Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Ebay valt goed en betrouwbaar te handelen. Ik zou niet gauw iets buiten de EU bestellen, grote kans dat je invoerrechten moet betalen. Mijn labrat heeft ooit eens een verwarmingsmantel gekocht uit China voor 3 tientjes, komt de postbode 4 weken later en kon ik er nog eens 3 tientjes achteraan gooien. Had dan beter een mantel van IKA kunnen kopen, misschien nog wel iets duurder maar dan heb je ook iets. Binnen de EU worden pakketten niet gecheckt en hoef je geen invoerrechten te betalen. Edit: Wat ben je van plan te extraheren? Meestal kan het ook gewoon met solvents of stoomdestillatie,"
"Hier een synthese van 3,4,5-trimethoxybenzaldehyde met vaniline als precursor. Allereerst wordt vaniline gebromineerd tot 5-bromovanilinine, hierna zijn er twee mogelijkheden om het broomatoom te vervangen door een methoxygroep. Een Williamson-ethersynthese is mogelijk door de haloareen te laten reageren met natriummethoxide (of een andere alkoxide), en door de haloareen te hydroxyleren met een koperpoeder als katalysator en vervolgens het hydroxylgroep te methyleren met methyljodide of dimethylsulfaat. Brominatie van vanilline: 100 mMol vanilline oplossen in 75 mL AcOH en hierbij 110 mMol Br2 toevoegen en een uur laten roeren, daarna quenchen in 250mL ijswater, filtreren en laten drogen. Het filtraat herkristalliseren in ethanol. Yield is bijna kwantitatief. Hydoxylatie van 5-bromovanilline (deze reactie moet onder een inerte atmosfeer N2 of Ar): Het verkregen product van de bovenstaande procedure toevoegen aan een 4N NaOH oplossing met 10mMol%(6,4 gram) Cu poeder 20 tot 24 uur laten refluxen. Af laten koelen en extraheren, solvents afdestilleren en herkristalliseren om ongereageerde vaniline te verwijderen. Methylatie: Een oplossing van 100 mMol 5-hydoxyvanilline en 500mMol KF in 300 mL DMF (dimethylformamide), stevig roeren en 110 mMol MeI (methyljodide) of een ander methyleringsreagens in dezelfde stoichiometrische verhouding toevoegen en 1 - 1,5 uur verwarmen tot ca. 110 - 120 graden celcius met refluxcondenser. Afkoelen tot kamertemperatuur en extraheren met diethylether (3x). Het extract wassen met dH2O om het meegekomen DMF te verwijderen, daarna nog een keer wassen met Na2CO3. Solvent afdestilleren en het verkregen 3,4,5-trimethoxybenzaldehyde herkristalliseren in cyclohexaan of een ander bruikbaar solvent. { "lightbox_close": "Close", "lightbox_next": "Next", "lightbox_previous": "Previous", "lightbox_error": "The requested content cannot be loaded. Please try again later.", "lightbox_start_slideshow": "Start slideshow", "lightbox_stop_slideshow": "Stop slideshow", "lightbox_full_screen": "Full screen", "lightbox_thumbnails": "Thumbnails", "lightbox_download": "Download", "lightbox_share": "Share", "lightbox_zoom": "Zoom", "lightbox_new_window": "New window", "lightbox_toggle_sidebar": "Toggle sidebar" }"
"Het doel van deze synthese is misschien niet direct de synthese zelf maar een start te geven voor verschillende syntheses en de discussies erna, er moet toch immers een begin zijn nu het fiat gegeven is om dergelijke posts te maken. Veiligheid is idd een pré en dat is ook het eerste wat men leert alvorens een lab te betreden. Het zou mooi zijn als er een aparte topic over de scheikunde zou worden gemaakt en daarin wat sticky threads zou worden neergezet omtrent naamgeving van de (organische) chemie, veiligheid, stoffenkennis, reactiemechanismes etc."
"Pure amfetamine sulfaat is wit als sneeuw, en geurloos en droog b.t.w. Die gele uitslag heeft idd te maken met onzuiverheden en kan ook de kwaliteit van de amfetamine onderuit halen. Als pep versneden is met ketonen of aldehyden (wat ik vermoed, omdat deze vaak sterk rieken.). Die gaan reageren met de aminegroep van de amph. met als gevolg dat je blijft ziten met een imineverbinding van je carbonyl en de amine (shiff-base) en dus geen pep meer is. Beter direct na aankoop wassen met koude droge aceton (ook een keton maar droogt vlot en bij lage temperaturen gaat er nauwelijks reageren). Als de pep met ook met water versneden is, wat de wannabee dealer de laatste tijd nog al veelvuldig doet, dan eerst wel even wat droog deppen, anders heb je kans veel verlies te hebben na het wassen. Als de amph mooi schoon is. is deze jaren te bewaren bij kamertemp en uit de zon en snuift veel lekkerder weg. EDIT: Owhja, na het wassen niet laten drogen op een cd hoesje maar op glas, aceton lost het hoesje op. P.s. Die versnijdingsmiddelen zijn ook de reden dat je een gebruikt hoesje (bijna) niet meer schoon krijgt,"
"shihuandgi zei: wel,ik ben nooit bezopen geweest en ben dat ook niet van plan maar is ghb dodelijk of schadelijk? Klik om te vergroten... Alles is dodelijk natuurlijk, alleen de dosis maakt verschil. Alleenj is ghb pas dodelijk bij 1 gram/per kilo lichaamsgewicht ongeveer, zoveel kun je niet op omdat je dan wel gaat kotsen. Een sigaret roken of een flesje bier drinken is slechter dan een ghb'tje drinken."
"Teveel ghb is wel slecht voor de nieren omdat er natrium aan verbonden is. Beter is om dit af te wisselen met kalium-ghb maar omdat dit zeldzaam is zal dat wel moelijk worden."
"SWIM maakt ook wel eens ghb maar is nog nooit KOH tegen gekomen, althans niet food-grade. Ik durf het niet zeker te zeggen maar volgens mij is Ka-ghb net zo hygroscopisch."
"Ben het nog nooit tegengekomen, ook niet bij online suplliers. Maar het kan ook zijn dat ik niet goed gekeken heb natuurlijk. Wat je wel kunt doen is bij de winkel Kcl een zoutvervanger, dit kun je omzetten naar KOH dmv elektrolyse. Mar is erg omslachtig allemaal. SWIM houdt het gewoon bij NaOH."
"Het aandeel Natrium in NaOH is op 63gram NaOH 32,2 gram natrium. 63 gram NaOH is voor 125ml gbl, om redelijk sterke ghb te krijgen maak je van 125ml gbl ca 200ml ghb. 32.2 / 200 = 0.161 gram natrium per ml ghb x 5 = 0.805 gram natrium per buisje. Toch nog een redelijke hoeveelheid IMO. Als je weet dat je ghb gaat gebruiken zou ik gewoon wat matig zijn met zout zodat je wat meer ghb kunt nemen."
"Dat ben ik helemaal met je eens. A bit of lab glassware laying around will always come in handy"