Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"ljuv zei: Nah dat was meer gericht op de andere reacties hier… ik vind het best wel wat dat hier gesteld wordt “dat ze maar een ander moet zoeken als ze het normaal vindt om zo close bevriend te zijn met een ander.” Dat jij er direct mee te maken hebt snap ik. En je ervaart dat als onprettig, dat is wel duidelijk. Maar tot op zekere hoogte heb je ook de mogelijkheid om te zeggen “boeie, ze is met mij en ligt naast mij in bed, niet naast hem.” Zijn frustraties en moeilijkheden liggen bij hem, waar die ook uit voortkomen (wat dus, zoals ik al zei, echt niet alleen veroorzaakt hoeft te worden door eventuele romantische gevoelens voor haar). Je kan proberen daar meer over te praten maar als dat geen zin heeft ligt je cirkel van invloed vooral bij jou jij met deze situatie omgaat. Dat bepaalde acties te ver gaan snap ik ook. Je kan best van je vriendin verwachten dat ze blijft als het de laatste avond is dat jullie elkaar kunnen zien in een week. Dat haar keuze je kwetst, is iets dat je zeker moet kunnen bespreken. Maar in the end heb je geen invloed op de vriendschappen waar ze voor kiest. Die waarschijnlijk heel belangrijk voor haar zijn. Dat willen beïnvloeden vind ik echt een red flag. Dat zeg je wel, maar je acties en reacties laten wat anders zien. Als je haar vertrouwt, waar maak je je dan druk om? En dat is iets dat je moet bespreken met je vriendin volgens mij. Er zijn heel veel manieren waarop ze dit kan veranderen, zonder dat ze een vriendschap moet stoppen of veranderen. Er zijn ook veel manieren waarop je hier zelf invloed op hebt, want dit wat je hier omschrijft is wel degelijk jaloezie. Als je adviezen wil, waarom maakt de mijne je dan zo geïrriteerd/ boos en de adviezen die jouw gevoel bevestigen niet? Klik om te vergroten... Ik dacht dat je op mij doelde met “ranzige veroordeling”. Ik hou van haar en wil mn uiterste best doen om het te laten werken, en misschien is het dan wel jaloezie. Maar ik denk dat je partner toch minimaal wel een gelijke hoeveelheid aandacht verdient."
"StraffeNeel zei: 🙌 Amen 😃👍💪 Beter voor je toekomstige ex. Als iets jou onzeker maakt, dan kun je dat ook bespreken en jezelf een spiegel voorhouden waarom je onzeker bent. Op een forum hierover te gaan klagen snijdt geen hout en is niet respectvol naar je vrouw. Klik om te vergroten... Volgens mij snappen sommige mensen nog steeds de reden niet helemaal waarom dit tot stand is gekomen. Is dit niet iets waar een forum voor bedoeld is? Als je met een vraag zit om er dan vervolgens over te kunnen praten? Klagen lijkt me het verkeerde woord. En ja ik heb het hierover gehad, meerdere keren. Gevraagd waarom de berichten bijvoorbeeld zo flirterig moeten, maar dat leid vaak tot onenigheid."
"Wat mensen ook vinden van de situatie, het is in mijn ogen gewoon niet normaal om, terwijl je in een relatie zit met een andere jongen constant hartjes en kusjes sturen terwijl in er naast lig. Dat ze tijdens vakanties met elkaar en als ze samen een weekend afspreken ze met z’n 2en in een bed liggen (terwijl het een 2 persoons bed is met 2 matrassen waarvan er gemakkelijk een op de grond kan worden gelegd). En het feit dat nagenoeg bijna elke keer als ik erover begin mij het idee word gegeven dat ik de rare kijk op de situatie heb + het feit dat hij super obsessief is richting haar. Ik ben van mening dat terwijl ik meerdere keren duidelijk heb gemaakt dat ik het niet prettig vind er totaal niet naar word geluisterd en ze geïrriteerd raakt dat ik me niet zo moet aanstellen. Het enige wat ik wou was iets van advies en hoe ik met de situatie om kan gaan. Idd raar dat ik als onzeker word weggezet @Mindless."
"Javelin FGM-148F zei: Waarom heb je je eerste bericht aangepast? Ik wilde nog daarop reageren, namelijk op zijn hysterisch gedrag. Klik om te vergroten... Omdat het een heel erg specifiek probleem is. Aangezien de hoeveelheid kliks en aandacht achteraf toch een beetje ongemakkelijk bij."
"We zijn inmiddels uit elkaar, ze heeft ondertussen een relatie met die “vriend”. Voel me toch behoorlijk genaaid. Leermoment!"
"Bedankt voor de snelle reacties! Heb 0 last gehad van een dip, en heb gezworen op de 3 maanden regel. was toch bang een grote fout te hebben gemaakt door mijn onoplettendheid maar dat valt gelukkig mee. Van elke ervaring leer je, deze ga ik niet nog eens maken)"
"Ik ben van plan over een aantal weken weer een keer te gebruiken, dit doe ik dan met 3/4 van een halfje en eventueel later op de avond de laatste 1/4 bij te nemen. Aangezien mijn vorige 2 ervaringen zo positief waren (goeie gesprekken gehad met vrienden) mezelf belooft nooit meer dan eens in de 3 maanden een 'trip' aan te gaan om het positieve effect zo langdurig mogelijk fijn te houden, of is het een slecht idee om er 3 maanden tussen te laten zitten na een te hoge dosis? Bedankt voor de reactie in ieder geval!"
"Ik bedoel idd of ik voor de zekerheid niet beter 4/5 maanden kan wachten i.p.v 3 maanden zodat de eventuele schade die mijn hersenen hebben opgelopen zouden kunnen herstellen?! wil zorgen dat de klap die ik heb gekregen goed kan worden verwerkt."
"Goedenavond forumleden, sinds een aantal maand heb ik een relatie met een meisje dat ik in Juli heb leren kennen. We hebben het vaak heel erg leuk met elkaar alleen een ding steekt mij enorm erg. Ze heeft een ‘beste vriend’. Nou ben ik van mijzelf niet super jaloers en is het opzich geen probleem, wat ik alleen lastig vind is dat het geen gezonde relatie is tussen hun. Ze zijn al langer vrienden, waarop zij me verteld dat er nooit iets gebeurd is wat op meer duid dan vriendschap. Ze heeft ook meerdere andere vriendjes gehad in de tijd dat ze vrienden waren. Wat mij heel erg dwars zit is het feit dat hij super obsessief is naar haar. Dus constant contact willen tot het punt dat er meer aandacht voor hem is."
"Ik heb het nodige gelezen op internet en gespard met vrienden, en alles en iedereen zegt dat dit foute boel is, wat je al aangeeft.. de kans dat er van beide partijen 0 gevoelens zijn is enorm klein. Het lijkt mij dat je in een gezonde vriendschap niet zou kiezen om die ene avond met mij zo te verzieken. Hij is ontzettend obsessief. Ik weet niet wat ik er mee aan moet want het geeft een gespannen sfeer"