Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"TripJess zei: Hoe was meth? Klik om te vergroten... Mwahh, we deden het zonder dat we het wisten omdat we bezopen waren in Loas en graag wat drugs wilde doen. Toen werden we naar een bar gestuurd en daar konden we pillen kopen. Yaba. 2 pillen oraal ingenomen en achteraf achter gekomen dat Yaba dus meth is. Gewoon oraal ingenomen, voelde een beetje als pep, klein beetje euforischer misschien. Toen we naar bed gingen in ons hostel had iedereen op onze kamer plafonddienst. We kwamen er een dag later pas achter van elkaar dat iedereen plafonddienst had de hele nacht. Het bijzondere en gevaarlijke eraan is dat we afzonderlijk van elkaar die dag erna ook achter kwamen dat iedereen die nacht naar de wc is gegaan om te fappen. Sommige mensen hebben meerdere keren gefapt. Van Crystal meth word je dus heel erg geil en dat kan heel verslavend zijn als je het gaat combineren met seks."
"Ga je dan in de problemen komen? Niet dat ik het wil proberen ofzo, gewoon interessant om te weten hahaha."
"Hallo, Na een heftige ervaring met de combinatie 2CB en lachgas interesseer ik me meer in psychedelica dan eerst. Ik heb ongeveer 10 keer in mijn leven getript, maar de korte ervaring van de lachgas+2CB was toch de meest extreme. Na veel zoeken op internet kwam ik uiteindelijk met de vraag, wat is een ego death en wat is een psychedelic breaktrough? Is het beide compleet iets anders? Of is het ene nog een stapje intenser dan de ander? Bij een ego death heb ik begrepen dat je hele ego verdwijnt en je de grip op alles verliest. Je weet dus niet meer dat je bestaat. Bij een psychedelic breaktrough heb ik begrepen dat je als het ware naar een andere dementie teleporteerd en daar de gekste dingen mee maakt. Mijn vraag is, is het ene een stapje heftiger dan de ander? En wanneer bereik je een ego death en wanneer een breaktrough? Graag zie ik de informatie/ervaringen die jullie weten over deze 2 dingen, ik vind het erg interessant. Groetjes, Stamper"
"Psychedelibee zei: Ego dood betekent letterlijk dat je ego overlijd, je persoon/identiteit bestaat niet meer en je bent 1 met het universum. Begrippen als tijd en ruimte doen er niet meer toe aangezien alles 1 is op dat moment. Ego dood is een zeer bijzondere staat van zijn die de meesten helaas nooit mee zullen maken. Er zijn ook geen garanties om die staat te bereiken, je kunt het de ene keer op een vrij lage dosis psychedelica bereiken en de volgende keer met een hoge dosis niet. Overigens is ego dood een staat die je ook zonder psychedelica kunt bereiken, bijvoorbeeld door middel van meditatie. Een psychedelische breakthrough is wat lastiger te omschijven dan een ego dood vind ik persoonlijk omdat het allemaal nog subjectiever wordt. Maar geteleporteerd worden naar een andere dimensie is denk ik de meest pakkende omschrijving. Je bent op zo'n moment in ieder geval dusdanig van de wereld dat je niet meer mee krijgt wat er om je heen gebeurd, alhoewel dat met een ego dood ook het geval is. Ik heb zowel een ego dood als breakthrough een aantal keren meegemaakt en het een is niet perse heftiger dan het ander. Voor mij is een breakthrough vaak vooral een visuele ervaring, terwijl mijn ego dood ervaringen eerder te beschrijven zijn als gebrek aan visuele ervaring. Klik om te vergroten... Bedankt voor deze informatie. Als je een breaktrough hebt, is je ego dus nog wel aanwezig. Maar het betekent dan dus niet dat je zonder ego harder gaat dan wanneer je hem wel hebt. Aan de verhalen te zien, lijkt een ego dood mij heftiger. Maar ik weet dat ik hier totaal niet over kan oordelen en dat zal ik dan ook niet doen. Het is overigens ook niet uit te leggen aan iemand die dit nog nooit heeft ervaren, dat weet ik. Erg interessant om te lezen. Ik ben benieuwd hoe het is en wie weet ga ik het een keer meemaken. Voorlopig wil ik niet verder gaan dan mijn lachgas+2CB ervaring die mij bijna tot deze staat heeft gebracht (denk ik). Het was dan ook nogal een zware 2CB trip op zich zelf. Wel nog een vraagje voor jou. Hoe heb jij deze staat bereikt? Zowel de ego death als de breaktrough. Zou je eens 1 of een paar voorbeelden kunnen noemen?"
"Psychedelibee zei: Een breakthrough en ego dood kunnen opzich ook samen gaan hoor, maar dat hoeft zeker niet. Met DMT maak je naar mijn idee de grootste kans om een breaktrough en ego dood te ervaren, evenals dit gezamelijk. Ego dood kan echt heel heftig en vervelend zijn, vooral als je je er tegen gaat verzetten. Maar voor mij hadden zowel ego dood als breakthrough een vergelijkbare intensiteit. Overigens als je eenmaal echt een ego dood hebt dan kan het eigenlijk helemaal geen negatieve of heftige ervaring zijn, want hetgeen wat het heftig kan vinden (je ego) is er niet meer. De weg ernaar toe kan heftig zijn of er aan terug denken, maar in die staat van zijn is juist extreme kalmte en voelt het alsof je daar altijd al was. Lastig uit te leggen zoiets, mijn woorden voelen als een slap aftreksel van de ervaring maar wellicht krijg je er toch een beetje een beeld bij. Een breakthrough is met name met DMT vrij gemakkelijk te ervaren, met andere psychedelica moet je wel echt hele hoge doseringen hiervoor gaan nemen over het algemeen. Ego dood is veel lastiger te bereiken en daarvoor moet het moment gewoon juist zijn. Mijn eerste keer was op een redelijk normale dosis LSD, op de een of andere manier was de set en setting er gewoon perfect voor blijkbaar en het kwam ook redelijk uit het niets voor mij. Langzaam aan zag ik de wereld om mij heen vervagen en voelde ik mijn identiteit als een ui laag voor laag gepeld worden. Uiteindelijk bestond ik niet meer en was ik opgegaan in het licht, daar was alles en niks tegelijk. Het voelde werkelijk waar als het nirvana, zo'n onbeschrijfelijk gevoel van warmte en onvoorwaardelijke liefde. Ik heb ditzelfde later nog een keer tijdens een breakthrough op DMT ervaren, gek genoeg was dat een van mijn minst visuele DMT trips, terwijl DMT normaal juist super visueel is. Door te mediteren tijdens een truffel trip heb ik een keer bijna een ego dood gehad, ik voelde echt dat ik er tegenaan zat maar kon het net niet helemaal los laten helaas. Tijdens het nuchter mediteren ben ik ook een keer richting een ego dood gegaan, maar toen ik dat doorhad werd ik zo enthausiast dat ik in 1 keer weer terug bij af was. Door deze ervaringen ben ik er wel van overtuigd dat je met enkel mediteren zo'n staat kunt oproepen, maar dat vraagt ontzettend veel oefening en discipline. Klik om te vergroten... Erg interessant om te lezen, ik vind dat je het altijd mooi kan verwoorden en uitleggen. Bijzonder om er bij na te denken dat een ego death op het moment zelf niet heftig kan zijn aangezien de ego die het ervaart uberhaupt niet aanwezig is. Daar heb ik nog nooit bij stil gestaan. Heel bijzonder dit. In de staat van een ego death ben je dan dus ook niet meer aanspreekbaar? Zien kan ook niet meer en lopen ook niet? Dat je een ego death kan bereiken terwijl je nuchter bent vind ik al helemaal bijzonder. Ik kan me voorstellen dat dat extreem veel oefening en wilskracht vergt. Erg interessant, ook daar ga ik me eens even in verdiepen. Puur uit interesse."
"SmartieAndMe zei: Wat betreft serotoninegebruik maakt het niet uit, echter is het natuurlijk wel een aanslag op je systeem om in 2 weekenden 3 soorten drugs te gebruiken. Als het om 1 keer gaat valt het wel mee, als het regelmatig gaat gebeuren kan het misschien wel kwaad ja. Slaap goed en eet goed, dan komt het waarschijnlijk wel goed Klik om te vergroten... Bedankt voor het uitgebreide antwoord op m'n vraag. Ja toevallig loopt het zo, 2 weekenden achter elkaar."
"tomz0r zei: TrippyShit zei: tomz0r zei: En ga hier alsjeblieft niet mee experimenteren, in tegenstelling tot wat andere mensen zeggen is een egodood beslist geen pretje en zonder twijfel bij mij het verschrikkelijkste wat ik ooit mee heb gemaakt. Klik om te vergroten... Iemand met GENOEG!!! tripervaring moet dit kunnen doen. Die kiest er dan bewust voor en experimenteert er niet mee. Als je jezelf er easy aan kan overgeven is het niet verschrikkelijk. Het kan verschrikkelijk zijn omdat je jezelf niet over wilt geven, wat ook best normaal is. Je ego is immers een heel belangerijk iets. Ontopic: Een ego-dood is het oplossen van je ego. Je 'ik'. Dit kan zoals tomz0r ook al zei heel angstig zijn want je krijgt echt het gevoel alsof je dood gaat. Kan je jezelf hieraan overgeven, zal je 'ik' oplossen. Jij bestaat dan niet meer. Je bent slechts een stofdeeltje in een universum. Je kan alleen ervaren. Aan de ene kant lijkt het me mooi om een keer mee te maken en aan de andere kant lijkt het me totaal niks :P Klik om te vergroten... Bullshit, ik wist niet eens meer dat ik LSD had genomen. En ik kon niet tegenstribbelen, alles ging vanzelf. Ik kon niet eens proberen te bedenken wie en wat alles was. Tripervaring doet daar niks aan. Een egodood op de manier zoals ik die heb meegemaakt kan niet plezierig zijn. Keihard rondgestuiterd worden met het gevoel dat het eeuwig gaat duren is echt vreselijk. Klik om te vergroten... Je had gewoon een bad trip, dat kan inderdaad niet plezierig zijn, anders was het ook geen bad trip geweest. Je kan natuurlijk ook gewoon goed, gaan en dan is het wel leuk. Zo simpel is het"
"Uiteraard kan deze vraag niet door jullie beantwoord worden. Maar ik zou graag jullie gedachtes hierover horen. Ik ben bezig met een cursus hoe ik mijn psychische toestand kan verbeteren. In de cursus werd ook een paar minuten gepraat over het gebruik van ayahuasca, er werd verteld dat je tot inzichten kan komen en dat zou kunnen gebruiken om jezelf beter te leren kennen (wat dus een positief effect op jezelf kan hebben.) Wel werd er duidelijk bij verteld dat het niet aan te raden was i.v.m risico's. Ze vertelden alleen dat het een feit is dat er cursisten beter van zijn geworden. In mijn geval zie ik niet veel problemen om te proberen, ik ben een ervaren drugs gebruiker en ook psychedelica vind ik af en toe leuk. Ik heb bijvoorbeeld Paddo's, 2CB, Salvia, LSD, DOC en DMT gebruikt. Nog nooit heb ik ayahuasca gebruikt. Ik weet uiteraard van de verhalen en media etc. dat ayahuasca bekend staat als een drug die men kan gebruiken om tot inzichten te komen en dus als een soort medicijn gebruikt kan worden. Toch vraag ik mij af of de kans groot is dat ik tot 'inzichten' kom. Na alles wat ik heb gebruikt ben ik nooit tot inzichten gekomen. Ik ben ook niet spiritueel ingesteld, ik vind het gewoon gaaf om met vrienden lekker te spacen en gekke dingen mee te maken. Ik vind het gewoon lachen en vet om kleuren en patronen te zien. Is ayahuasca zo bijzonder dat er alsnog een grote kans is dat het mij kan doen 'veranderen'? Of is de kans klein omdat ik in principe al redelijk veel psychedelica gewend ben en het daardoor niet een life changing experience zou zijn?"
"Hoe is het inmiddels met je pep gebruik?"
"Ik weet niet hoe het kan dat hier zo overdreven veel afbeeldingen staan, zal wel iets fout zijn gegaan in het systeem ofzo want heb er maar 1 toegevoegd... Een staff lid wil ze vast wel even verwijderen!"