Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Ik ben dan nog geen bad ass junkie als jij maar lees ik nu goed dat je mij lichtjes en nogal neerbuigend veroordeelt voor het gebruik van en een - overigens zeer persoonlijke - positieve kijk op een bepaald soort drug? Op een drugsforum? No offense, maar sta me toe dat ietwat vreemd te vinden"
"Op 1: alcohol, maar niet als drug. Dus twijfel ik meteen of dat het hier wel juist staat Met 'niet als drug' bedoel ik de geneugten van een complex glas wijn, een intense single malt of een karakteristiek speciaal bier. Dus laten we opnieuw beginnen: 1. 4-FMP. Lees ook mijn tripreportje erover. Het combineert al het goede van coke, speed en xtc in behapbare mate. Althans, dat is mijn idee Je kan de wereld aan, je energiepeil piekt, je danst alsof de laatste keer is, je voelt je verliefd, iedereen is je vriend en toch blijf je helder genoeg. En nog geen negatieve bijwerken, katers of fallbacks gehad. 2. speed. Ik moet denk ik goeie kwaliteit speed hebben, want ik voel nooit een kater, nooit een fallback, nooit misselijk. Ik krijg er energie van en ik wordt lichtjes euforisch/geil (schrappen wat niet past naargelang de setting) Voor een FOMO persoon als mezelf is dit ideaal. Ik kan er de leuke avonden en nachten langer mee laten duren, ik ondervind er de schadelijke impact van teveel alcohol minder door (en dan gaat het niet over dat magische glas wijn of single malt van hierboven, maar over pintjes/shotjes/sterke drank/... a gogo) en vermoeidheid is onbestaande 3. xtc. Steeds met een half pilletje tegelijk (ik heb er van 200 en 220 mg) En nooit mixen met teveel alcohol in mijn geval. Een warm, verliefd en energiek gevoel. Liefst samen met de misses. Lovely nights! Beetje fallback tot 2 dagen erna wel soms. Ik wil al wel eens meer xtc nemen zonder uit te gaan; gewoon gezellig lekker in de zetel met z'n twee. En dan het lekker laten uitmonden in seks... Maar dat is dan weer niet aan de misses besteed. Jammer... 4. LSD. Eerder toevallig ("hier, een paar zegeltjes, neem maar, ze zijn zo oud dat ze niks meer gaan doen vrees ik". Nou.....) en niet 100% kunnen van genieten maar de intensiteit van kleuren en beelden was zo overweldigend dat ik het nog eens wil doen in een meer gecontroleerde vorm. Zodat ik er echt van kan genieten; nu had ik geen idee wat mij overkwam Als ik hier lees wat het allemaal kan oproepen, ben ik meer dan ooit nieuwsgierig 5. mdma kristallen. Idem als XTC, maar een beetje ambetanter wegens moeilijker te doseren. Daarom pas op de 5de plaats."
"My point exactly!"
"De Dunne zei: Goed lijstje! Maar eeeh alcohol is wel degelijk een (hard)drug. (Ja ja daar komt ze weer zeuren.. ) En nog een van de slechtere ook bij regelmatig gebruik. Een magisch glas wijn of een malt zijn gewoon drugs. Ik weet wel dat er vaak anders tegenaan wordt gekeken hoor, doen er velen. Ik geniet soms van een jointje zoals jij een magisch wijntje drinkt. Maar dan gebruik ik toch echt drugs. Klik om te vergroten... Uiteraard heb je gelijk. Alcohol is een (hard) drug. Mee eens, daarom was ik er ook mee gestart op nr. 1. Maar voor mij, puur persoonlijk, is er een verschil in dat ene glas wijn waardoor mijn eten gewoon lekkerder gaat smaken en al de andere keren dat ik alcohol drink. Het gaat hem dan toch echt over de smaak bij dat glas wijn en niet over het effect dat ik ermee wil bekomen. Ik ben dan ook sommelier in bijberoep dus ik moet dat ene glas wijn waarvan ik niet vind dat het drugs zijn met hand en tand verdedigen"
"Liefde voor wijn vooral. Voor de ambacht, de terroir, de geschiedenis, de smaaksensaties, de emoties.... Alcohol om de alcohol daar stap ik meer en meer vanaf. Dat zijn hard drugs hoor!"
"Kikemoes zei: wel grappig om te proeven wat echt de goeie wijn is en de wat mindere Klik om te vergroten... De echt goeie zijn kunst, de gewoon goeie zijn onmisbaar bij lekker eten en de gewone zijn drugs"
"ik heb dus duidelijk of nog nooit echt los gegaan op speed of ik heb speed waar je geen kater van hebt of ik kan tegen speed om de een of andere reden heel goed tegen Het enige dat ik een beetje heb is dat iik iet of wat prikkelbaarder ben de tweede dag erna, maar ik ben voor de rest zo een eitje, dat zelfs dat eigenlijk positief et noemen valt De dag erna gewoon lekker stevig ontbijten, netflix op, een paar liter water (puur voor de dorst) en chillen maar. Als het meezit ook nog beetje seks"
"Fool zei: Vet goed geschreven, ik kan me al helemaal inleven in zo'n avondje stappen met 4-FA! Ik toch ga in even kritisch spelen xD Dit mocht toendertijd gewoon verkocht worden hoor. Niet alles dat een Nederlander uit een shady hoekje trekt is gelijk ook een illegale of imorale manier om centjes te verdienen Wel moet ik zeggen dat het persoonlijk dus niet verplicht is om zorg te dragen dat de klant minimaal informatie X, Y, Z weet. Ik kan me eerlijk gezegd ook niet echt voorstellen dat je wel genoeg antwoord gekregen had toen ze '4-fmp' voor je opschreef. Hoe kan het ook anders, een stelletje verdwaalde toeristen die veeeel te hard gaan op oudhoulands sterke drugs. Ik hoef enkel nog maar jullie de schuld te geven van het 4-FA verbod, en we hebben exact situatie als toen de paddo's verboden werden. Hij, waar heb je het over?! Ik heb dit weekend nog heel braaf tot (zondag)ochtend 11 uur lopen dansen hoor! Oké, nu moet je het gelijk goed onthouden. Speed is amfetamine. 4-FA is 4-fluoramphetamine, een drug die massaal geproduceerd werd omdat het veel op illegale drugs lijkt, maar toch niet verboden was: een zogeheten designer drug ofwel research chemical. 4-FMP is de 'echte' afkorting voor 4-fluormethylphenidate, maar is door een aantal Nederlandse jongeren toch ook in gebruik genomen voor 4-fluoramfetamine. :') Wees overigens maar blij dat je er niet teveel van in huis gehaald had, het schijnt vrij onverwacht nogal gevaarlijke bijwerkingen te kunnen veroorzaken zonder dat je echt gekke dingen doet. Klik om te vergroten... Ok, uw reactie op 4FMP in een andere post is bij deze gekaderd Bedankt voor de feedback. Ondertussen heb ik 1 keer 4FMP bij gekocht, in pil vorm. Minder straf dan de capsules duidelijk (een halfje zorgde amper voor effect) En ook daar - tot spijt van wie het benijdt - niks dan positieve feedback over te melden. Steeds leuke avonden, geen bijwerking, geen fallback."
"De slechtste combi voor mij is overduidelijk te veel alcohol en xtc/mdma. Helaas besef je tijdens een teveel aan alcohol niet altijd dat je best geen xtc/mdma meer neemt Resultaat: Ik kan mij niks, maar dan ook niks herinneren van de moment dat de mdma begint te werken. Je moet dat dus als volgt voorstellen: gezellig drinken, leuk. Beetje zattekes, leuk. Nog een beetje drinken, leuk. Mdma? Ja, tuurlijk! en dan - poef - het licht uit. Nog doorgaan tot 's ochtends, zonder probleem. Maar herinneringen? Nope, all blank Dus nee, liever niet. Want de ongetwijfeld memorabele ervaringen (die je dan van je vrouw of je vrienden moet horen acheraf) wil je uiteraard zelf herinneren. Meestal toch"
"Alfa liponzuur. Genoteerd. Is het een ‘baat het niet schaadt het niet’-verhaal? Mijn vrouw wordt ook steeds ziek na een festival. Ze neemt dan 2 dagen na elkaar 2 halfjes xtc en is drie dagen kotsmisselijk. Ik heb er zelf minder last van (ik neem dan ook maar evenveel en ik weeg vlotjes 40kg meer) Bedankt voor de info, al is het dan slechts ‘minofmeer’ wetenschappelijk"