Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"hoi Ginuwine, mijns inziens lijkt dit op een soort hyperventilatie/lichte paniek aanval. Bij dit soort verschijnselen kan je behoorlijk angstig raken wat de klachten alleen maar verergert.Je kan proberen jezelf te kalmeren of aan iemand hulp hierbij vragen, maar je kan ook langs de huisarts gaan. Vaak helpt het uitsluiten van ernstige aandoeningen het meest! Veel succes ermee! En laat even weten wat de afloop was. gr TeReza"
"Hi peeps, Mijn eerste bericht op dit forum, en ik val maar gelijk met de deur in huis denk ik. Ik ben 28 en worstel al jaren met pyschische klachten, waaronder depressies en manische perioden. Toen ik 19 was heb ik voor het eerst drugs gebruikt en dit begon met een keertje xtc. In die periode was al psychisch instabiel, al wist ik nog niet wat er met mij aan de hand was. Een periode van elk weekend naar party's gaan, en later ook het afteren tot de volgende avond. Dit heb ik zo ongeveer 1,5 jaar gedaan. Ik werkte in die tijd wel gewoon, maar kampte nog steeds met verschillende psychische problemen en moest zien te overleven als het gaat om een dak boven mijn hoofd. Toen ik eindelijk samen met mijn vriend (die overigens totaal geen drugs of psych problemen heeft en waarmee ik nog steeds samen ben) een eigen huisje vond ben ik terecht gekomen in een zeer depressieve periode waarbij ik 1,5 jaar therapie heb gevolgd. In deze tijd heb ik ook de diagnose bipolaire stoornis gekregen. Wel bleef ik toen zeer regelmatig in de weekenden feesten met de nodige drugs erbij. Dit heeft dan ook voor veel problemen tussen mij en mijn vriend gezorgd. Na 1,5 ben ik weer aan het werk gegaan, en heb mij in 5 jaar tijd kunnen opwerken als rayon manager in de retail.Een goede baan dus waarin ik mij minimaal heb ziek gemeld.Ook hebben wij een huis gekocht en onze doelen voor de toekomst uitgestippeld. In die 5 jaar heb ik helaas ook de coke ontdekt. De mate waarin ik dit gebruik is heel periode gebonden; Kan zomaar 3 maanden niets zijn, maar vaker is het 2 x per maande of zelfs ieder weekend. En als ik er eenmaal aan begin kan ik moeilijk stoppen,dit tot grote bezorgheid van mijn vriend. Heb het gelukkig nooit tijdens werk gebruikt. De laatste 2 maanden merkte ik weer een sterke terugval in mijn stemming en merkte dat ik dit wou verdoven met meer alcohol( ook voor het werk), en als er ghb in huis is daarvan een dosis op het werk nemen. Gek genoeg voelde dit nog altijd minder erg dan coke op het werk nemen... Helaas is dan een aantal weken geleden toch de bom gebarsten en werd ik lichamelijk ziek...en wou maar niet beter worden. Mijn dokter gaf later aan dat mijn lichaam mij dwingt even rust te nemen. wel vond ik de kracht om in het weekend op een feestje bij iemand thuis weer een beetje los te gaan....dit voelde helemaal niet goed en ik dacht: waar ben ik mee bezig. week erna dus een ontzettende terugval gehad.Ook kwam ik er de laatste maand achter dat mijn gedachten erg overspoeld werden door een aantal traumatische gebeurtenissen in mijn jeugd waar ik nooit over verteld heb en dus ook nooit verwerkt heb. Dit is dus sowieso een van de dingen die ik wil verdoven. Ik ben laatst naar de huisarts geweest en heb anti depressieva en oxazepam gekregen. ook is mijn toestand nu zo labiel dat ik, en mijn huisarts, denk over een tijdelijke vrijwillige opname. Maar nu is mijn dilemma:Ben ik nu daadwerkelijk verslaafd? Heb ik een bi-polaire stoornis door mijn verslaving of is verslaving een uiting van mijn psychische ziekte? Ook ben ik benieuwd of er klinieken bestaan welke in beide problematieken gespecialiseerd zijn? Ik ben erg benieuwd of iemand iets in mijn verhaal herkend en of er mensen zijn die tips hebben. Ik zie mijn leven graag verder ontwikkelen, aangezien ik vind dat je moet groeien in je leven. toch heb ik momenteel het idee dat ik stil sta en niet weet waar ik heen moet. alle aspecten in om mijn leven geweldig te maken zijn aanwezig, maar ik laat mn leven overheersen door stemmingen, angsten en drugs gebruiken.. Toch kan ik mij op het moment niet voorstellen dat ik nooit meer een weekend "los" zou kunnen gaan. Ergens verlang ik naar een stabiel leven dat rustig voortkabbeld, maar ik weet dat ik meer voldoening vind in pieken en dalen. Het jammere is alleen dat je er andere mensen ook mee belast, en dat je af en toe je eigen glazen in gooit. zo......... dit was mn verhaal in vogelvlucht. Alvast bedankt voor de reacties!"
"Svali Bedankt voor je uitgebreide reactie, dit is de eerste keer dat ik mijn probleem openbaar op een forum bespreek, ik kan zeggen dat het me goed doet! Trauma's van vroeger verwerken lijkt me stap 1, om zo een beetje uit de shit te komen. Ik heb nog te weinig van het hulpverleners circuit gezien om te beoordelen of het werkt. Maar op dit moment wil ik er toch wel alles aan doen om uit te vinden wat mij helpt. Ook heb ik nooit medicatie voor mijn stoornis gebruikt dus wellicht is dat een hulpmiddel ( nog meer drugs woehoeee Ik denk dat ik ook niet van mezelf moet verwachten dat ik NOOIT meer los kan gaan, maar helaas heb ik nogal de denkwijze van "alles of niets". Herkenbaar? Ben de komende tijd even uit de roulatie om te bekijken wat het beste is en wat de mogelijkheden zijn. Gelukkig heb ik een vakantie gepland staan welke ik in een behoorlijk manische bui heel impulsief geboekt heb: Ibiza.... haha hoe bedoel je verleidingen? Svali zei: Alsof het iets is wat je nodig hebt af en toe maar niet altijd. Toch? Even helemaal los gaan op verdovende middelen en alles van je afzetten. Niet jezelf in de weg zitten de hele tijd en constant die druk van het moet zo en je mag dit niet, maar gewoon doen wat je wil op dat moment. En altijd nuchter zijn is zo saai... Klik om te vergroten... Ach misschien is het het beste om niet teveel vooruit te denken met waneer ik wel of niet iets mag doen.... wel fijn om te merken dat ik niet de enige ben die hier mee worsteld, uiteraard kan ik jouw situatie niet beoordelen, maar toch bedankt!"
"hey shrink: bedankt voor je reactie! Inderdaad het vraagstuk waar jij het over hebt houdt mij bezig, al weet ik wel dat ik hieruit geen oplossing vind. Wel geeft een diagnose mij de houvast om te zoeken naar een gerichte oplossing voor mijn probleem, ik ben nogal oplossingsgericht ingesteld Ook vraag ik mij af of ik deze antwoorden echt ga vinden in een kliniek, of dat ze bij mijzelf liggen .... waarom ben jij hier eigenlijk op het forum? vanuit de hoek als hulpverlener of vanuit de hoek als gebruiker? aangezien je vandaag lid bent geworden.... TeReza"
"Hoi spuky, bedankt voor je reactie, vooral deze: spuky10 zei: om je psychische klachten te behandelen moet je zoweizo niet gebruiken. dus das alvast 2 vliegen in 1 klap Klik om te vergroten... Houd me vaak bezig, maar volgens mij zit daar juist de kern van het probleem. Als ik logisch nadenk weet ik prima wat het beste voor me is. Alleen dit daadwerkelijk uitvoeren...... Inderdaad is serieuze hulp waarschijnlijk de beste keuze. bye!"