Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsRaar gevoel in borst

Raar gevoel in borst

10 antwoorden
3 weergaven
18-5-2026
d
d.n.b.Lid
01-01-2024, 00:00
#1
hoi,
je zou even langs de huisarts kunnen gaan voor alle zekerheid, maar ik denk dat je lichtjes 'geflipt' ben.
zelf heb ik het ook wel eens, als ik een joint rook en ik denk dat ik het benauwd krijg oid dan 'voelt' dat ook echt aan..
heel gek eigenlijk.
succes!
d
d.n.b.Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Ik zeg niet dat dat het is hoor :wink: ik zeg alleen dat het zou kunnen.
Als je een joint rookt heb je de kans om te "flippen" en hartkloppingen is daar een verschijnsel van. Het is alleen wel raar dat je er nog steeds last van hebt. Ik zou dan toch even langs de huisarts gaan.
G
GinuwineLid
01-01-2024, 00:00
#3
Hallo,

Ik begin even hoe ik aan deze klacht kom.

Een week geleden ging ik met twee collegas een joint roken, alles ging goed totdat ik thuiskwam. Ik voelde ineens me borst pijn doen en het gevoel dat me borst kon ontploffen. Het was een soort verlammend gevoel. Ik dacht ook meteen aan een hartaanval.Ik had nog nooit zon aparte pijn meegemaakt en raakte in paniek. Ik zei tegen mijn moeder dat ze 112 moest bellen. Het lukte haar om mij een beetje te kalmeren en het ging weg. Toen ik ging slapen had ik het weer. De volgende dagen bleef ik een raar gevoel houden in me borst. Ik denk de hele tijd dat het me hart is en lig vaak wakker omdat ik bang ben om te gaan slapen. Aan de andere kant denk ik ook dat het gewoon tussen me oren zit, want vaak als ik er aan denk is dat rare gevoel er ook. Als ik met iets bezig ben heb ik er meestal niet heel veel last van.
Ik ben trouwens een jongen van 17 jaar. Ik drink ook best vaak alchohol, meestal als ik ga stappen in het weekend. Ook zat ik te denken dat hyperventilatie een oorzak hiervan is.

Weet iemand wat dit is? Of moet ik hiermee toch een zekerheidje nemen en ermee naar de huisarts gaan?

Alvast hartstikke bedankt!
G
GinuwineLid
01-01-2024, 00:00
#4
d.n.b. zei:
hoi,
je zou even langs de huisarts kunnen gaan voor alle zekerheid, maar ik denk dat je lichtjes 'geflipt' ben.
zelf heb ik het ook wel eens, als ik een joint rook en ik denk dat ik het benauwd krijg oid dan 'voelt' dat ook echt aan..
heel gek eigenlijk.
succes!
Klik om te vergroten...


Hoe bedoel je lichtjes geflipt? Houd dat in dat het gevoel ooit weggaat. Heb het namelijk al sinds vrijdag en had vanmiddag weer zon soort aanval. Heb ook de hele tijd van die angsten van dat ik dood ga of dat ik me hart niet meer voel kloppen. Weet niet of dit hyperventilatie is.
G
GinuwineLid
01-01-2024, 00:00
#5
Tjaa had gister weer zo'n aanval, naar spoedhulp geweest en die zeiden dat ik ook gewoon gezond was. Maar voor zekerheid ga ik morgen toch afspraak maken met de huisarts, want zo kan ik echt niet levne met dit kut gevoel
8
8ballchickyLid
01-01-2024, 00:00
#6
hyperventilatie?
T
TeRezaLid
01-01-2024, 00:00
#7
hoi Ginuwine,

mijns inziens lijkt dit op een soort hyperventilatie/lichte paniek aanval. Bij dit soort verschijnselen kan je behoorlijk angstig raken wat de klachten alleen maar verergert.Je kan proberen jezelf te kalmeren of aan iemand hulp hierbij vragen, maar je kan ook langs de huisarts gaan. Vaak helpt het uitsluiten van ernstige aandoeningen het meest!

Veel succes ermee! En laat even weten wat de afloop was.

gr TeReza
d
d.n.b.Lid
01-01-2024, 00:00
#8
ik ben ook wel benieuwd hoe het afgelopen is
f
freddieboyLid
01-01-2024, 00:00
#9
Hee Ginuwine,

mijn broer heeft hier ook last van... Hij heeft dit nu al een tijdje.
Heb jij ook een gevoel van stress dat vaak voorkomt? Want dat heeft hij bijvoorbeeld ook als een van de symptonen, en dat komt niet door zijn werk, want dat heeft hij niet...

Hoe gaat het voor de rest nu met je?!

Groetjes

Fred
S
SkittlesAndMeLid
01-01-2024, 00:00
#10
Het klinkt erg als hyperventilatie inderdaad. Je kunt voor de zekerheid de huisarts eens vragen, maar onthoud ook: Cannabis versterkt je gevoelens, dit kan heel heftig zijn.

Als je het benauwd krijgt onder invloed van cannabis en je gaat jezelf er ongerust over maken kun je gemakkelijk in paniek raken. Waar je normaal een beetje ongerust over zou zijn, kan je onder invloed in eens heel erg ongerust worden. Bij angst/paniek is het ook niet vreemd dat je hartkloppingen krijgt, waardoor je nog meer in paniek raakt.

Zie het als een soort kettingreactie, je krijgt het een beetje benauwd, daardoor raak je ongerust en ga je sneller ademen, door het sneller ademen gaat je hart sneller kloppen en daardoor raak je nog meer ongerust.

Ik heb het zelf ook wel eens gehad, probeer in zo'n situatie zo rustig mogelijk te blijven. Let op je ademhaling en ga rechtop zitten. Als je het benauwd krijgt, probeer diep en heel rustig te ademen. De kans is groot dat het dan langzaam weer verdwijnt.

Ik kan uiteraard niet zien wat het is vanaf hier, dus wil je het zekere voor het onzekere nemen, ga even langs de huisarts, maar het klinkt niet zo ernstig als je het mij vraagt!
f
freddieboyLid
01-01-2024, 00:00
#11
Dankjewel voor de tip, ik zal het ff mijn broer doorgeven, want die kettingreactie die je benoemt, lijkt me wel logisch idd...(Y) Thanks.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."