Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
""Ze ziet eindelijk in dat ze verslaafd is..." Wat moet ik nu??? Ik wilde ff mn verhaal kwijt.. Mn zusje gebruikt nu denk ik anderhalf jaar coke, de laatste maanden steeds meer.. Ze is gaan gebruiken om bepaalde dingen te vergeten, beter aan te kunnen. Niet de manier, maar wel voor te stellen.. Ze heeft het echt niet makkelijk op het moment, buiten die coke om dan.. Maar de laatste tijd begint het echt uit de hand lopen. Combineren met andere drugs en alcohol.. Ik maak me echt kei zorgen om haar. Ze heeft alle "kenmerken". Veel verandert de laatste tijd, oppervlakkig in contacten, "lange tenen", snel geirriteerd, kort af, steeds vaker stil in zich zelf gekeerd, spontane huilbuien en niet weten hoe dit komt. En chagerijnig.. als ze niks heeft gebruikt. Maandag en dinsdag is ze ook standaard ziek; snotverkouden, hoest als een waakhond, om over der kapotte neus en spontane bloedneuzen maar niet te spreken. En maar gek vinden dat dat steeds na het weekend is. Verder (vind ik het ergst) heeft ze steeds vaker steken in haar hoofd, hoort ze het piepen en een hartslag van rond de 140 is ook niet gezond. Ik weet wel dat ik haar er niet vanaf kan helpen, dat moet ze zelf onder ogen zien, maar ik kan toch GVD niet toekijken hoe mn zussie der eigen naar de klote helpt. Wat moet (kan) ik doen???????????? Zelf kan het haar misschien niks interreseren als ze er aan kapot gaat, maar ze vergeet (door de coke) dat er zeker wel mensen zijn die dat wel interreseren.. Gelukkig is onze band heel goed en bespreken we (bijna) alles met elkaar. Laatst hadden we het er zo'n beetje over.. Ze kwam er zelf mee Volgens mij begint ze de link te leggen tussen haar "buien" en de coke. Voor het eerst ontkende ze niet dat ze verslaafd is, toen ik haar wat voorbeelden gaf van hoe ze zich gedraagt. Het is zo fokkin' frustrerend, dat je niks kan doen.... Maar toch blijf ik proberen om haar beetje bij beetje de waarheid te laten in zien van de (schijn)wereld die coke heet."
"Thanks voor jullie reactie... Ik weet dat ze idd het beste opgenomen kan worden.. maar stapje voor stapje.. het is al wat dat ze het inziet.. Maar (klinkt heel stom) het is "beter" dat ze nu nog niet aan stoppen begint. Ik ben bang dat ze de depressie, en die komt... niet aan kan. Geen werk, problemen met ex en dan die vreselijk irritante cwi en uwv. Als er iets mis gaat gaat ook alles mis he.. Hoort dat bij verslaafd zijn?? Er niet hard aan trekken als het om dingen regelen gaat.. Maar.. zeker weten... ik zal er altijd voor haar zijn. No matter what. Dat weet ze gelukkig ook.."
"Mn beste vriendin ziet eindelijk in dat coke haar sloopt en dat ze er mee stopt. Ze vindt der eigen alleen niet verslaafd. Dit zei ze gisteren tegen mij.. Ik ben hier zo blij mee.. fokkin' witte sloper... Ze denkt vooralsnog dat ze dit alleen kan. Ik ben er bang voor... Ze weet dat ik als het er op aan komt dag en nacht voor haar klaarsta. Maar wat moet/kan ik doen?? Het heeft me zo veel "moeite" gekost om het haar duidelijk te maken, dat ik nu ff niet meer weet wat ik moet doen..."
"Nog 2 weken te gaan dan.. Ben er nu 2 weken mee gekapt.. bevalt me eigenlijk best wel. En dat het nou zo veel moeite kost, kan ik niet zeggen. Heb er toch ruim 13 jaar blowervaring op zitten."
"Ik ben nu een maand gestopt met speed te gebruiken.. Heb 2 jaar lang toch wel iedere dag aan de rommel gezeten. Weet niet eens waarom maar had het opeens helemaal gehad om altijd maar weer mn neus vol te snuiven. Iedere keer die gore smaak in je bakkes en steeds maar weer je neus moeten snuiten. Eigenlijk bevalt het me kei goed zo zonder.. Er is niet veel verandert aan mn leventje alleen dat ik niet steeds meer hoef te snatsen.. Voel me echt wel stukken happier zonder.. En vreemd genoeg kost het geen enkele moeite om er af te blijven.. Alleen de lucht al houdt me tegen om het te doen. Bah bah.. Kippevel, maar wel omdat het spul zo smerig ruikt.. en een nacht wakker blijven kan echt ook zonder.."
"Hier ben ik het helemaal mee eens!!!!! Kut coke.. Coke de witte motor, hahaha hell no.. Coke de witte sloper. Gelukkig zelf nooit aan gezeten, maar ben er wel een paar goeie vrienden door verloren.. das zwaar klote."
"Sorry voor m'n taalgebruik, maar ik moet het ff kwijt.. Het is ook maar op één persoon gericht. Die weet het wel... "de witte motor"?? hahahaha das één grote mind fuck... "de witte sloper" das de waarheid, maar die wil je niet onder ogen zien. Die is te hard voor je... eigenlijk heb ik medelijden met je.. je bent niks meer dan een egoistische, arrogante, opgefokte, slappeling die ook nog eens niet te vertrouwen is.. En toch blijf ik om je geven.. Maar niet voor degene die je bent geworden, want die is nog geen knip voor de ogen waard.. Stumperd.. Hoop dat je voortaan iedere morgen, wat zeg ik, middag met dat irritant knagende gevoel wakker wordt.. Precies.... je geweten. Ga maar goed door zo, des te eerder kan ik stoppen met mezelf om jou druk te maken."
"Ik moet mn woorden terugnemen... Vriendschap is gelukkig toch sterker gebleken dan wat dan ook. Het gaat niet makkelijk worden sis... maar mijn steun heb je. Onvoorwaardelijk. Friends for life... !!!"