Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"leuk om te lezen! Het klopt wel wat je zegt. Een eigenschap van alcohol is dat het de mentale drempel wegneemt. Als je dit combineert met een tripreis, dan kan dit zeer positief zijn zoals je hebt gemerkt. Er is echt een maar: als de combinatie van een (te) sterke trip en (te) veel alcohol samenkomt, dan kan je compleet bad gaan. En aangezien de mensen die overmatig gebruiken vaak geen goede grenzen kennen, kunnen die er aan kapot gaan. Want een bad trip in de truffelwereld is mentaal. Een 'bad trip', als je het zo wilt noemen, in de alcoholwereld, is een erg draaierig, kotsmisselijk en afschuwelijk brak gevoel. Als je ze combineert dan kan je het wel raden.. Niet doen dus. Als je een persoon bent die erg streng kan zijn voor zichzelf en je hebt discipline, dan is er dus niet zoveel aan de hand."
"Hallo allemaal. Ik dacht, ik laat dit even weten aan andere geïnteresseerden. Sinds een paar jaar truffel ik soms. De laatste paar keer was het zo ontzettend vies dat ik en mijn tripmaat er een punt achter hebben gezet. Van de 7 a 8 keer zijn er maar twee of drie echt goede trips geweest en dit is stom. Een jaar geleden, misschien wel langer terug, heb ik voor de laatste keer getript. Daarna een paar keer aan de XTC gezeten en dat is ook een hele ervaring. Echter, het bleef bij me hangen. Truffels, zo'n mooi spul dat stoppen vanwege de smaak de enige reden is om het niet meer te doen? Zonde. Kan niet. Dus ik bedacht wat. Ergens in de donkere kelders van een (of dit) forum vond ik een post van een user die truffels had gedroogd in een schoenendoos, met een computerventilator e.d. Compleet eigenhandig dus. Dit leek me wel wat. Ik op zoek naar een kleine USB-ventilator, maar nergens te vinden. Schoenendoos had ik ook niet, dus dat zou betekenen dat ik online moest aanschaffen. En toen dacht ik opeens: ik kan het ook wat professioneler aanpakken. Ik kocht twee grow-kits (twee voor de prijs van 1) waardoor ik 120 gram truffels in mijn bezit had. Een Atlantis, en één Pandora (vergelijkbaar met Hollandia). Ik kocht een droogmachine online, waar je bijvoorbeeld gedroogde banaan voor in je yoghurt mee kan maken. De truffels na opening drie dagen laten rusten, door elkaar shaken met water zodat het grootste gedeelte van het mycelium (de groeicultuur) los laat, zeeven en de stukjes truffel haal je er daarna zo uit. Deze heb ik in kleine stukjes/plakjes gesneden en in de droogmachine gedaan. Na 8-12 uur waren ze gortdroog. De machine geeft op volle toeren tot ongeveer 40 a 50 graden aan, wat zou betekenen dat het de werkzame stoffen niet vernietigd kan hebben. De stukjes truffel heb ik vermalen in een koffiemolen. Het poeder stonk veel minder, en als ik het grof moet schatten, dan heb ik nu minimaal 80 a 90 gram aan truffelpoeder in mijn bezit. Genoeg voor een zeer zware trip voor 6 mensen. (Er vanuit gaan dat het poeder minder sterk is dan een verse truffel). Ik heb de twee verschillende truffels wel door elkaar moeten mengen, uit praktische overwegingen. Het poeder zit dus tussen de sterkte van Atlantis en Pandora in. Ik heb het nog niet geprobeerd trouwens. De tijd moet er rijp voor zijn en ik denk dat deze poeders erg lang meegaan. Dat hoop ik trouwens ook, anders is het erg zonde (maar wel een leermomentje rijker..) Succes allemaal, ik hoor graag wat jullie hiervan vinden. - The Photographer -"
"Het is lastig in te schatten. Ik ben zelf mentaal ook niet de allersterkste (geweest), Bipolairiteit zit bij mij in de familie en ik was in het begin echt bang om het uit te proberen en heb toen toch de stap gezet. Ik was toen wel al 24. Als ik mijn ervaring als voorbeeld gebruik: sinds de eerste keer dat ik een echt goede trip heb gehad, is mijn leven veranderd. Niet zozeer de dingen om mij heen, meer mijzelf. Ik ben vanuit een ander perspectief gaan leven, kan nog beter relativeren, ben dieper in muziek, kunst en mode gedoken en zit nu in een erg creatieve fase in mijn leven. Gaat bijna richting de hippie-gedachte (alleen ben ik totaal geen stoner of iemand die er in een vod bij loopt). Wellicht dat deze omschakeling in je leven (als we er natuurlijk vanuit gaan dat truffels zodanig triggert), nu nog te vroeg is en dat je het pas kan meemaken als je mentaal echt volwassen bent ofzo. Ik weet het niet. Misschien is het inderdaad verstandig om gewoon nog even te wachten. Het klopt in ieder geval als een bus dat het meewerkt als je lekker in je vel zit. Succes!"
"Het ligt er maar net aan wat je wilt. Een rustige trip, zonder veel poespas, maar toch met heldere gedachten... Dan zijn sommige wietsoorten perfect. Je voelt je chill, (soms wel héél chill), je zintuigen worden gevoeliger dus muziek e.d. wordt mooier. Wil je echt trippen, op een aparte manier helder zijn, dan zijn truffels weer beter. Minder stoned, meer trippy. Je kan ook voor XTC of 'pure' MDMA gaan. Zelf nooit gebruikt maar je wordt er actiever door en je hebt meer liefde in je barst. Maarja, dan zou je naar een ander topic moeten gaan omdat dat wel 100% chemisch is. Succes en leg misschien nog wat uitgebreider uit wat je wilt. Met Smart Drugs, als ik je nu begrijp, doel je misschien meer op Truffels, vergelijkbaar met Paddo's. (?)"
"Lees de handleiding even door op deze website. Daar staat veel nuttige info in. Ik zou beginnen met 10 tot 15 gram Mexicana of Atlantis. Dat moet te doen zijn. Bijnemen heeft nooit zin aangezien het lichaam direct tolerant wordt voor de stof in de truffels. Alles in één keer dus! Daarnaast moet je kijken of er een sitter, een nuchtere persoon bij moet zijn of dat je echt denkt: het lukt me wel. Voor de rest is de setting ontzettend belangrijk. Een prettige, warme omgeving met mooie muziek is het meest ideaal. Of buiten, maar dan moet het lekker weer zijn en geen mensen die storen. Veel plezier en hopelijk tot snel met een tripreport"
"Misschien een stomme tip, maar is het niet handiger om de paddo's koel ipv warm te ventileren tot ze gedroogd zijn? Ze zien er trouwens niet heel slecht uit hoor."
"Ik dacht ook een keer slim te zijn en op een vrije, doordeweekse dag, truffels te nemen. De volgende dag moest ik werken. De trip begon om 14:00 uur en geloof het of niet, ik had zo'n mooie, lange trip, dat ik nog tot 00:00 hele lichte visuals had (en dit op 10 gram Atlantis.. dat gebeurt me nooit meer!). Mentaal was het ook prachtig maar de volgende dag was ik er niet helemaal bij. Op een vrijdagavond is het beste, zaterdag bijkomen en dan nog een lekkere zondag eraan vast. Good luck!!"
"Daarom dacht ik; blenden die hap.. prutje met citroensap en water-van-de-kook-af in de blender gieten en lang laten staan. Kan je er na 4 uur trekken zelf nog voor kiezen om het te filteren en er thee van te maken door er bijv. Marocco thee bij te doen of iets.. (iig thee zonder foliumzuur, anders wordt het ranzig)."
"5 gram is inderdaad weinig en je zal waarschijnlijk alleen subtiele visuals krijgen. Als ik je zo hoor ben je nu stabiel in je leven en zal dit helemaal geen probleem opleveren. Als je richting de 15 gram gaat (een aardig diepe trip) dan zal je mentaal ook 'belast' worden en pas vanaf dat punt kan je verleden meespelen. Zelfs bij 10 gram denk ik eerlijk gezegd dat het meer visueel dan mentaal is. Ik heb zelf ook behoorlijk veel informatie opgezocht voor mijn eerste trip. Eenmaal trippende heb ik de tijd van mijn leven gehad terwijl ik echt wel dingen heb meegemaakt in het verleden die iets zouden kunnen oproepen. Als je vrolijk bent en geen issue's hebt dan zal er zelfs met 20 gram niets aan de hand zijn, dus niet te veel zorgen maken. Geniet, verwonder je tijdens de trip en laat je inspireren. Veel plezier!"
"Siemen, je weet wel wat dit soort drugs met je kunnen doen he? Informeer jezelf goed hierover. Stel dat er een psychose sluiert in je, of je hebt aanleg omdat het in je familie voorkomt, dan kan een zware truffeltrip iets teweegbrengen waar je niet blij van wordt."