Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Is Speed wel een goed middel om te studeren? Fysiek word je er dan wel heel actief van, maar je gedachten worden juist heel rustig."
"Ik heb een groot probleem. Ik ben verslaafd aan rilatine en ik ben bijna door mijn voorraad heen. Ik ben gewoon zot aant worden. Afkicken wordt echt moeilijk met de examens in het vooruitzicht. Ik heb redelijk wat problemen en omdat niemand van mijn vrienden beschikbaar is owv examens kan ik de komende anderhalve maand niets ondernemen. Aangezien ik niet meer aan rilatine raak zal ik toch moeten afkicken. Geef mij alstublieft advies, want ik heb het enorm moeilijk nu."
"Ik heb het in de eerste plaats gepakt owv enorme problemen. Als ik afkick ga ik mij nog veel slechter voelen en zullen mijn examens zeker mislukken. Ik weet echt niet wat ik moet doen."
"Dat is het niet alleen, ik was voor de rilatine al jaren enorm depressief. De laatste weken kreeg ik niets dan zelfmoordgedachten. Ik heb professionele hulp gezocht en dat heeft niet geholpen. Rilatine was de allerlaatste hoop. En dat maakte mij terug normaal. Ik had terug de motivatie om te studeren en socialiseren, ik kon beter slapen, eindelijk een beetje productief en ik kwam sinds jaren een beetje vooruit in het leven. Ik lijd trouwens aan sociale angst, dat zorgt ervoor dat ik enorm eenzaam ben. Rilatine gaf mij die motivatie om contact op te zoeken. Ik heb vorig jaar al een jaar verloren en ik wil niet weer een jaar verliezen. Dat werkt enorm demotiverend en zo word ik nog depressiever, omdat ik volgend jaar weer in mijn eerste jaar zal zitten. En iedereen die ik ken zit ondertussen in hun 3de jaar... owv = omwille van"
"Ik wil graag naar de dokter gaan, maar ik schaam mij er dood voor. Ik wil geen junkie lijken. Maar het is ongelooflijk hoeveel rilatine de kwaliteit van mijn leven verbetert. Doordat ik productiever ben heb ik meer zelfvoldoening, kom ik vooruit in het leven. En ik leer sinds jaren eindelijk nieuwe mensen kennen. Ik heb al eerder ervaring met rilatine tijdens examens, dat heeft goed geholpen, ik heb het in mate genomen en ik ben er altijd vlotjes mee gestopt. Iets in mij zei dat het niet slim was dat op lange termijn te nemen. Maar naarmate de jaren vorderden is dit mijn laatste toevlucht geworden. Ik heb professionele hulp gezocht, tientallen antidepressiva geprobeerd en niets heeft gewerkt. Rilatine is gelukkig niet zo erg als echte drugs. Ik zou mezelf nog liever van kant maken dan daarmee te beginnen. Trouwens heb ik alle symptomen van ADD. Ik ben daarop onderzocht omdat ze dat ook sterk vermoeden, maar dat bleek het net niet te zijn. En laat rilatine nu medicatie zijn voor ADD, dat kan misschien verklaren waarom ik me dan normaal voel. Zou ik mij opnieuw laten onderzoeken, een professioneler onderzoek in de UGent? Ik heb alleen een paar testjes moeten doen bij een psycholoog, ik weet niet of dat wel een betrouwbare diagnose kan geven."
"Bedankt voor de steun, maat. Ik apprecieer het enorm."
"arno050 zei: Mijn advies: je examens doormaken met rilatine en dan rustig aan afbouwen met een kwartje per week. Moet lukken. Ik snap wel niet hoe je eraan verslaafd kunt geraken. Ik krijg dit verplicht voorgeschreven, maar haat het spul. Ik word er nerveus en loom van. Het helpt wel zeer goed voor het studeren. Krijg je geen voorschriften meer misschien? Klik om te vergroten... Het helpt eigenlijk zeer goed met alle aspecten van mijn leven. Ik krijg het niet meer voorgeschreven, was eigenlijk een testperiode, nu vindt mijn dokter dat ik mij absoluut moet laten onderzoeken op ADD."
"Ik nam 30-40mg per dag, nu heb ik plots niet meer en ik zie er enorm van af dat ik niet eens kan afbouwen."
"Ik ben net naar de dokter geweest en die heeft me Concerta voorgeschreven. Volgende maand laat ik mij eens testen op ADD."
"Misschien heeft iemand onder jullie ervaring met deze medicatie. Ik heb Rilatine geprobeerd, maar dat was niets voor mij met al die pieken en dalen. Concerta is veel constanter. Maar er is wel een probleem: een doosje met 30 pillen kost zomaar €56... Daarom vraag ik me af: is er een manier om dit goedkoper te verkrijgen of toch een deel terugbetaald door de staat? Ik vind dit nog net betaalbaar, maar als mijn dosis ooit verhoogd moet worden, is het helemaal niet meer te doen. Ik woon trouwens in België."