Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Wat er moet gebeuren? Dat weet je zelf ook wel Het is goed dat je zelf doorhebt dat er IETS moet gebeuren. Ik raad je aan sowieso met een psychotherapeut (vergoed door de basisverzekeringen)/psycholoog te praten. Als je wat basishulp nodig hebt kan ik je wellicht de goede richting op helpen. Groet, Shivix"
"Lekker niks! Voel de kater, dan zal je hiet niet te snel weer nemen"
"Ik weet niet hoe een goed idee het is om het in te vriezen, merk zelf wel dat naarmate je ghb langer bewaart het zoutgehalte toeneemt en de ghb daardoor sterker geconcentreerd wordt. Neem in ieder geval geen normale dosis! (doe maar eens een paar ml in een shotglaasje en wacht een nacht, heb je mooie zoutkristallen, als je hier een drupje water bij doet heb je supergeconcentreerde ghb :P)"
"Wat vervelend om dit te horen! Ikzelf hoop gewoon dat mensen doorhebben dat het niet om een gedoseerde drug gaat (alcohol / xtc etc.) Wat mensen niet doorhebben is dat er een FLINKE dosis naar binnen wordt gewerkt (2 tot 5 mililiter, tussen de 1,5 en 4 GRAM GHB), bij MDMA neem je tussen de 70 en 180 miliGRAM...... Dat druppeltje meer of minder DOES matter, dus realiseer gewoon dat je niet meer dan een bepaalde hoeveelheid per tijdseenheid neemt (bijv 3ml per anderhalf uur, voel je niks? dan wacht je tot het wekkertje weer gaat). Bij andere drugs (i.e. MDMA) neem je toch ook geen 150 mg en als je het niet helemaal voelt na een uur (bijvoorbeeld veel gegeten) nog eens 150 mg? Bij normaal verantwoord gebruik kan er vrijwel niks foutgaan, zelfs minder dan bij andere drugs (m.n. oppeppende middelen). Oppassen? Zeker..... Maar ik denk dat iedereen dit dondersgoed weet (wil niet betekenen dat men het zich realiseert). Als je niet verantwoord om kan gaan met drugs, gebruik dan simpelweg geen GHB...."
"Het gebruik van GHB als slaapmiddel (zeker in combinatie met amfetaminen of dopamineverhogende middelen) is niet aan te raden. Zonder toevoegende middelen is het simpelweg GEEN potent slaapmiddel; de dopaminelevels in de hersenen stijgen na uitwerking zodanig dat je als het ware wakker schrikt, en dan OF bij moet nemen om weer te slapen (herhaling cyclus) OF moet wachten tot dit weer gezakt is en je weer kan slapen (duurt 30 minuten tot anderhalf uur). Wanneer je slaapt onder invloed van GHB val je gelijk in diepe slaap (Slow-Wave Sleep) waardoor je de andere fasen (lichte slaap) en de REM-slaap overslaat. Je maakt als het ware een aantal cycli door van zeer diepe slaap zonder dat je deze hele cycli doorlopen terug en weer naar lichte en REM-slaap. Zeker REM-slaap onthouding (wat gebeurt onder invloed van slapen van GHB) heeft een aantal niet-aangename effecten op het psychische welzijn (irritatie, depressie etc.). Als je slaapt met GHB onder invloed van amfetaminen of andere dopamineverhogende middelen kan dit ernstig uitpakken in de slaap; de afgifte van GABA (door GHB) zorgt voor een lage hartslag, rust, en blokkeert (omgekeerd) de afgifte van dopamine (terwijl deze weer de afgifte van GABA blokkeert) (dit stukje klopt niet helemaal maar hier komt het wel op neer) waardoor continue verschillende signalen afgegeven worden door de hersenen (dopamine: hart sneller kloppen, alertheid ----- GABA: hartslag verlagen, rust), waardoor onderandere het hart niet duidelijk meer aangegeven krijgt hoe hij moet kloppen. Zeker bij mensen met aanleg voor hartproblemen kan dit erg gevaarlijk zijn (in the long run). Ook zal de persoon onder invloed van GHB en oppeppende middelen nog meer dopamineoverschot ervaren waardoor deze nog erger wakker zal schrikken en/of niet meer kan slapen. Het is verleidelijk, GHB pakken wanneer je niet kan, maar moet slapen onder invloed van oppeppende middelen, maar dit is werkelijk een grote stap richting GHB verslaving en de gewoonte om het te pakken wanneer men niet kan slapen. Wees hier bewust van, wat je er zelf mee doet moet je zelf weten. Verwijzingen naar de wetenschappelijke artikelen waaruit ik dit heb kan ik posten mits gewild (heb zelf een research artikle over deze onderwerpen geschreven), laat het dan even weten. Groet, Shivix"
"Slapen onder invloed van alcohol is tevens hetzelfde verhaal; de slaap is nooit volledig en goed. Het gevoel uitgerust wakker te worden, zal je dus nooit hebben onder invloed van GHB (of -veel- alchohol). Je hoeft ook niet per sé veel GHB te pakken om te slapen (nokkiestijl is lang niet nodig), GABA is een VEREISTE om in slaap te vallen, zonder GABA kan je niet slapen (dopamine blokkeert GABA afgifte, ga voor jezelf maar na waarom je niet kan slapen onder invloed van pep/sos) en met voldoende GABA kan je al in slaap vallen. De mensen die ik ken die GHB gebruiken om te slapen (na op een avond na GHB om ook pep/sos/mdma hebben gebruikt) nemen maximaal 3ml om in slaap te vallen (terwijl ze normaal 4 ml doen). Drugs kan je bestreiden met drugs, maar de effecten daarvan kunnen in the long run zeer slecht uitpakken (iets wat heel snel gaat als het gaat om GHB en slapen). Sorry voor de dubbelpost."
"Loop zelf al 4 jaar met deze symptomen, weet ook aardig uitgebreid hoe het in elkaar zit en wat er aan te doen is. Drugs zijn in dit geval vaak niet een oorzaak, maar een trigger van een onderliggend probleem. Het kan ook door uitvoerige stress naar boven komen bijvoorbeeld. Tip: ga naar de dokter, praat er met hem over en vraag om met een psycholoog te praten als hij/zij daarmee instemt. Een angststoornis in welke mate (gegeneraliseerde/paniekstoornis/compulsieve dwangstoornis) kunnen namelijk voor depersonalisatie en derealisatiegevoelens de oorzaak zijn. Zo zijn er ook andere psychische aandoeningen (vaak van oplosbare aard) die oorzaak hiervan kunnen zijn, zoals depressie of manische depressiviteit. Depersonalisatie an sich is nog niet erkend als stoornis, het loopt vaak parallel of als symptoom met een andere stoornis. Het is in ieder geval oplosbaar (dat weet ik met 100% zekerheid) en je kan er niet vroeg genoeg mee beginnen om het op te lossen, hoe langer je ermee wacht hoe moeilijker het gaat worden!"
"Waarschijnlijk ben je ook iemand die veel in zijn hoofd zit, meer een denker dan een doener (misschien is dat ook de reden dat je veel blowt? Even alles laten gaan?). Het nadeel hiervan is dat je vaak het contact met je lichaam verliest. Als tijdelijke zelfmedicatie werkt het dan ook om even te stoppen met blowen en te gaan sporten, te gamen, films te kijken, kortom: afleiding opzoeken. Zal niet op structurele basis helpen echter tot de tijd dat je besluit hulp te zoeken; denk er niet teveel over na: hoe meer je erover na gaat denken hoe meer je in contact komt te staan met je hoofd en hoe minder met je lichaam, waardoor je er alleen maar verder in zakt. Wat je wil is de sleutel vinden om het op te lossen, bijvoorbeeld een psycholoog kan deze sleutel goed helpen te zoeken waardoor je een lange tijd om een sleutel te zelf te vinden die je alleen maar dieper naar beneden trekt en je jezelf alleen maar vervelender gaat voelen! Als je een specifieke vraag hebt stel hem vooral, ik heb geprobeerd er zelf uit te komen, ben er al 4 jaar mee bezig, wel een stuk wijzer geworden maar heb kortgeleden toch hulp ingeschakeld aangezien de achterliggende gronden zelf te lastig aan te pakken zijn door mij alleen. Spijt dat ik het niet eerder heb gedaan!"
"Moeilijk zeg! Voor jullie beiden! Weet sowieso dat dit haar probleem is; jij maakt het jouw probleem in hoeverre je dit zelf wilt. Je kan haar ook helpen voor zover je het zelf wilt. Ga eens met z'n tweeën samen zitten en goed praten. Het probleem is dat ze geen langere tijd niks heeft gebruikt dus ofwel in een fase naar hunkering zit, ofwel in een fase van afkicken zit. Het probleem hierbij is dat de gedachten over drugs continue aanwezig zijn, alles in haar primaire omgeving doet haar hier aan denken. Hierdoor is het heel moeilijk om het niet te gaan gebruiken. Een setting die je hierbij wilt is een nieuwe start; weg van haar normale omgeving, waarin ze eerst weer stabiel wordt en daarna haar problemen kan oplossen. Jij kan hierbij helpen door supportive te zijn en niet afkeurend, de drang om te gebruiken HEEFT ze namelijk en daar komt ze niet zo snel vanaf. Zorg voor veel afleiding met name op de momenten dat deze hunkering het grootst is (volledige afleiding, zoals het spelen van een spel/videogame of sporten, een film kijken tollereert nadenken en zal dus niet veel helpen. Duidelijkerwijs helpt normale verslavingszorg niet voor haar; ze moet ofwel zeker voor langere tijd opgenomen worden en daarna in een andere setting geplaatsd worden ofwel zelf de motivatie krijgen om te stoppen. Ik kan je hierbij niet helpen, haar ook niet. Het is heel moeilijk en ik wens je veel succes!"