Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Wat voor een drugs of subsantie in een joint kan iemand een paniekstoornis geven dat alles uit balans raakt. De klachten zijn kortademig tintelingen onwerkelijk gevoel niet kunnen slapen."
"Mindless zei: Ja, maar blijkbaar moet het herhaald worden. Klik om te vergroten... Ja sorry mindfulnes ik zit in een hele moeilijke zware tijd.."
"De Dunne zei: Het zijn typische klachten van hyperventilatie. Echt waar! https://hyperventilatie.org/ Klik om te vergroten... Maar hyperventilatie is een onderdeel van een probleem, ik heb angst en paniekstoornis constante gevoel van adrenaline hoog ademen niet kunnen doorzuchten, is er een ontregeling in de neurotransmitters waardoor adrenaline de overhand krijgt en hoe herstel je dat."
"Zou je dat met anti depressiva kunnen herstellen want je kunt niet slapen niks m’n lichaam is te actief momenteel."
"De Dunne zei: Nee . Nooit zelf dokteren. Ga naar de huisarts en vraag een verwijsbrief voor de psycholoog. Dit is mentaal niet lichamelijk. Toe nou gewoon. Stop met druk maken. Dokter. Klik om te vergroten... Nee ik snap dat het mentaal is, maar als je angsten opeens hebt voor alles en fobieën hebt en niet de deur uitkomt dan is er toch denk ik een ontregeling in de stofjes."
"De Dunne zei: Niet alles is op te lossen met een simpel pilletje. Werk er aan. Klik om te vergroten... Maar dr huishouding hoe kun je dat dan herstellen dat alles weer de oude wordt"
"Mindless zei: Dat begrijp ik en ik wil ook graag helpen, maar nu lijk je wat te blijven hangen in een paniek modus. Probeer daar eerst uit te komen zodat je het allemaal wat meer in perspectief kunt zien. Want stel nou dat je klachten echt een geestelijke oorzaak hebben (waar het hier heeeel erg op lijkt), dan is het niet een kwestie van je neurotransmitters fixen, maar de oorzaak: stress, aanpakken. Een lichaam/geest die niet gestressed is, zal automatisch een goede chemische huishouding hebben. En zoals eerder gezegd, vertrouw je het allemaal niet dan stap je gewoon weer naar de dokter. Dan vindt je eventueel wat, óf je vindt niks en kunt daar dan in ieder geval gerust over zijn. Misschien denk je dat als je dit zomaar kreeg, dat je er ook zomaar af kunt zijn. Dat hoeft niet altijd zo te zijn, want hoogstwaarschijnlijk triggerde de wiet slechts iets dat er al zat onder de oppervlakte. Het is zeer onwaarschijnlijk dat de wiet op zichzelf je chemische huishouding in de war heeft geschopt. Daar zou ik echt niet van uitgaan. Het stressen en de angst/paniek is wat dat in de war brengt. Alsnog veel sterkte en heb er wat geduld mee. Klik om te vergroten... Bedankt mindfulness voor je begrip. Wat zou het dan kunnen Triggeren wat onder de opervlakte ligt. Gister bij het ziekenhuis geweest in Delft hebben ze alles gecontroleerd lichamelijk niks kunnen vinden. Ze zeiden dat het een paniekstoornis kan zijn, dan vraag je jezelf af hoe dat komt na 1 joint, ik voelde die klap en m’n ademhaling schoot naar boven en moest alle kanten opgaan ik kon niet stilzitten niks. Zou het andere stoffen zijn wat er in vermengd zou kunnen zitten dingen kunnen veroorzaken. En zou dat blijvend kunnen."
"Mindless zei: Simpelweg: stress. Stress hoeft niet altijd duidelijk merkbaar aanwezig te zijn aan de oppervlakte. Het gaat diep in je lichaam zitten in meerdere lagen op elkaar. We leven in een stress maatschappij, iedereen heeft ermee te maken. Maar velen lopen ermee rond zonder er bewust van te zijn. En ja 1 jointje kan dat heel goed triggeren. Dit komt heel erg veel voor. Vooral wiet en psychedelica triggeren onderliggende stress. Wat op zichzelf niet eens een verkeerd iets is! Stress is spanning en spanning zal uiteindelijk opgeheven moeten worden. En dat gebeurd door jouw aandacht en acceptatie. Het verzetten tegen stress is echter weerstand tegen weerstand en verergert de klachten alleen maar. Er kán een andere stof aanwezig zijn geweest, maar dit komt niet vaak voor en dit zou inmiddels waarschijnlijk al lang uit je systeem zijn. Zie je hoe je jezelf gek kunt praten met gedachten als "zou er een andere stof in gezeten kunnen hebben?" Op een gegeven moment moet je dat loslaten. Klik om te vergroten... Nee ik geef je groot gelijk maar de reactie die ik er op gaf en dat ik niet meer kan slapen dat is het ergste. Je denkt kan dat hetgeen veroorzaken zo een reactie is wel heftig en al helemaal als je zo een tik in je hoofd voelt aankomen en dan opeens dat je de lucht inschiet. Ik nam oxazepam in na 2 uurtjes werd ik er trillend wakker van dan weet je het ook niet meer. En soms heb je de tintelingen met hoge ademhaling. Trillingen je denkt je hebt ms nu of Parkinson"
"welke drugs of substantie kan iemand een paniekstoornis creëren in de hersenen. Dat iemand fobieën heeft en niks meer doet. Trillingen heeft tintelingen kortademig en onwerkelijk gevoel heeft. Dat is in een joint gestopt."
"Sandra zei: welke drugs of substantie kan iemand een paniekstoornis creëren in de hersenen. Dat iemand fobieën heeft en niks meer doet. Trillingen heeft tintelingen kortademig en onwerkelijk gevoel heeft. Dat is in een joint gestopt. Klik om te vergroten... Diegene functioneert sinds die dag niet meer, kan niet slapen, niet meer de deur uitgaan voelde een tik in het hoofd en stond letterlijk verstijfd op op met de ademhaling in de keel en moest vol angst lopen en zag het heel wazig met zwart stippen."