Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Los van de schimmige herkomst, moeten Nederlandse vendors eigenlijk een soort vergunning hebben voor hun handel?"
"De Apotheker zei: denk alleen een vergunning voor handel in chemicaliën maar dat is natuurlijk niks vergeleken met bijvoorbeeld levensmiddelen of medicijnen qua hygiëne veiligheid Klik om te vergroten... Nee precies, geeft niet een positiever gevoel over de deskundigheid van een gemiddelde vendor😅 Als in: als jan en alleman dat kan aanvragen🤐 Motto blijft: elke batch laten testen."
"De Apotheker zei: Ze kunnen je alleen niet veel vertellen over de rc's bij een test centrum dus heel veel zin heeft het helaas ook weer niet... Rc's blijven een risico en dat hoort er gewoon bij Klik om te vergroten... Klopt hoor! Waarom eigenlijk niet? Is zuiverheidsbepaling dan zo duur? Het / 'mijn' testcentrum zegt dat ze aangeven wat het hoofdbestanddeel van een stof is én (wellicht belangrijker) of er gevaarlijke vervuiling in zit. Dit zal alleen bekende gevaarlijke vervuiling zijn, maar toch."
"De Apotheker zei: (...) Klik om te vergroten... Neo-Shulginist zei: Om de zuiverheid te bepalen is referentiemateriaal nodig. Bij nieuwe chemicaliën is dat niet verkrijgbaar, en het is altijd heel duur omdat het referentiemateriaal belachelijk zuiver moet zijn en volgens zeer strikte productieregels gemaakt moet worden. Er zijn wel testapparaten (C-NMR) waarmee je geen referentiemateriaal nodig hebt. Maar die apparaten zijn belachelijk duur en één test kan zo een half uur duren. Dat schiet dus niet op als je honderden tests per week wil draaien die iets van 2500 euro per stuk kosten. Dat is trouwens ook waarom ik zo sceptisch ben dat rc-vendors dit soort apparaten zelf in huis zouden hebben. Meestal hebben alleen de meest geavanceerde universiteiten dit soort apparaten tot hun beschikking. Bij het testcentrum kiezen ze voor de 'golden standard' van analytische chemie: de GC-MS. Daarmee kunnen ze bij het testcentrum wel vertellen welke stof het is (kwalificeren) en of er andere stoffen bij zitten. Want dat kan wel zonder dat er tegelijkertijd referentiemateriaal in het testapparaat hoeft te gaan. Van 10 veelgebruikte drugs is referentiemateriaal aanwezig, zoals van MDMA, cocaïne en GHB. Bij sommige nieuwe stoffen (zoals 4-FA) wordt een semi-kwantificatie-methode gebruikt zonder referentiemateriaal met een zogenaamde FTIR. Dan kan er met een relatief grote onzekerheidsmarge wat gezegd worden over de zuiverheid, bijvoorbeeld dat het tussen de 40-60% zuiver is. Klik om te vergroten... Ik sluit me bij De Apotheker aan: thanks voor je uitleg👍"
"Ikbeneenfiets zei: Hey, wat heftig zeg. Ik ben erg gevoelig voor middeltjes, maar ik kan van zo'n dosis zo stoppen na een periode van langdurig gebruik. Weet je zeker dat het de mirtazipine was? Wat voelde je? Stoppen van 3.75 mg lijkt me prima maar als je het zeker wil weten, overleg even met degene die je dit voorschrijft zou ik zeggen. Klik om te vergroten... Goeie vraag: wat voor ontwenning was er, mentaal of op het gebied van slaap? Ik heb het idee dat de slaperigheid een bijwerking is van deze AD (word soms ook specifiek voor deze bijwerking voorgeschreven, maar in brede zin eerder voor stemmingsstoornissen?). Heb je er ongemerkt meer aan gehad dan alleen een invloed op slaap?"
"Kom op een bekende nieuwswebsite een bericht tegen over een stap richting legalisering van marihuana in Mexico. For those interested. Mexico brengt grootste legale wietmarkt ter wereld een stap dichterbij De Mexicaanse senaat heeft ingestemd met de legalisatie van cannabis voor recreatief gebruik. Als het congres later dit jaar ook nog instemt met dit voorstel, wordt Mexico de grootste markt voor legale wiet ter wereld. www.nu.nl"