Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"steev zei: Alcohol is de gateway naar ellende. Probleem is dat het maatschappelijk geaccepteerd is en dus moeilijk om te ontlopen. Vind dit wel een top comment van @dupont, want hoe kut het ook is, (tijdelijk) stoppen met drinken werkt. Klik om te vergroten... Stoppen met drinken werkt zeker maar je haalt dan alleen de trigger weg, je lost je probleem niet op. Je moet daarnaast in therapie die trigger leren kennen en onder controle zien te krijgen."
"Beste forumleden, Wil jullie even meenemen in de komende ervaring. De afgelopen 3 jaar heb ik 2-3 keer per maand coke gebruikt. Ik kan erg goed spul krijgen, vind het fantastisch. Allerlei drugs geprobeerd, kom echter elke keer weer terug bij de goede oude coke. Echter merkte ik de laatste keren van mijn drugsgebruik dat ik meer last kreeg van bijwerkingen; paranoia. Is ook niet gek bij nagenoeg elk weekend gebruik, je neurotransmitters herstellen niet zo snel. Begon eerst met lichte paranoia na 1 nacht doorhalen, de laatste keer kwam de paranoia na een paar uur gebruik al (denken dat mensen door de bosjes naar je kijken, denken dat je schimmen in je ooghoeken ziet). Na deze ervaring heb ik besloten te stoppen met gebruiken, de laatste keer is inmiddels 6 maanden geleden. Tijd voor mijn lichaam om te herstellen. Inmiddels ben ik 6 maanden verder. 6 maanden geen drugs/alcohol en gezond eten. Neurotransmitters weer herstelt. Tijd om weer een keer te gaan gebruiken! En leek me leuk dit hier te gaan delen. Ik wil jullie graag meenemen in mijn ervaring a.s. zaterdag. Of de paranoia inderdaad verdwijnt als je je lichaam laat herstellen en hoe het zit met de tolerantie na 3 jaar frequent gebruik en 6 maanden pauze. 3 weken geleden 2 packies besteld via mijn connectie, wilde het ook laten testen om te kijken of het weer hetzelfde topspul is als altijd. Nou, de testresulaten liegen er niet om; 82%. Dit is voor Nederlandse begrippen echt heel goed. I keep you guys informed. Gr."
"MetalGuy zei: Maar daarom is het ook goed hoe je ermee omgaat. Ik kijk uit naar je 'livereport.' 😄 Klik om te vergroten... Bedankt! Zaterdag gaan we rond 19:00 live😜👍"
"MetalGuy zei: Klinkt goed allemaal met hoe je ermee omgaat! Normaliter zou je je daar geen zorgen over hoeven maken, als ik je verhaal zo lees. Ik zou bij deze zeggen, wacht zaterdag maar effe af. En 'ruik dan maar even goed aan het streepje' of het naar paranoia en dergelijke ruikt. Zo ja, stop je. Zo nee, veel plezier gewenst!😎 Klik om te vergroten... Bedankt voor je toffe reactie man! Ik ben ook niet verslaafd, vind het gewoon harstikke leuk om te gebruiken maar weet ook wanneer het genoeg is, dat was 6 maanden geleden. Voelt nu ook weer 'geoorloofd' om te gebruiken, ben super fit! Haha dat gaan we doen, heb er oprecht heel veel zin in. Zou mooi zijn als het weer zo zijn werk doet als de eerste keer gebruik ooit, dat was fenomenaal😜"
"In mijn geval wel maar of dit over het algemeen zo werkt durf ik niet te zeggen. Ik denk van wel omdat je toch met je neurotransmitters speelt (weliswaar niet dezelfde als bij cocaine). Ik heb jaren lang frequent cocaine gebruikt en vorig jaar een keer 3mmc. Na het nemen van 1 lijntje voelde ik werkelijk waar niks, vervolgens 2 dikke lijnen gepakt en toen voelde ik wat. Vind dat goedje helemaal niks."
"Vermijd situaties waarvan je weet dat je het moeilijk krijgt en ga aan de slag met hulp. Deel het daarnaast met je omgeving zodat zij ook rekening kunnen houden en jou niet in de verleiding laten komen. Vaak kan het aanbieden van namelijk al triggerend werken. Maar voel je vooral niet schuldig, een terugval is normaal en hoort erbij. Focus vooral op de momenten dat het je wél is gelukt niet te pakken. Ga pas weer naar feesten als jij en je eventuele begeleider vind(en) dat je sterk genoeg in je schoenen staat om de verleiding te weerstaan. En praat met iemand als je een zwak moment hebt, nergens om je voor te schamen."
"Late reactie maar wil graag volgende toevoegen. Paranoide gedachten of gevoelens kunnen heel veel oorzaken hebben. Wanneer je coke gebruikt, komt je lichaam in een stressmodus. Dat gebeurt bijvoorbeeld ook wanneer je op straat een tijger tegen komt. Dat kost enorm veel energie en je lichaam raakt uitgeput. Gebruik je coke eens in de paar maanden, kan je lichaam hier wel weer van herstellen. Maar wanneer je combineert of wekelijks gebruikt, geef jij je lichaam gewoon niet genoeg tijd om te herstellen. Ook wanneer je het combineert met alcohol is dat een extra klap dat je lichaam krijgt. Je lichaam moet namelijk heel hard werken om alle alcohol te verwerken. Wanneer je voor langere tijd wekelijks gebruikt, is het niet zo gek dat je vage klachten gaat krijgen. En paranoia gevoelens is een mooi voorbeeld van zo'n vage klacht. Het is wel ook een signaal van je lichaam. Ga je op deze wijze door, zullen de klachten waarschijnlijk erger worden. Of je gaat nog andere vervelende klachten krijgen. Laten we even naar de toekomst kijken. Wil je geen vervelende klachten? Dan zit er niets anders op dan voorlopig even helemaal niets te gebruiken. Het liefst ook geen alcohol. Rust voldoende uit en neem gezonde voeding. Met voorlopig heb ik het toch wel over minstens een maand of drie, maar misschien is een half jaar wel beter. Wil je na die tijd weer gebruiken, combineer dan niet. Ook niet met alcohol."
"CuriousExplorer zei: Coke 82% in leuk gezelschap? Alst dat tegenvalt zal je volgende drugspauze gemakkelijk 6j zijn! 😂 Klik om te vergroten... Hahaha, helemaal mee eens!!"
"HappyMind zei: Aftellen geblazen 🥳 Klik om te vergroten... Yeah, op tijd het mandje in vanavond.Ready😜👍"
"gekkemanlol zei: veel plezier morgen haha , laat ons idd vooral weten hoe het gegaan is Klik om te vergroten... Goedemorgen, bedankt kerel👍 zal ik zeker doen"