"Wie: Vriendengroep van zo'n 10 man waarvan 6 nuchter waren.
Setting: In de duinen op vakantie.
Wat: 7,5gram Golden teachers op lege maag.
We waren met ze 10en en we hadden 2 pakjes truffels mee, ik en nog 3 mensen namen een halve portie (goldenteachers) in. De rest bleef nuchter.. Ik vond de smaak echt heel smerig en had moeite om het binnen te houden... Na de inname gingen ik en vriend1 wat afgelegen in de duinen liggen waar we naar de wolken gingen staren, we voelde ons een beetje vaag en begonnen de kleuren en geluiden helderder te zien/horen. Na zo'n 3 kwartier kwamen de eerste open-eyed visuals, dit kwam behoorlijk heftig over aangezien we dit nog nooit eerder meegemaakt hadden, ik zag allemaal schedels en enge gezichten in de lucht rond zweven. Mijn lichaam voelde aan als een soort vloeistof wat niet meer als mijn lichaam voelde, ik begon een beetje stress te krijgen en vertelde tegen vriend1 wat ik zag/voelde. Hij antwoorde: "negeer dat, denk aan leuke dingen!". Dat deed ik en dat hielp meteen. Ik begon echt overal in de lucht vechtende puppies te zien. Toen zei vriend1 tegen mij: "doe je ogen is dicht! Dat is zoooo vaag!".
Dat deed ik, en ik zag alle kleuren van de regenboog op me af komen, die veranderde in vliegende, gekleurde draken die op me af kwamen, een grote indianen vrouw begon tegen me te praten(ik hoorde geen stem), ik zag gekleurde landschappen met bloemetjes en molens, allemaal rare figuren die me aanstaarde en op me af kwamen... Het werd me even te veel dus ik opende mijn ogen. Ineens zei vriend1 tegen me: "eey! Ik liep net door de sahara met een kameel! ". Ik voelde me erg goed, het was heftig maar het was allemaal heel bijzonder. Toen kwam de rest van de groep uit het niets aanstormen, dat eigenlijk het hele moment verpestte. Vriend2 ( een mede tripper) zei: "oo mijn god jongens in die allemaal mario's in de lucht ! Zoo vet dit!!". Dus hij kwam bij ons zitten en na een tijdje begon hij zich een beetje raar te gedragen, hij raakte helemaal in paniek en zei dat de hele wereld nep was en dat hij wou dat het stopte, hij werd helemaal gek in z'n hoofd en zei dat hij naar het ziekenhuis wou, dus wij roepte de rest van de groep zodat ze hem gerust konden stellen dat alles na een tijdje over zou gaan, vriend1 en ik waren gelijk ergens anders gaan liggen, we woude namelijk niet bad gaan door hem..
Wij lagen dus weer op een afgelegen plekje en de groep waar we mee waren deed muziek aan, dit had een heel vet effect. Ik had mijn ogen nog open en zag overal salsa dansende weerwolven in de lucht. Ik deed mijn ogen weer dicht en belande in een tunnel met allemaal knipperende discolichtjes en golvende streepjes, ik ging steeds dieper de tunnel in en alles vervormde, ik zag overal golvende wolken en een soort van vage oude azteken en indianen. Toen schrok vriend1 ineens en zei dat hij voor zijn gevoel even te diep in de trip zakte. Dus we deden even onze ogen open en vertelde elkaar wat we allemaal hadden gezien en hoe we ons voelde. Er kwam een nuchtere vriend aanlopen en bood ons een snoepje aan, daar hadden we wel zin in en aten het snoepje op, het smaakte heel zoet en lekker, alleen mijn kaak voelde zo raar aan dat ik geen idee had of ik nou aan het kouwen was of dat ik er op aan het sabbelen was.... We gingen even bij de groep zitten om te kijken wat hun aan het doen waren, terwijl we er heen liepen zag ik overal glijdende ijsberen... In het zand, in de duinstruiken, in de wolken echt overal... Ik vond het wel grappig en moest er wel om lachen. Toen we bij de rest zaten vertelde ik wat ik allemaal had gezien, ze vonden het prachtig en vonden het allemaal geniaal, ik ging weer even alleen liggen en deed m'n ogen dicht, er kwam iemand mee op een beetje op me te letten of alles goed ging, ik deed mijn ogen weer dicht en zag een grote leeuw met z'n hoofd schudden, het leek alsof ik een groot legozwaard in mijn hand had en zo kon ik de leeuw bevechten met het legozwaard.. Ik deed mijn ogen weer open om het tegen die vriend te vertellen. Hij vond het allemaal prachtig en we gingen weer bij de groep zitten, het begon geleidelijk minder te worden, en vriend1 zei dat hij zich al bijna nuchter voelde, ik voelde me ook al een stuk helderder alleen ik zag nogsteeds overal glijdende ijsberen in de lucht.. Het was inmiddels 6/7uur later ( inname was om 12.00, het was toen ong 18.00/19.00 uur), we gingen weer terug naar de kamping om wat te eten. Na het eten voelde ik me weer wat meer nuchter alleen had ik nog een beetje stoned gevoel. Die avond zijn wij ( de trippers ) vroeg naar bed gegaan, we waren allemaal helemaal uitgeput van deze geweldige ervaring. ( Met de jongen die bad ging is het allemaal goed gekomen, hij was zelfs eerder uit de trip dan de rest..)
Na deze keer heb ik het nog 3 x gedaan, maar geen van de keren was het zo'n vette ervaring als deze keer.."
In: Eerste keer truffels ( Golden teachers)
1-1-2024