Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Hi leden, Ik ben nieuw op deze site. Na een hoop berichten te hebben gelezen toch de stap genomen om advies in te winnen. Ik ben verslaafd aan ghb. Ik neem elke 2 uur een dosering van 5ml. En ja ook in de nacht anders kan ik niet slapen. Het is mij in het verleden eerder 2x gelukt om te stoppen door middel van afbouwen en door een hel te gaan de nodige dagen met een hoge hartslag en een rollercoaster van emoties. Heb dit vorige week geprobeerd omdat ik echt wil stoppen. Maar mijn hartslag werd hoog. Mijn bloeddruk na verschillende metingen ook veelste hoog en werd mentaal heel onrustig en kreeg hele erge hoofdpijn. Dus besloten dat het nu te gevaarlijk is om het zo te doen. Heb het een en ander gelezen over baclofen op dit forum. Wat is jullie advies? Groetjes"
"Een half jaar ongeveer. Ik ga liever niet naar een detox/kliniek weet dat het beste is , maar heb een belangrijke baan( Dat gaat tot op heden nog goed zelf promotie gehad ondanks gebruik) Niet iets om trots op te zijn gebruiken op het werk. Maar jullie denken dus dat het kansloos is om op eigen houtje te stoppen? Aangezien ik hier hoop positieve berichten heb gelezen over baclofen/benzo's icm stoppen ghb ook bij hoger en langer misbruik.. Bedankt voor de reacties! Waardeer ik enorm. Zit echt met de handen in mijn haar wat ik moet doen."
"Goedeavond, de afspraak was niet goed gegaan.. Ik was open en eerlijk over mijn gebruik. Mijn eigen huisarts is met pensioen was al een hele poos niet meer geweest. Daar had ik altijd een goede band mee. Maar de vervangende huisarts was een vreselijke klootzak! Hij zei dat ik het zelfstandig kan doen en het maar 'tussen mijn oren zit' en vind hulp niet nodig. Omdat ik fris oogde en gewoon aan het werk ben. Ik werd heel boos en heb hem gezegd dat ik dat al heb geprobeerd met alle gevolgen van dien! Ik voelde me totaal niet gehoord en serieus genomen , ben boos en teleurgesteld aan gelopen want met deze huisarts valt niet te praten!! Had het idee dat hij zijn vingers nergens aan wilde branden. Begrijp het echt niet! Ik heb meteen mezelf ingeschreven bij een andere huisarts in de buurt nu moet ik alleen wachten tot het dossier/overschrijving word opgestuurd door mijn ex huisarts adres en dan kan ik daar terecht... Ellende"
"Ja een half jaar is lang en ben ook snel naar de 5ml per 2 uur gegaan. Merk ook echt als ik me niet aan de 2 uur houd dat ik dan al afkick verschijnselen krijg zoals kokhalzen/hoesten. Trillen van mijn handen en het warm krijgen. Dit is ook de eerste keer dat ik het zo lang heb door getrokken. Echt heel dom..Maar ik zie wel het probleem en wil er iets aan doen! Daarom ook fijn dat ik hier met mensen kan praten die mij eerlijk en vertrouwd advies en raad willen geven waar ik wel wat aan heb. Bedankt voor de follow ups, waardeer ik. 😁"
"Ambulante detox zou voor mij ideaal zijn dat ga ik zeker bespreken. Ik heb geregeld op mijn werk dat ik volgende week nog werk en daarna 3 weken vrij ben. Dan hoop ik dat ik wel gehoord word en er een concrete snelle oplossing komt voor mijn verslaving en kan afkicken en deze ellende achter mij te kunnen laten. Snak echt om uren achter elkaar te slapen en mijn emoties weer te kunnen voelen. En dat zal als een kanonskogel inslaan, maar daar zal ik me doorheen moeten slepen de eerste weken.. Daar maak ik me wel zorgen om maar het is uiteindelijk voor een goed doel. Mijn nuchtere leven weer omarmen.."
"dupont zei: Balen zeg, wat een rare reactie van de huisarts. Ik vind je vastberadenheid mooi om te lezen. Als je dit vasthoudt kom je er wel Klik om te vergroten... Ja echt heel raar en te schandalig voor woorden. Ben er nu nog steeds pissig om. Maar positief blijven dat is de key tot succes want als ik mezelf ga begeven in zelfmedelijden word het van kwaad tot erger. Dankjewel!"
"Ja klopt de eerste 2 x waren nog te overzien met de nodige struggles. Maar deze keer heb ik het echt verkloot ook door de hoge doseringen icm lange periode gebruik. Zit aan zo wat een halve liter in de week. Eet wel redelijk gezond en neem elke dag vitamines en mineralen. Maar hou ook best wat vocht vast door de GHB. Ik krijg na 1 december een vast contract. Heb nu nog een 1 jarig contract. Daarom vind ik het ook lastig om me ziek te melden, de laatste periode van mijn contract. Heb een goede baan in de tech industrie. Ik werk met machines die miljoenen euro's waard zijn. Klopt mijn werkgever is zeer tevreden, ben dit jaar coördinator geworden op mijn afdeling. Maar je hebt gelijk Lucidlucy , ik ben niks verplicht te vertellen en de bedrijfsarts heeft een geheimhoudsplicht. Vind mijn gezondheid en mijn werk beide belangrijk. Gezondheid voorop natuurlijk.. Maar ben bang als ik mijn baan verlies dat ik in een zwart gat val en mezelf op een negatieve manier tegen kom. Misschien is het inderdaad beter om ziek te melden wat jij ook aan geeft en dat er wat druk van de ketel af gaat mentaal en fysiek. Precies het is een erkende ellendige ziekte waar je op elk moment in kan terug vallen.Hoe heeft jou proces eruit gezien na het ziekmelden tot nu? Zal er zeker over nadenken, dankjewel voor de bemoedigende en fijne woorden! Ik ben bekend met de groepen en meetings. Maar dat vond ik persoonlijk zelf niks. Voor mij leek het alsnog ik in een soort van sekte terecht kwam en sommige mensen te graag over zichzelf wilde vertellen , en zich beter vinden dan andere in herstel. Mijn valkuil met gebruik is ook echt dat ik kan zorgen dat niemand iets aan me ziet/merkt. Vrienden/familie en werk. En ik goed blijf functioneren. Maar natuurlijk merk en ervaar ik zelf wel dat het een aanslag is op mijn lijf elke dag. Ik denk als ik dit tegen mijn ouders vertel dat ze verbaast zullen op kijken. Ben in het verleden wel open en eerlijk geweest hierover tegen familie. Maar besloten om dat nu niet te doen. Heb geen zin om mij te verantwoorden en elke dag weer berichtjes te krijgen hoe goed bedoeld ze ook zijn. Heb je helemaal gelijk in. De arts brengt mensen zo in potentieel levensgevaar. Een hele kwalijke zaak. Maar ik ga nu geen tijd en moeite stoppen in een tuchtcollege. Focus nu op mezelf houden en door met oplossingen zoeken op korte termijn!"
"Beste mensen, ik ben ghb verslaafd en heb besloten om te stoppen heb er lang aan gezeten 0.5l per week. want ik zat er helenaal doorheen en g maakt mij kapot. Vandaag mijn laatste dosering gehad om half 11 en om half 12 begonnen met 25mg baclofen en 150 mg lyrica. Om kwart voor 2 nog eens 12.5mg baclofen gepakt en 75 mg lyrica en 5 mg diazepam. Maar mijn lichaam shaked/trilt heel erg, heb het koud en voel me wat onrustig. Iemand enig advies of dat ik eventueel de dosering misschien moet verhogen? Want lees op forums verschillende methodes. Dankjewel !"
"Thanks Dupont en Coffeecup voor het extra steuntje in de rug. Ga morgenvroeg de huisarts bellen, op gesprek en kijken naar de mogelijkheden. Was even nodig de reality check dat ik mezelf anders op een rode draadje begeef, Als ik andere medicatie op eigen houtje zou gebruiken om van mijn verslaving af te komen."
"Beste mensen, ik ben ghb verslaafd en heb besloten om te stoppen, heb er lang aan gezeten 0.5l per week. want ik zit er helemaal doorheen en g maakt mij kapot. Kon er zelfs niet meer mee slapen. Vandaag mijn laatste dosering gehad om half 11 en om half 12 begonnen met 25mg baclofen en 150 mg lyrica. Om kwart voor 2 nog eens 12.5mg baclofen gepakt en 75 mg lyrica en 5 mg diazepam. Maar mijn lichaam shaked/trilt heel erg, heb het koud en voel me wat onrustig. Iemand enig advies of dat ik eventueel de dosering misschien moet verhogen? Want lees op forums verschillende methodes. Dankjewel !"