Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Manu76 zei: Ik kon redelijk snel goed slapen, Klik om te vergroten... Ik kwam toevallig een oudere post/topic van je tegen van toen je net gestopt was. De pijn op de borst/longen was voor mij heel erg schrikken omdat ik dat op een geven moment elke keer/dag had als ik teveel gerookt/blowt had, heb je daar verder nog iets over te horen gekregen of is dat gewoon het resultaat van overmatig blowen/roken? Ben blij dat ik wat reacties heb gekregen van mensen die ook afkicken/gestopt zijn met blowen (ik weet niet of jullie dat hier op DF überhaupt afkicken noemen), geeft mij weer wat meer inzicht op waar het probleem ligt. Aangezien elke keer aan horen dat het ontwenning is is niet heel erg fijn. dupont zei: We zijn er om elkaar te helpen hier. Ik wil je vragen om je post te laten staan, Klik om te vergroten... Ik was niet zeker of ik dit wel in de goeie thread geplaatst had en of het niet al eerder besproken was (kon het nergens vinden), dat soort dingen, vandaar dat ik wat zat te twijfelen of ik mijn originele post wel zou laten staan of niet. Je reactie deed mij wel goed thanks daarvoor. New Dawn zei: Wellicht brengt een bodyscan je ontspanning als je in bed ligt: Klik om te vergroten... Deze ga ik ook zeker uitproberen zodra ik weer ff kan stoppen met medicijnen (Concerta/Methylfenidaat) nasaal gebruiken, sinds gister en vandaag is dat een klein beetje overhoop gegaan met mijn ritme. Dat is waarschijnlijk ook de reden dat ik hier überhaupt shit op plaats..."
"reDStone zei: Blowers die stoppen, MOETEN gaan sporten. Niet hard sporten hoor, maar hardgenoeg om het stofje Anandamide te gaan aanmaken. Anandamide is een neurotransmitter die je in grote hoeveelheid aanmaakt door te blowen. Maar je maakt het ook aan door te sporten. Anandamide is dat stonede loome gevoel. Dat gevoel dat je ook hebt dat je hebt na sporten als je onder een warme douche vandaan komt. Je maakt dan niet zoveel anandamide aan, als dat je doet wanneer je blowt, maar er is wel een tekort aan anandamide, na het echt stoppen met wiet. Je hoeft je niet als een debiel, in 1 keer zwaar sportief te worden. Maar blowers die stoppen maken het afkickken van wiet sneller en makkelijker door elke dag te gaan sporten. Dat is natuurlijk zwaar shit en kompleet helemaal shit en fuck en wtf en ook nog eens, geen zin in, want.... Maar het helpt echt. (het geld alleen voor blowers, de rest , is lichamelijk te hard kapot om meteen te gaan en kunnen sporten zonder meteen een blessure op te lopen). Klik om te vergroten... Ik heb gelukkig hier en daar wat hulp VVN en iemand die 2x in de week bij mij langs komt. de gene die elke week langs komt is nogal een sportief mens (om ff geen geslacht te noemen) dus die heeft mij naar de sportschool gekregen nog niet zo lang geleden, ik zat op 3x in de week rond de 45-60 min per dag. Dat doet inderdaad wonderen. LucidLucy zei: Oei, open deur natuurlijk. Maar dit is zeker niet best voor je slaap. Klik om te vergroten... Nee daar heb je zeker gelijk in, sinds de verhuizing heb ik eigenlijk niemand meer om mij heen. Dat is natuurlijk ook mijn eigenschuld, wil mensen nooit tot last zijn en dat gevoel krijg ik altijd als ik een vriend van mij wil appen of zelfs al met mijn eigen ouders. Zo wordt je snel eenzaam, vaak heb ik daar geen probleem mee maar soms heb je van die momenten dat je jezelf maar opvreet van binnen en dan is natuurlijk het makkelijkst om medicijnen en alcohol te misbruiken. Afgelopen weken ging het ''helemaal prima'' wel veel gamen is ook niet goed maar goed. Het is sinds de gesprekken met de psycholoog wel wat moeilijker aan het worden om alles maar alleen te moeten doen of weg te stoppen. Manu76 zei: Pijn op de borst, of op de hoogte van de bovenmaag had ik veel de eerste weken dat ik stopte en ook de laatste weken dat ik blowde Klik om te vergroten... Dankjewel voor het delen, ik had het vooral boven in mijn longen na hevige rook sessies. Soms nog steeds met heel erg veel vapen (nicotine). Ik weet dat ik niet voor medisch advies moet vragen aan mensen op het internet (niet verkeerd bedoelt uiteraard) maar gewoon naar de huisarts moet stappen, ik vroeg het mij af omdat ik het toevallig gelezen had. edit: oh jezus ja ik zie nou een thread: de side factoren van stoppen met blowen, had ik dit beter in kunnen plaatsen. dankjewel wauw jeetje wat een reacties in 1x. is het normaal om op elke reactie reageren in 1 reactie? of is dat vervelend voor de personen die erin genoemd worden?"
"LucidLucy zei: Je bent een modelnewbie! Een voorbeeld voor velen! Niets meer aan doen. Klik om te vergroten... Hahahha nou daar ben ik blij om ;p Nee ik denk niet dat ik dat ben maar zo voelt het altijd wel (voor mezelf) maar dat is iets waar ik nog gewoon aan moet werken. En nee ben ook niet bekend met zelfhulpgroepen (NA), zie wel dat ze dat bieden bij VNN dus dat zet ik ook op mijn lijstje met tips super bedankt voor al je tijd vandaag zeg! Manu76 zei: goed of slecht, als je maar respectvol blijft. Klik om te vergroten... Tot zover gaat dat volgens mij goed ;p goeie nacht rust gewenst en lekker dromen zou ik zeggen reDStone zei: Die lucide droomfase aan het eind van de slaap Klik om te vergroten... De lucide dromen lopen bij mij altijd uit tot hele erge frustrerende dromen (steek partijen, schietpartijen of dierenmishandeling) even voor de duidelijkheid, ik heb dit nooit gedaan of echt meegemaakt."
"reDStone zei: Die aggressie, kan je een draai aangeven dat het iets anders wordt. Iemand die je dan probeert af te kopen met een koffer met geld of iets, zodat je op stinkend rijk op vakantie gaat en dat geld gaat uitgeven. Klik om te vergroten... Ik hoop dat ik daar binnenkort eindelijk mijn eigen draai aan kan geven, het voelt nu nog te vaak alsof ik er niks over te zeggen heb. Aan de ene kant voelt het als lucide dromen maar aan de andere kant sta ik machteloos aan wat er precies gebeurt en mijn gedachten dwalen dan snel uit naar de dood/steek/schietpartijen en dat is heel erg frustrerend, hopelijk komt dat binnenkort"
"LucidLucy zei: https://www.psychologiemagazine.nl/wp-content/uploads/2021/02/Gruwelijke-gedachten-PDF.pdf Intrusies zijn vrij normaal. Daar heeft iedereen in meer of mindere mate wel last van denk ik. Ik ook (in mindere mate dan). Klik om te vergroten... Damn bij de eerste pagina's sprongen de tranen al in mijn ogen, ik bewaar die link even tot ik er weer wat meer met een nuchtere blik naar kan kijken. Maar ik was er op een geven moment zo klaar mee. Moet je je voorstellen als je daar werkt. Elke fckin dag hetzelfde verhaal. Klik om te vergroten... Ik denk dat dat juist heel erg voldaan voelt om zoveel mensen met de zelfde soort problemen elke keer weer grote stappen zien zetten"
"reDStone zei: De werkelijkheidheid is dat je het overgrote merendeel ziet terugvallen. En liegen en opgeven. De cijfers zijn zo slecht dat maar een heel klein gedeelte het ook volhoudt. Abstinentie dan. Bij CastleCraig zeiden ze ooit: "kijk naar links, kijk naar rechts, 1 van jullie 3 leeft nog over een paar jaar, 2 zijn dood". Maar daar zaten toen wel de zwaarverslaafden. Klik om te vergroten... Zelf heb ik nog nooit van CastleCraig gehoord tot nu en de korte google search die ik 5 minuten geleden gedaan heb. Is dat niet iets wat ze in elke kliniek zeggen (weet ik niet tbh)? Wel weet ik dat ze zulke dingen ook zeiden in de tijd dat ik in de kliniek zat, ook omdat ik eerder weg ging zei 1 van de begeleiders ''tot de volgende keer hé'' en ging die verder van ''ja je komt nog wel een keer terug.. dit en dat...''. Ik zeg zeker niet dat het niet waar kan zijn, ik weet immers niet wat voor verschillende verslaafden in CastleCraig zitten, maar het is zeker een afschrik ''manier'' om de mensen daar een soort van schop onder de kont te geven. Ik geef je zeker gelijk in het feit dat het zwaar is om in een kliniek te werken, maar toch denk ik dat het door t kleine percentage wat wel groeit een heel goed gevoel kan geven tijdens je werk."
"reDStone zei: Ze sturen je nog verslaafd weer naar huis. Daar komt het eigenlijk op neer. Klik om te vergroten... Dat is zeker bij de praatgroepen zo? Kan me namelijk niet voorstellen dat ze zoiets zouden doen bij een kliniek opname. Het is en blijft een lastig onderwerp, wat nou t beste werkt en wat niet. Dat verschilt zo per persoon, gelukkig zijn niet alle verslavingszorgen het zelfde en hebben de meeste mensen met problemen ''keuze''. Ook verschillen de ervaringen natuurlijk verschrikkelijk per persoon."
"Ik zou sowieso als ik jou was niet zomaar ''spice'' van anderen mee roken, tenzij je zeker weet dat het van een betrouwbare bron komt (iemand die je kan vertellen wat er in zit en hoeveel er in zit). Als de mensen die het hadden niet weten wat het is, is dat een heel slecht teken. Dan hebben die mensen het hoogst waarschijnlijk niet zelf gemaakt. Dan krijg je gok werk en dat wil je zeker niet met synthetische THC. Ik kan ook niet zeggen welke stof die mensen gebruikt hebben, er zijn zo verschrikkelijk veel verschillende soorten, dat het niet te achterhalen is. Tenzij die mensen je met waarheid kunnen vertellen wat het is of als je het op een of andere manier zou kunnen testen (geen idee hoe). Dit spul is zo sterk dat je het moet versnijden met bijvoorbeeld tabak, Dit betekent ook dat je het dus letterlijk op alles wat rookbaar is kan stoppen: tabak, papier, thee, kruiden, noem het maar op. Dan kom je dus bij het volgende probleem, de verdeling van de synthetische cannabinoïden. Dat zou inderdaad via bijvoorbeeld een spray kunnen, of zoals je misschien gelezen hebt in mijn trip-report, gooi ik de JWH-210 in aceton en daarna gooi ik er tabak bij. Ik heb op mijn manier nog nooit last gehad van ''hot-spots''. vooral omdat ik tabak gebruik en er daarna joints mee draai, kan ik veel beter inschatten hoeveel ik elke keer gebruik. Het roken van ''spice-papier'' is een heel slecht idee, helemaal als het via een spray gebeurt, de synthetische cannabinoïden kunnen naar de bodem zakken, dan kan dat op het einde een veel te sterke mix worden. Wat ik je zou aanraden is; maak het zelf als je het wil proberen (gebruik dan gewoon tabak of tabaksvervangers en rook er kleine jointjes van) of gewoon helemaal geen synthetische cannabinoïden roken en al helemaal niet zomaar van anderen. Zelf ga ik volgende week afkicken van de synthetische cannabinoïden, na maanden dagelijks gebruik. Dan kan ik daarna wat beter een mening schetsen over het gebruik van ''spice'' en hoe de afkick verloopt."
"BenzoLiefhebber zei: Toen ik de kliniek in ging was de werkwijze als volgt : Eerst worden je spullen gecontroleerd en dan ga je naar de arts. Je word gewogen, bloed afgenomen en dan word je ingeleid op het gesprek dat gaat komen met een psychiater of dezelfde arts die je vol propt met Benzodiazepine om rustig te blijven en vervolgens na je behandeling naar buiten gaat als een ( nog steeds in mijn geval gokverslaafde, wiet & alcohol ) en dan krijg je als cadeautje een Benzodiazepine verslaving erbij. Ik ben heilig overtuigd dat wilskracht de enige manier is om er afscheid van te nemen. Tuurlijk kun/mag je daar hulp voor zoeken en krijgen, maar pas wel op. Ik heb 3x een kliniek geprobeerd en daar was te weinig personeel, veel DD'tjes (waaronder ik) terwijl die kliniek niet geschikt was daarvoor. Voor mij enkel nog psychiatrisch behandeling dan zoiets. Klik om te vergroten... Bloed afname? dat is wel heel erg extreem zeg. Ik heb zelf ook geen goeie herinneringen en meer slechte dingen dan goeie dingen te zeggen over de afkickkliniek maar zonder de eerste keer dat ik erheen ging was het mij niet gelukt om nu te komen waar ik nu ben. Natuurlijk was ik daar niet alleen voor wiet maar ook alcohol, research chemicals, xtc, keta en coke. De reden dat ik de afgelopen jaren zelf gedaan heb (buiten het feit dat ik eigenlijk alleen nog maar problematisch wiet gebruikte) is omdat ik daar echt nooit meer een voet binnen wilde zetten. Ik ga de klinieken niet afkraken want er zijn genoeg mensen die dit eventueel lezen die misschien nog staan te twijfelen of ze hulp nodig hebben of wat dan ook. Het is en blijft een zwaar traject maar soms is dat tijdelijk toch het beste om te doen vooral omdat je (als je opgenomen wordt) je helemaal voorbereid op het leven ''buiten'' je maakt overal plannen voor dus het is zeker wel een goed ding. Zoals ik in mijn vorige reactie al zei; niet elke kliniek is het zelfde (gelukkig) en het verschilt per persoon. Wilskracht is sowieso de aller beste manier maar soms zit je er zo er door heen dat het je allemaal niet meer uit maakt (het leven). BenzoLiefhebber zei: maar pas wel op. Ik heb 3x een kliniek geprobeerd en daar was te weinig personeel, Klik om te vergroten... Dit zou ik bijvoorbeeld niet zomaar zeggen voor het afschrikken van gebruikers die nog twijfelen. BenzoLiefhebber zei: Ik rook nu ineens sporadisch nog wiet, omdat mijn kies open ligt en ik gisteren een behandeling daar aan gekregen heb. Ik heb echter niet veel last van ernstige dromen. Wel dat ik ineens droom. Helaas zitten daar natuurlijk ook nare dromen aan maar dat hoort erbij. Maar 6 maanden is wel erg lang. Zijn het niet onverwerkte dingen die je nog achtervolgen en dat het een mentaal probleem is i.p.v het stoppen met blowen? Met blowen verdoof je toch enkele gedachten. Klik om te vergroten... Dankjewel voor het reageren op de topic, ik denk inderdaad ook dat het nog onverwerkte problemen zijn. De nachtmerries zijn echt 4/5 keer per week (hele nachten door) en het is echt om gek van te worden, ik probeer een beetje een beeld te krijgen van hoe het gaat bij anderen die gestopt zijn om zelf een beetje een goed beeld te krijgen van wat er nou echt loos is. Niet dat ik over een half jaar nog steeds vast aan het houden ben aan de gedachten ''het zijn ontwenningsverschijnselen'' zoals vorig jaar."
"BenzoLiefhebber zei: Ik heb inderdaad iets te impulsief hier nadelig over gesproken en ik hoop dat ik dit recht kan zetten. Het was niet de bedoeling in ieder geval en ik hoop dat mensen hier niet van afschrikken. Het is mijn ervaring, en je hebt zoveel meer klinieken dan ik bezocht heb. Dus mensen, neem mijn verhaal met een korrel zout. Wederom weer gelijk. Dit is niet echt harm reduction en biedt aan iedereen excuses aan. Toch maak ook ik af en toe een fout en hoop dat dit geen probleem is. Dit is zeker iets om naar te kijken. Wat voor mij nogal het probleem was van het niet kunnen stoppen met blowen was mijn leefsituatie van geen vast woonverblijf hebben 7 jaar lang en ook geen vast inkomen. Doordat dit nu allemaal recht gezet is kan ik me meer focussen op mijn mentale gezondheid en daar op anticiperen. Nu lukt het stoppen veel makkelijker. Ik ben erachter gekomen dat mijn blow gedrag een gewoonte was om mijn hoofd te legen en dat ik daarmee eigenlijk mijn gedachten opzij kon zetten, en op een andere manier informatie verwerkte wat destijds wel fijn was. En de omgeving was nogal een trigger. Woonde tijdelijk midden in het centrum met een coffeeshop om de hoek. Dan is die keuze snel gemaakt. Bij mij duurt de "afkick" ongeveer 4 weken. Ik ben sowieso een slechte slaper dus dat ben ik wel gewend. Maar dromen en zweten, kortaf zijn en prikkelbaar waren voor mij de meest vervelende dingen. Ik hoop je hiermee geholpen te hebben, je kunt altijd een PM sturen met vragen! Klik om te vergroten... Ik bedoelde mijn reactie niet lullig of wat dan ook, ik probeer deze thread ook een beetje toegankelijk te maken voor de bezoekers zonder account. Heb zelf namelijk hier en daar wel rond gezocht op het internet naar antwoorden maar kon nergens echt iets vinden dus hoop vooral andere mensen een beetje te helpen met de antwoorden en tips die hier geven worden . Waardeer je reactie echt verschrikkelijk! Het is nooit verkeerd om je ervaringen te delen over hoe jij iets ervaart en dat wil ik ook zeker niet afkraken is niet mijn bedoeling. De leef situatie is inderdaad heel erg belangrijk. Ik ben op mijzelf gaan wonen toen ik net 19 was in een huur huis (met verschrikkelijk veel mazzel, moet ik er wel bij zeggen) samen met mijn ex-vriendin (+- 5 jaar samen geweest). Daar is het tot mijn 21ste ''lang leven de lol geweest''. Na mijn bezoek in de kliniek wilde ik dingen anders hebben, niet meer drinken door de weeks was 1 van de belangrijkste regels die ik gesteld had, waar mijn ex niet klaar voor was. Mijn hoofd middel was wiet (ook elke dag drinken en snuiven) maar zij dronk ook elke dag, dat heeft nogal voor verschillende problemen gezorgd (wachten tot ik op bed ging en daarna wijn drinken). Na een tijdje uit elkaar gegaan met ruzie. De hele situatie in die stad waar ik woonde was ook bar en bar slecht, er is geen coffeeshop daar dus had ik die rol op mij genomen zeg maar (begonnen op de middelbare toen ik 15/16 jaar was). Dat zorgde ervoor dat alles binnen no-time weer was zoals het ervoor was. Nu ik in een héél klein dorpje ben gaan wonen (sinds 6/7 maanden) zijn de prikkels om weer dingen ''rond te brengen'' weg en kan ik mij volledig om mezelf focussen. Met hier en daar nog kut dagen zoals gister en vandaag maar zonder die dagen was ik hier ook niet beland ;p Dat moet niet makkelijk geweest zijn om 7 jaar ''rond te zwerven'' om het zo maar te noemen, ik hoop dat je nu gewoon lekker een vaste woonplaats hebt op een veilige plek en tijd hebt om jezelf te verbeteren. Dat is het aller belangrijkste. nogmaals bedankt voor het delen van je verhaal! Edit en Disclaimer: ik reageer niet op berichten/privé berichten ingaande op het rond brengen van dingen! berichten zullen worden gemeld bij moderatoren. respecteer de forum regels! dankjewel."