Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Psychedelibee zei: Volgens mij ook niet inderdaad en je ziet overigens niet eens enkel de drugs zelf: Klik om te vergroten... Ik had het gelezen inderdaad."
"Pep afgelopen zondag. Was niet veel gelukkig."
"LSD microdosis vannochtend. Heb weer heel wat werk verlegd. Gister avond dmt was een bizar mooie ervaring. Report volgt nog. Eerst even de ervaring verwerken."
"Yaizer zei: Ja want een leeuw is een carnivoor. Alle vleesetende hebben kaken die alleen op en neer kunnen bewegen. Alle planteneters kunnen de onderkaak los bewegen. De darmen van vleeseters zijn gemiddeld 3 keer zo lang als het lichaam van hun. Dit omdat vlees snel rot in de darmen en zo is het weer snel naar buiten. Alle planten eters (9 keer volgens mij?) net zoals wij. "Maar we hebben hoektanden" Kom op zeg, vergelijk ze is met een leeuw. Wij kunnen geen eens de huid van een eekhoorn verslinden. We eten met mes en vork. Moeten vlees eerst koken anders gaan we dood aan alle bacteriën erin. (onze maagsappen zijn erg zwak...precies zoals bij planteneters, die van vleeseters zijn vele male sterken om alle bactieriën te doden etc). En een leeuw zou ook nooit moeite hebben om een ander te doden. Maar wij hebben toch "empathie" voor dieren. Wij vinden het toch "zielig" om een eekhoorn zelf te doden. Of een hond even 3 keer neer te steken. Al waren we vleeseters zouden wij nauwelijks empathie hebben hier voor. "Maar vroeger aten ze ook vlees" Ja toen er vuur gemaakt kon worden en we vlees konden bakken waardoor het "draaglijk" wordt voor ons lichaam gingen we jagen. We waren slimmer en zo konden we makkelijk aan voedsel komen. Overleven maar ons lichaam...oprecht alles duidt erop dat we gemaakt zijn van planteneters. Klik om te vergroten... Yaizer zei: Kijk de documentaire "what the health". Al kan je gelijk hebben de documentaire laat zien waarom ik jou een kortzichtig persoon vind. Iemand die precies mee doet en probeert alles er aan te doen om niks aan zijn lifestyle te veranderen. Prima doe je ding maar ga niet stom dingen zoeken om je lifestyle tot stand te houden. Klik om te vergroten... Wow, wacht even. Je kan al gelijk aan mij zien dat ik kortzichtig ben? Ik doe mee? Met wat? Ik weet het niet maar ik ben nog steeds van mening dat we gewoon vlees nodig hebben. Ik heb genoeg veganisten en vegatariërs gesproken en gezien. Ze waren dun, bleek en zagen er ongelovelijk ongezond uit. En het feit dat je deze discussie meteen persoonlijk moet maken zegt ook al veel over jouw. Blijkbaar vind je het moeilijk te accepteren dat andere mensen een andere mening hebben. Ieder mens heeft een ander perspectief naar de wereld en leven draait ook alleen maar om perspectief. Of je dat perspectief wilt veranderen of niet moet je zelf weten. Je trekt meteen conclusies zonder dat je me uberhaupt kent. Ik heb respect voor je mening. En nee ik verander inderdaad mijn eetgewoontes niet omdat mijn mening anders ligt. Daarbij ben ik nogal wetenschappelijk aangelegt en worden de meeste argumenten met mensen als jij niet echt wetenschappelijk onderbouwt. Denk wat je denkt en vind me maar een "kortzichtig" persoon. Daarbij verander ik mijn lifestyle al. Ook qua eten. Lifestyle is een heel groot begrip die jij hier toch echt verkeerd gebruikt."
"Yaizer zei: Ik had al in mijn stuk tekst gezegd dat ik niet in discussie ga met mensen die niet de twee documentaire hebben gezien zodat ze de wereld wat meer in mijn ogen kunnen zien. Kijk het is hetzelfde als je tegen een moslim zegt: Allah bestaat niet. Jij zegt dat eieren eten goed voor je kan zijn en ik geloof erin dat dat niet zo is ik kan er niks aan doen. Jij neemt de tijd niet om mij te begrijpen door de twee documentaires te kijken en mijn stuk te lezen en dan er een opmerking over te maken. Ja ik vind je dan kortzichtig. Het voelt als ononderbouwde kritiek. En over dat je wetenschappelijk bent. Prima maar grappig dat jij mij dan beoordeeld terwijl je het zelf blijkbaar kut vindt. De houding: ja ik ben gestopt met lezen geeft een gevoel dat je schijt hebt aan mij (wat ik respecteer) maar ook naar de dieren. Je wilt geen eens de tijd nemen om even goed uit te zoeken wat de visie van veganisme inhoudt. En Nee dat weet je niet anders had ik dat wel gemerkt. Kijk die eerste documentaire en het liefst nog die tweede en het liefst nog cowspiricy. Als je het dan niet mee eens bent. Prima! Mij hoor je niet klagen. Dat ik jou te snel kortzichtig noem. Dat is een fout die ik tot mij opneem maar dat heeft aanleiding op de eerste documentaire. Als je benieuwd ben...(kan het niet vaak genoeg zeggen) kijk hem! mile: Voor de rest wil ik niet met je discusseren ben totaal niet zo hoe ik net deed maar je moet zien dat ik denk (of weet maar daar verschillen meningen in! ) dat dit het beste is voor de wereld. De dieren en voor je gezondheid. Voor de rest. Succes met je lifestyle en ik zou het moeten respecteren zoals jij het bij mij doet maar al had je mijn stuk gelezen had je mij misschien iets meer begrepen. Fijne avond verder mile: Klik om te vergroten... Even voor de duidelijkheid. Ik ken denk ik de visie van een vagatariër of veganist beter dan de gemiddelde vleeseter. Mijn zus is veganist geweest en ik heb er veel over gepraat met haar. Maargoed jij beoordeelde mij dus krijg je hem ook terug (iets met oog om oog tand om tand ofzo. Of wie de bal kaatst kan hem terug verwachten.) Daarbij kan je niet "weten" wat het beste is voor de wereld. Je kan namelijk niet naar de toekomst kijken. Als je er niet over wilt discusseren had je het niet op een forum moeten posten en het gewoon in een blog moet verwerken ofzo. Om nog even wat over mezelf te vertellen om voor jouw een ander perspectief naar mij toe te laten schetsen. Ik ben een persoon die er niet vies van is om de wereld in heel veel verschillende perspectieven te observeren. Ik ben geïnteresseerd naar alles wat je te melden heb. Waarom ik stopte met lezen? Ik ben gestopt met aandachtig lezen en ben er een beetje met snel lezen verder door gespit. Tijdens het snellezen viel het me op dat je gewoon neerkwakte wat elke veganist of vegatariër al duidelijk probeerd te maken. Ik val jouw of de dieren niet aan door mijn perspectief tegenover iemand ander zijn perspectief te vergelijken in een discussie formaat. Blijkbaar vind jij het erg moeilijk om geconfronteerd te worden met een ander perspectief. Ik wens je succes met het actie voeren tegen de vlees industrie en ik ben ook oprecht beniewd of je er wat mee gaat bereiken. Oowja, ik ben ook een groots dierenvriend ondanks dat ik vlees eet. Ik behandel elk dier met veel respect en vind het prachtig om dierenfilms te bekijken. Maargoed jouw visie zal hierin vast ook wel weer anders zijn."
"Mindless zei: Ik bedoelde dat wij terug kunnen kijken op onszelf/ons gedrag. Een dier doet gewoon wat zijn instinct hem ingeeft. Wij kunnen er bij stilstaan of wat we doen ook goed voor een ander is. Dat een roofdier een ander wezen bruut afmaakt vind ik dus heel wat anders dan dat een mens een ander wezen bruut afmaakt. Dat is afdalen naar het niveau van een dier en niet de verantwoordelijkheid nemen die je hebt als "hoger" wezen. Daarbij: dieren die andere dieren afmaken zorgt niet voor een onbalans in de natuur. Mensen kennen echter nergens mate in en we zijn dus hard op weg om deze planeet naar de vernieling te helpen door de onbalans die we creëeren. Klik om te vergroten... Ik denk dat dit meer te maken heeft met overbevolking dan het feit dat mensen geen rem zouden hebben. Er is vraag naar omdat er zoveel mensen zijn dus er moeten manieren bedacht worden om de vraag ook te leveren. Nou ben ik van mening dat geld de grootste boosdoener is. Niet alleen in de vleesindustrie maar in veel meer industrieën. Als je eens gaat nadenken over dingen die de aarde omzeep helpen kom je elke keer weer terug op 1 woord: geld. Wij mensen zijn hebberig. Door onze intelligentie is onze wil ongekent sterk geworden. Hoe sterker de wil van een wezen is hoe minder een wezen denkt aan de negatieve consequenties. Offtopic: ik vind jouw profiel pic echt prachig! Mijn achtergrond is die pic. Al die patroontjes!"
"Psychedelibee zei: Zorgen voor bewustwording, zonder meteen een oordeel te geven over mensen die niet veganist zijn, daar win je uiteindelijk veel meer zieltjes mee. Klik om te vergroten... Precies dit! Het feit dat ik uitgemaakt word als kortzichtig persoon terwijl ik alleen mijn perspectief neerleg tegenover andermans perspectief vind ik heel erg. Je haalt de woorden uit mijn mond Psychedelibee en ben het dus ook volledig met je eens. Heel veel veganisten en vegatariërs maken het voor zichzelf lastig om serieus genomen te worden door de aanvallende houding wanneer ze tegen gesproken worden door mensen met een andere kijk op vlees eten. Respect is het belangrijkste in dit soort meningsverschillen."
"Yaizer zei: E=MC2 is iets anders Klik om te vergroten... Klopt. Net een docu gekeken over een andere theorie die probeerde aan te tonen dat tijdreizen niet mogelijk zou zijn. Zit een stuk te lezen over de relativiteits theorie dus vandaar dat ik even in de war ben gebracht door mijn eigen hersenen."
"Yaizer zei: Als je nog een leuke documentaire wilt weten dit is een leuke: Maar denk dat we nu wel erg off-topic gaan :P Klik om te vergroten... Ik ken hem ja! Heel interessant! Misschien hier iets mee doen in een ander topic inderdaad."
"MusicIsLife zei: Ze laten namelijk het atoom (als ik het goed heb? Of molecuul?) zien Klik om te vergroten... Uuuhm, volgens mij hebben we geen manieren om fisiek een molecuul te zien, laat staan een atoom. We kunnen al hele kleine dingen zien maar je kan ook overdrijven ."