Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsGenerieke medicijnen minder werkzaam dan merk medicijnen?

Generieke medicijnen minder werkzaam dan merk medicijnen?

2 antwoorden
1 weergaven
18-5-2026
R
RafLid
01-01-2024, 00:00
#1
Welke generieke 'merk(loze)' geneesmiddelen hebben een mindere werkzaamheid tegenover de merk variant?

Ik las bijvoorbeeld dat de medicijnen

Diazepam (Valium by Roche)
Lorazepam (Ativan by Pfizer)
Lormetazepam (Noctamid by Bayer)
Alprazolam (Xanax by Pfizer)

van het merk Sandoz® minder effectief zouden zijn dan pakweg de medicijnen van Roche, Pfizer, Bayer en zelfs EG en dergelijke.

Iemand die hier ervaring mee heeft?

Mijn ervaring is dat de Diazepam van het merk 'Zepam' (verkrijgbaar in Thailand), langs geen kanten werkt. (Maar Thailand is België/Nederland natuurlijk niet.)
M
Mevrouw PløpLid
01-01-2024, 00:00
#2
Raf zei:
Welke generieke 'merk(loze)' geneesmiddelen hebben een mindere werkzaamheid tegenover de merk variant?

Ik las bijvoorbeeld dat de medicijnen

Diazepam (Valium by Roche)
Lorazepam (Ativan by Pfizer)
Lormetazepam (Noctamid by Bayer)
Alprazolam (Xanax by Pfizer)

van het merk Sandoz® minder effectief zouden zijn dan pakweg de medicijnen van Roche, Pfizer, Bayer en zelfs EG en dergelijke.

Iemand die hier ervaring mee heeft?

Mijn ervaring is dat de Diazepam van het merk 'Zepam' (verkrijgbaar in Thailand), langs geen kanten werkt. (Maar Thailand is België/Nederland natuurlijk niet.)
Klik om te vergroten...
Hoi Raf,

Je hebt nu vier berichten geplaatst, allevier zijn het openingsposts van topics. Drie ervan gaan over een (voor jou) verminderde werking van Benzo's.

Het is niet de bedoeling continu nieuwe topics te plaatsen. Kijk eens rond, gebruik de zoekfunctie want er is echt heel veel informatie gewoon hier of via google te vinden, bundel vragen die daarna overblijven voortaan in één topic.

Vier topics maken in 24 uur is echt helemaal nergens voor nodig.

Vriendelijke groet,
Mevrouw Pløp
R
RafLid
01-01-2024, 00:00
#3
Beste mevrouw Plop,

Naar aanleiding van berichten die ik las op het forum omtrend verschil in sterkte per merk en van het feit dat Diazepam van het merk Zepam®, die redelijk kostelijk was in een van de beste en duurdere hospitals van Thailand, bij mij totaal niet aanslaat, wat op zijn zachtst gezegd niet normaal is voor een hospital met zo'n reputatie, had ik toch graag even nagekeken of er toevallig andere leden hier een mening over- of ervaring mee hebben. (Want daar dient een forum toch voor, niet?)

Ik heb uiteraard eerst Google geraadpleegd en even rondgeneusd op het forum.
Vandaar dat ik erachter kwam dat benzodiazepines van het merk Sandoz® voor sommige mensen minder effectief zijn dan andere generieke medicijnen en had gewoon graag even nagekeken of er andere leden hier ook ervaring mee hebben en had graag hun mening gehoord hieromtrent,
aangezien per individu het ene merk al beter aanslaat dan het ander, wat voor mij toch nog deels een raadsel blijft.

Sorry voor het ongemak :wink:

Met vriendelijke groet,
Raf

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."