Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Het wordt fiado genoemd. Het is een straattaal benaming voor de aanslag die op het glas of in je pijp achterblijft/neerslaat bij het roken van base-coke. Vanwege de bruingele kleur en de vorm ervan als je het van het glas afschraapt met een scheermesje, lijkt het op een koek genaamd Fiado, uit de Surinaamse keuken. Het is dus zeker geen crackjunk geluk. Crack is het product dat je krijgt als je maagzout met coke bindt. Base-coke krijg je als je de coke uitkookt met ammoniak, of met 1 deel maagzout in water op 3 delen coke. Het maagzout wordt dan als een middel om te zuiveren gebruikt, in tegenstelling tot het vermeerderen van de coke door binding met maagzout."
"Hallo allemaal, Ik verbaas me er over welke informatie sommige mensen van hun huisarts krijgen mbt de gevaren en afhankelijkheid mbt oxycodon en methadon. Ook kom ik erg twijfelachtige verhalen tegen mbt de redenen waarom men het een of het andere krijgt voorgeschreven. Methadon kan als pijnstiller genomen worden maar is in principe bedoeld om afkickverschijnselen te verzachten,!of in het geheel weg te nemen. Over het algemeen krijgen alleen heroïne verslaafden dit door een verslavingsarts voorgeschreven. Een huisarts die dit voorschrijft weet in mijn ogen niet voldoende over verslaving en de werking van methadon. Oxycodon is een pijnstiller op morfine basis en wordt voorgeschreven aan personen die hevige pijnen hebben ivm een ziekte. Oxycodon kan de grootste pijn die bij de afkick optreden verzachten. Oxycodon is gewoon net zo verslavend als welk ander middel waar een opiaat in zit. Afkicken van methadon is in het begin van de afbouw niet zo zwaar. De moeilijkheid is om van de lastdier 10 a 20 mg naar de 0 mg te gaan. Het beste is om je lucht als het ware vóór de gek te houden door op het laatst te wisselen. Bijvoorbeeld: vanaf 10mg naar 3 dagen 8; mg; 3 dagen 5 mg; 2 dagen 4; weer naar 5; dan naar 4; verder maar 3; weer maar 5 etc etc totdat je op 0 mg bent. Plotseling stoppen met een hoge dosis methadon kan erg gevaarlijk zijn omdat je in je slijm, dat je kunt krijgen, zou kunnen stikken. Je lichaam krijgt tijdens het afkijken een enorme klap. Goede voeding is essentieel daarbij. Afkicken van methadon is moeilijker dan van heroïne. Dat je geen roes zou kunnen krijgen is onzin. Je hebt er alleen veel meer dan wat je gewend bent voor nodig. Aan degene die pas aan het experimenteren zijn zou ik willen meegeven: Vergis je niet in de effecten die een verslaving kunnen geven. Verslaving kost veel geld en je verlegd steeds je grenzen. Ook de tolerante neemt razendsnel toe. Voor je het weet zit je wegens criminele activiteiten in de bajes. Je raakt je vrienden, familie, werk, en je woning kwijt. Geloof me!!!! Ik ben zelf al 35 jaar verslaafd en Jan er pas enkele jaren relatief goed mee omgaan. 8 jaar gevangenisstraf, en 2 jaar op straat geleefd. Plus de gezondheidsproblemen zoals COPD, kapotte aders, gebitsproblemen, mentale problemen, em sterfgevallen om je heen zijn “normale verschijnselen” bij een verslaving. Laat je goed informeren ipv leken te geloven."
"Tellius zei: Oxy Hoi, Ik kan er niets aan doen, het zal wel idioot klinken... maar ik zou wat graag eens een keertje oxy proberen. Het is sterker dan mezelf, ik heb gewoon iets met opiaten. Tot nu toe is Burgudin het lekkerste wat ik ooit in mijn leven heb ervaren. Elke zondag nam ik een tijdlang bovenop mijn methadon één pilletje Burgudin, tot de doos van 25 tabletten op was. Lang geleden dat ik zo naar zondagen uitkeek Helaas is Burgudin uit de handel genomen. Het lijkt me dat oxy veel lijkt op Burgudin. Tellius Klik om te vergroten..."