegd, ik ging er niet per se beter van leren. Maar voor administratie, schrijfwerk en vele mails beantwoorden, was het ideaal. de hele werkweek was in een halve week gedaan. Nu achteraf voelt het echt alsof ik waardeloos ben geworden. Het lukt me niet meer, wat me toen wél lukte. Dat geeft me echt het idee dat ik al m'n vaardigheden kwijt ben. Inmiddels weet ik heus wel beter hoor. Ik functioneer nu als een normaal persoon en nog steeds gewoon goed. Maar in vergelijking met toen, gaat alles zoveel langzamer en is het pittiger. Het is precies zoals je zelf al zei: Echt exact dit gevoel bedoel ik! Ik heb écht opnieuw moeten leren functioneren (nadat ik uiteindelijk sowieso compleet ben uitgevallen door verslaving en waarschijnlijk simpelweg ook burn-out). Hoe kan ik wél normaal functioneren terwijl ik geen roofbouw op mijn lichaam pleeg? Voor mij zijn een aantal zaken heel belangrijk en helpend geweest: Accepteren dat wat ik toen kon, meer is dan dat ik op een gezonde manier hoor te kunnen bereiken. Toegeven dat ik niet alles alleen op kan lossen. Delen waar ik mee zit & hulp vragen waar nodig Grenzen aanvoelen, aangeven en ernaar handelen Dit zijn een aantal mentale zaken vooral. Die hadden tijd en oefening nodig. Maar ik heb ook een aantal meer 'fysieke', tastbare dingen die ik in mijn dag kan inbouwen die me ontzettend geholpen hebben. Ritme! zelfde tijd naar bed, zelfde tijd opstaan. Ook in het weekend. Een uurtje uitslapen ofzo kan wel, maar als ik daar overheen ga, heb ik er maandag gewoon last van. Sporten. Sowieso voldoende dagelijkse beweging, maar het liefst ben ik 2 keer per week in de klimhal te vinden en dat helpt enorm. Meditatie. Minimaal 20 minuten per dag, liefst 2 keer 20 minuten per dag. Elke dag. Dit is qua concentratie voor mij misschien nog wel de grootste verbeteraar. Hopelijk kan je er iets mee! Er is denk ik geen middel dat prestatie verbeterd zonder dat je daar op de lange termijn voor betaald. Uiteindelijk werkt het hoe dan ook verslavend, want je wilt altijd diezelfde prestatie kunnen behalen. En uiteindelijk werkt het allemaal destructief, want roofbouw = roofbouw... Klik om te vergroten... Oprecht bedankt voor je uitgebreide antwoord! Erg herkenbaar allemaal. Gelukkig is mijn leven nu anders dan destijds. Mijn speed/drank verslaving hebben ruimte moeten maken voor jouw 3 punten. Ik kan bij deze dan ook echt beamen dat ritme, sport en meditatie cruciaal zijn."
"Gisteren en vandaag vrijwel gedurende de hele dag totaal 1.5gr gebruikt. Elke ~20/30min een puntje. Heeft weinig tot geen effect, heb er zelfs prima mee geslapen. Pas bij meerdere puntjes tegelijk ervaar ik heel licht het 3-mcm effect, maar aangezien 3-mcm ook vrij licht is mag het eigenlijk geen naam hebben. Kreeg het gratis bij een bestelling, maar ga het zeker niet zelf bestellen. Mijn voorkeur gaat uit naar 4F-MPH."
"Ik hou het allemaal niet meer bij hoor! 😂 Bedoelde uiteraard 3-CMC"
"Sorry, niet alle reacties doorgelezen, maar misschien 1F-Ketamine? Vind het zelf super relax. Heb zelf nu 3-FMC, maar vind het zo licht dat er weinig aan is."
"Mijn ervaring met 6-apb is dat de dosering echt heel persoonlijk is. In het begin is het echt een kwestie van voorzichtig proberen en zoeken naar je persoonlijke sweetspot. Mijn sweetspot is minimaal 300mg (succinaat), maar ik ben dan ook vrij lang en behoorlijk op gewicht. (Daarnaast hou ik ervan om goed vaag/waus te zijn) Er is dus niet echt een perfecte hoeveelheid die voor iedereen geldt. Lees je goed in en gebruik verstandig, 6-apb kan er behoorlijk inbeuken."
"Beste en tevens zeer gewaardeerde DF leden, Doorgaans candyflip in op festivals, een half zegeltje 1P-LSD en een behoorlijke bak 6-APB. Dit bevalt bijzonder goed, altijd helemaal lekker in balans. Het grote nadeel is het tijdsbesef dat zo extreem veranderd door de 6-APB. Zodra je de eerste capsule slikt aan het begin, moet je bijna alweer naar huis. Dit is toch een lichtelijk irritatie factortje aan het worden! Ik zoek dus eigenlijk een vervanger voor de 6-APB die niet zo gigantisch knoeit met je perceptie van tijd. Bij voorkeur een RC, omdat dat makkelijker is om aan te komen. Om persoonlijke redenen ook geen echte speed graag, maar een RC vervanger sta ik wel open voor! Ik drink overigens helemaal geen alchohol, dus dat is hier geen factor. Ervaringen: pep, coke, xtc/mdma, ghb, lsd, truffels, 6-apb, meth, wiet, hasj… uiteraard niet allemaal tegelijk 😂"