"Ik was eigenlijk op zoek naar iets anders, maar toen kwam ik dit topic tegen en wou hier toch even op reageren. Dus account aangemaakt (komt vast wel meer van pas :P )
Ik ben zelf als kind (11 jaar ongeveer) na vele onderzoeken gediagnosticeerd met asperger. Erg moeilijke jeugd gehad, mijn pubertijd wil ik niemand aandoen, altijd alleen, geen vrienden, heel erg gepest op school etc. Zelfs een paar keer gedacht over zelfmoord. (kan ik me nu nauwelijks meer voorstellen)
Wel ooit, op mn 16e, eens een blowtje gerookt maar verder nog nooit met drugs in aanraking geweest.
Toen ik 20 was, vroeg mijn beste vriendin (ja die had ik inmiddels wel ) Of ik meeging naar een feestje en of ik daar dan ook een pilletje wou gebruiken. Nieuwsgierig als ik ben, wou ik dat wel. De avond van mn leven gehad, alles en iedereen was leuk/lief/aardig etc. Kortom het xtc gevoel.
Maar na deze avond voelde ik mij anders, achteraf gezien. Er was iets in mijzelf verandert, een soort afterglow van de xtc maar dan langer.
Ik ben vaker gaan feesten en heb zo langzaam een (h)echte vriendengroep opgebouwd, iets wat ik daarvoor, in mijn pubertijd, nooit gehad heb.
Inmiddels zo'n 5 jaar later ben ik echt sociaal geworden, veel vrienden(groepen) en wordt door veel mensen aardig gevonden en gewaardeerd. Ik geniet nu echt van het leven.
Ik ben ook verder gaan experimenteren met andere drugs (speed, ketamine, methoxetamine, ghb), ook tripmiddelen (truffels, 2-cb) en ben zelfs nu zo ver dat ik lsd wil proberen, iets wat mij eerst ontzettend eng leek.
Goed, sorry voor het hele levensverhaal :P Maar wat ik hiermee wil zeggen is, drugs heeft mijn leven positief verandert. Ik ben socialer, opener en zelfbewuster geworden. In plaats van de eenzame, vriendloze jongen die niet weet wat ie wil.
Ik weet niet of dit het (na)effect van de drugs zelf zijn, ik denk eerder dat drugs gebruik mij bepaalde inzichten gegeven heeft, en dat nog steeds doet, hoe ik met mensen en het leven om moet gaan.
Dus, het kan je leven zeker ten goede veranderen, ik spreek uit eigen ervaring!
Ik ben trouwens niet een of andere junk Gebruik niet dagelijks drugs, alleen af en toe in het weekend. Door de weeks studeer ik gewoon serieus en heb ik er ook totaal geen behoefte aan."
In: Asperger --> helpt drugsgebruik?
1-1-2024