Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"JoopDoop zei: Hoe gebruikte je dit? Was het Methamfetamine in kristal vorm? Zelf best benieuwd naar dit goedje maar blijkt enorm verslavend en kapotmakend te zijn. Verder schijnt de ‘high’ meest intens van alle drugs te zijn kan je hier meer over vertellen? Klik om te vergroten... Ik ben ook benieuwd. Ik wil het een x proberen. Maar is het snel geestelijk of lichaamlijk verslavend? En is er meer risico op psychoses?"
""
"Waarom gebruik je het?"
"Legio Patria Nostra zei: Ja. Het is, en blijft zeer, zeer moeilijk . Na mijn actieve dienst heb ik twee kameraden verloren, die niet meer verder konden. Soms, als ik down ben, d a n denk ik ook weleens van... Daarna, dan ben ik weer blij, dat het leven weer verdergaat. Klik om te vergroten... True, alleen ben ik op een punt beland dat ik " klaar" ben. Voltooid leven zeggen ze ook wel. Ik weet dat het altijd goed komt, en het gaat ook goed, vergeleken met vroeger."
"Roze Olifant zei: Dat is inderdaad een belangrijk bezwaar waar rekening mee wordt gehouden, en terecht. In het geval van primair psychisch lijden kun je nooit echt met zekerheid weten wanneer iemand is uitbehandeld. Er is vaak niet zoals bij veel lichamelijke aandoeningen een betrouwbare inschatting van de kans op genezing te maken. Maar de wet betreffende patiëntenrechten zegt óók dat de patiënt een bepaalde behandeling mag weigeren (zelfbeschikkingsrecht). Je kunt je dus afvragen of het te rechtvaardigen is om iemands doodswens te betwisten als iemand is uitbehandeld volgende de huidige stand van zaken binnen de geneeskunde/psychiatrie, en zelf daarbij geen enkel nut meer ziet in een volgend behandeltraject. Lastige vraagstukken. Heftig. Klik om te vergroten... Oh ik ben uitbehandeld. Geen instelling wilt mij meer hebben in NL. Ik heb nogal een reputatie"
"Mindless zei: @Socialrealist Ik kan je denk ik wel een beetje begrijpen. Het 'er doorheen moeten' gevoel lijkt vaak wel inherent aan het leven. Al denk ik wel dat we hier met een reden zijn en dat is denk ik om te leren dat het leven juist niet iets is waar je 'doorheen moet'. Vaak wordt ook gezegd dat we eeuwig kunnen rusten wanneer we dood zijn, maar is dat zo? We zijn hier nu toch ook? Waar waren we hiervoor dan? "Eeuwig" aan het rusten? Totdat we hier kwamen dan ja. We komen hier - zonder te weten hoe - en verwachten dan dat het hiernamaals ons eeuwige rust zal geven. Zien we deze kromme redenatie? Als onze rust zo makkelijk weggenomen kan worden zonder dat we ook maar weten hoe, waarom geloven we dan dat dat niet weer zal gebeuren? Aangezien we niet anders kennen dan dit leven, is de meest logische voorspelling dat we weer een soortgelijk iets zullen ervaren. Ik begrijp enigszins waar je vandaan komt, maar ik denk dat zelfdoding om bovenstaande reden niet de oplossing is. Garantie op de rust en vrede die je zoekt is er niet. Wat als je terugkomt naar een nog zwaarder bestaan met je herinnering aan dit leven verloren, maar je karma volledig intact. Wellicht moet je dan niet alleen door hetzelfde heen werken, maar meer. Maar ja, je begrijpt dat ik nu echt even mijn kijk neerzet en dit over jouw situatie heen projecteer. Maar verder ben ik ook heel sceptisch wanneer mensen zeggen echt klaar te zijn met het leven en toch zeggen dat het goed gaat. Dan denk ik dat er ergens iets 'gesloten' is. En gesloten is denk ik nooit goed. Want we kunnen nooit alles van álle kanten hebben bekeken. Wellicht dat we op een dag toch ineens een andere invalshoek ontdekken en dit alles verandert voor ons. In ieder geval, ik hoop dat je toch een goed gesprek kunt aangaan met je naasten en dat je open blijft voor wat ze hebben te zeggen. Klik om te vergroten... Ik wil hier dolgraag op reageren,maar wil eerst weten hoe jij denkt over " het einde der tijden" , wanneer de wereld tot zijn eind komt, mensheid en hoe. Want mijn antwoord is; ik kom niet terug. Ik ben klaar."
"Mindless zei: Ik zou verbaasd zijn als we er over 50 jaar nog zijn, gezien de staat van de mensheid nu. Sterker nog, ik denk dat we nu in het begin van het einde der tijden zijn. We zitten nu op een soort kantelpunt waar we als mensheid ofwel kunnen veranderen en de transitie naar een ander (hoger) soort bewustzijn maken, of niet veranderen en samen met alles gewelddadig ten ondergang komen. Maar... ik denk dat het leven als een soort toneelspel is waarbij kosmische krachten achter de schermen grote invloed uitoefenen om alles in grote lijnen in goede banen te leiden, maar hierin onze vrije wil niet mogen schenden. Dingen zijn denk ik in ieder geval niet wat ze lijken. De wereld is slechts een reflectie van de zelf. Alsnog, de inzet is hoog en het is in het belang van ons allen om deze wereld niet te (blijven) verwoesten. Ligt dat in onze macht om te beslissen? Klik om te vergroten... Portobello zei: Heftig. Ik weet niet hoe oud je bent en wat er allemaal is voorgevallen. Soms is het bijna niet meer te doen om alles te verwerken. En psychotherapie is ook geen zaligmakend iets natuurlijk. Maar als je toch aan het experimenteren bent, waarom geen LSD? Misschien dat er dán iets gebeurt in je hersenen waarmee je een zienswijze/acceptatie ontwikkelt. Hey, ik zeg ook maar wat hoor. Ik ben ook niet het schoolvoorbeeld van een happy camper. En wie ben ik om jou in dit leven te willen houden als jij het niet wil. Maar ik zou het ook heel moeilijk vinden als een naaste die ik lief heb, euthenasie zou willen. Dat is egoïsme, maar ook liefde. Ga alleen niet zo maar met hero iets proberen. Stel dat je net niet dood gaat maar wel gewond raakt, en je armen of benen worden geamputeerd. Klik om te vergroten... Je zegt dat dat egoïsme en liefde is. Wat is nu egoïstisch? Dat ik al jaren leef voor hun,niet voor mezelf? Zij willen dat ik leef, ongeacht wat. Wie is nu egoïstisch? Ik of hun, of allebei?"
"Rivalrie zei: Als je het getal 23 constant ziet, zou je dan niet juist willen blijven leven? Volgens verschillende websites zijn het engelen die jou willen begeleiden in het leven. Klik om te vergroten... Klopt. Er zijn verschillende theorieën . De mijne is iets wat ik al heel mijn leven" voel"."
"JanDeBrandweerman zei: @Socialrealist Regelmatige intraveneuze toediening van welke stof dan ook is inderdaad niet gezond zoals al eerder weer gezegd. Ik hoop dat je een filter gebruikt en dat je elke keer weer een schone naald koopt voor het inspuiten. Ik wou je vertellen dat er tegenwoordig een nieuwe trend is onder mensen die verslaafd zijn aan meth en heroïne, namelijk rectale toediening. Hier heb je veel minder gezeur mee en alles wordt opgenomen zolang je je gat goes dichthoudt. Deze ROA kan ook nog eens prettig zijn afhankelijk van wie je bent. Klik om te vergroten... Ik gebruik om testen en te oefenen met prikken. Ik vindt erg weinig aan. Voorbereiding, de high ect. Ik moet steeds kosten, en vindt het niet echt een fijn gevoel. Ik gebruik nieuwe naalden/spuiten. Gekookt water met verse citroen sap en watjes. Soms als ik bloed heb weg getrokken maar dan door beweging door de ader prik, moet ik opnieuw beginnen met een andere ader. Soms zit er dan bloed in de spuit. Kun je dat alsnog gebruiken? Ook als door het lange zoeken het bloed in stukje begint te vallen in de spuit?"
"Hey, Drink je er alcohol bij? Ik herken dit van vroeger. Drinken en blowen. Als beide inslaan ogen dicht en dan... Dan viel ik door de aarde met duizend kilometer per uur. Mijn brein wist niet meer wat zwaartekracht, links, rechts, onder of boven was."