Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"@Larocca1971 Sterk en bemoedigend! Bedankt om jouw verhaal zo openhartig en oprecht te delen."
"Aan sporten. Lopen, zwemmen, tennis. Een dag niet gesport voelt niet compleet voor mij. En ook aan koffie."
"Hi Raver, Bij nader inzien, is sport in mijn geval een gezonde gewoonte. Mijn officieel antwoord is dus: koffie ."
"Ik herken me deels in jouw verhaal. Ik heb geen ervaring met verslaving, buiten sigaretten, maar enkele jaren geleden verloor ik op korte tijd ook enkele familieleden en vrienden, met een Post Traumatische Stress Stoornis tot gevolg. Een emotioneel erg uitputtende periode. Ik koos er toen bewust voor om anderhalf jaar helemaal niets te gebruiken. Ik ben ook al jarenlang cocaïne-liefhebber, maar ik wist: als ik nu wegvlucht in coke, loopt het verkeerd af, want het is extra verslavend in problematische situaties. Achteraf bezien heb ik er massa’s van geleerd om me te durven openstellen voor m’n (angst)gevoelens. Met de juiste (professionele) hulp kom je in moeilijke omstandigheden veel verder dan met middelengebruik."
"@SneeuwSnuiver Doorbijten! Want als je toegeeft aan de zin om opnieuw te gebruiken, worden je sombere gevoelens alleen maar erger. Ik heb ook weleens een periode van drugsmisbruik gekend, met amfetamines dan. De beslissing om te stoppen met gebruik voelde voor mij toen aan als een hele opluchting. Want vanaf die moment werk je opnieuw toe naar een stabielere en heldere stemming, een gestructureerder leven, minder conflicten. Geef je lichaam en geest de tijd om terug op z'n pootjes terecht te komen. Succes!"
"@Dr. Paddo! @Sally Tessio Massa’s respect voor jullie openhartigheid. Mijn vader had dan wel geen drankprobleem, maar dit zo lezen raakt me."
"Volgens mij zit het grote verschil in de comingdown: zelfs bij zuivere speed heb ik daar veel last van, terwijl er die bij cocaïne amper is bij mij."
"Ik heb al veel leuke momenten beleefd met coke en ben dan ook fan. Ikzelf heb enkel maar positieve ervaringen. Maar in sommige omstandigheden is het link spul. Recreatief gebruik kan al snel omslaan in problematisch gebruik. Je verliest je job of je relatie, je verhuist naar een nieuwe omgeving, etc. Sommige mensen zoeken dan ff hun vlucht in coke; ze gebruiken een periode iets vaker en iets meer dan ze gewend zijn om de nieuwe situatie te kunnen ‘handelen’ en op een bepaald moment hangen ze dan vast aan de coke. Helaas een paar voorbeelden hiervan in de vriendenkring. Gelukkig goed afgelopen, uiteindelijk. Ik combineer het ook nooit met alcohol. Maar da’s vooral omdat ik sowieso al niet vaak drink."
"Yep, ik ben al wat aan het rondneuzen naar truffels. Zoals je zegt, lijkt het me beter om daar eerst mee te beginnen. Wat bedoel je precies met dat Aya hard werken is? De verwerking achteraf van je opgedane inzichten? Of ben je tijdens de trip zelf meer uitgeput dan tijdens truffels, LSD?"
"flippertje zei: Om even te reageren op jouw startvraag (al zie ik dat er al 2 maanden niet meer gereageerd is) Ik denk dat je de redenen om te stoppen niet aan andere moet vragen; tuurlijk weet jij dat wel. Je weet dat je er financieel op vooruit zal gaan, dat je gezondheid beter wordt, je gaat mogelijk beter ruiken, eventuele psychische klachten verminderen of verdwijnen op de lange termijn etc. net zoals de redenen die hierboven gegeven zijn. Ik geloof heilig dat jij dit zelf ook weet. De reden dat ik 'vraagtekens' zet bij jou vraag is omdat het mij lijkt dat andere mensen geen redenen voor jou moet verzinnen, maar dit vanuit jezelf moet komen en dat dit eventueel dan ook een drijfveer kan zijn. Misschien beleef jij de opgegeven redenen helemaal niet als negatief; dan zou jij voor jezelf redenen moeten opstellen. Klik om te vergroten... @flippertje Ben het helemaal met je eens. De motivatie moet uit jezelf komen. Peptalk van anderen werkt misschien wel voor even, maar op de lange termijn red je het enkel met persoonlijke beweegredenen."