#1
Balen zeg, wat een rare reactie van de huisarts. Ik vind je vastberadenheid mooi om te lezen.
Als je dit vasthoudt kom je er wel![:)]()
Als je dit vasthoudt kom je er wel
Klopt in mijn sector is het al lastig om goede mensen te vinden dus heb wel een ijzersterke positie. Voel me bezwaard op een of andere manier. Maar denk niet dat ze mij bij ziekte laten gaan. Maar blijft een lastig verhaal.Hmmm ja lastig inderdaad. Er is natuurlijk een kans dat je werkgever bij langdurig ziekte je contract niet verlengd. Maargoed, dat is ook maar een aanname. Je werkt in de tech sector en met de huidige krapte op de arbeidsmarkt...
Maar ik snap dat het moeilijk is hoor.
Ik ben bij 2 groepen geweest hier in de buurt en daar had ik totaal geen goed gevoel bij en had ik persoonlijk niks aan. Toen ook besloten om niet meer te gaan. Maar misschien moet ik me er weer voor open stellen en op zoek gaan naar een groep/mensen waar ik wel het idee hebt dat het me helpt en waar ik eventueel vriendschappen mee kan opbouwen.Zonde dat je die indruk hebt gekregen. Soms verschilt het ook heel erg per groep waar je je lekker thuis voelt of niet. Ik heb diezelfde indruk ook weleens bij bepaalde groepen en dat is niet fijn.
Ik heb nu een paar groepen waar ik graag kom. En ook met mensen buiten de meetings om vriendschappen opbouw.
Ja dat is de vraag , heb daar weleens over nagedacht. Heb een hoop meegemaakt in mijn leven maar weet niet of dat invloed heeft gehad op mijn gebruik. Dankje ik hoop het ook echt want ik wil niet meer telkens terugvallen.Toch is het denk ik wel belangrijk om te kijken naar waarom je gebruikt. Alleen het middel wegnemen is erg zwaar om vol te houden. Dus ik zou zeker gaan nadenken over professionele hulp. Hopelijk kan je hier met je nieuwe huisarts wel een oplossing zoeken die voor jou werkt.
Ik ben bij 2 groepen geweest hier in de buurt en daar had ik totaal geen goed gevoel bij en had ik persoonlijk niks aan. Toen ook besloten om niet meer te gaan. Maar misschien moet ik me er weer voor open stellen en op zoek gaan naar een groep/mensen waar ik wel het idee hebt dat het me helpt en waar ik eventueel vriendschappen mee kan opbouwen.
Mijn hoofdmiddelen waren a-PHP en a-pihp die ik rookte, plugde en injecteerde. Daar krijg je eigenlijk meestal een benzo verslaving bij cadeau omdat het anders sowieso niet vol te houden is.Welke middelen was je toendertijd aan verslaafd?
drugsforum.nl
Vooral het injecteren van a-PHP heeft me echt heel erg achteruit laten gaan en ik nam ook geregeld weleens teveel in een shot. Een keer heb ik ternauwernood overleefd. Het was slechts een kwestie van tijd dat het wel fataal zou worden.Wel heftig dat je aan geeft dat je zonder de meetings een verloren zaak was en misschien zelfs dood was geweest.
Ik ben bij 2 groepen geweest hier in de buurt en daar had ik totaal geen goed gevoel bij en had ik persoonlijk niks aan. Toen ook besloten om niet meer te gaan. Maar misschien moet ik me er weer voor open stellen en op zoek gaan naar een groep/mensen waar ik wel het idee hebt dat het me helpt en waar ik eventueel vriendschappen mee kan opbouwen.
Daar kom je ook echt pas achter als je er gestructureerd diep in gaat duiken. Ik heb heel veel zaken uitgeschreven. In de kliniek, maar ook in mijn stappenwerk. En door die zaken uit te schrijven zag ik inneens bepaalde verbanden. Welke periodes mijn gebruik toenam en wat er toen speelde enzo.Ja dat is de vraag , heb daar weleens over nagedacht. Heb een hoop meegemaakt in mijn leven maar weet niet of dat invloed heeft gehad op mijn gebruik.
Hoe is het gegaan bij de HA?Thanks Dupont en Coffeecup voor het extra steuntje in de rug. Ga morgenvroeg de huisarts bellen, op gesprek en kijken naar de mogelijkheden. Was even nodig de reality check dat ik mezelf anders op een rode draadje begeef, Als ik andere medicatie op eigen houtje zou gebruiken om van mijn verslaving af te komen.
Ja echt heel raar en te schandalig voor woorden. Ben er nu nog steeds pissig om. Maar positief blijven dat is de key tot succes want als ik mezelf ga begeven in zelfmedelijden word het van kwaad tot erger. Dankjewel!Balen zeg, wat een rare reactie van de huisarts. Ik vind je vastberadenheid mooi om te lezen.
Als je dit vasthoudt kom je er wel![]()
Hmmm ja lastig inderdaad. Er is natuurlijk een kans dat je werkgever bij langdurig ziekte je contract niet verlengd. Maargoed, dat is ook maar een aanname. Je werkt in de tech sector en met de huidige krapte op de arbeidsmarkt...Ik krijg na 1 december een vast contract. Heb nu nog een 1 jarig contract. Daarom vind ik het ook lastig om me ziek te melden, de laatste periode van mijn contract. Heb een goede baan in de tech industrie. Ik werk met machines die miljoenen euro's waard zijn. Klopt mijn werkgever is zeer tevreden, ben dit jaar coördinator geworden op mijn afdeling.
Die angst herken ik wel ja 😅Maar je hebt gelijk Lucidlucy , ik ben niks verplicht te vertellen en de bedrijfsarts heeft een geheimhoudsplicht. Vind mijn gezondheid en mijn werk beide belangrijk. Gezondheid voorop natuurlijk.. Maar ben bang als ik mijn baan verlies dat ik in een zwart gat val en mezelf op een negatieve manier tegen kom.
Ik had nog niet zo lang mijn vaste contract. Soms voel ik me daar nog weleens schuldig over. Maar het is niet alsof ik mijn rock-bottom had ingepland ofzo. Maargoed ik kon gewoon niet meer op werk verschijnen in de toestand waarin ik verkeerde, dus ik moest wel. Ik heb in overleg met andere herstellende verslaafden besloten om open kaart te spelen en heb dus ook aan mijn leidinggevende verteld dat ik naar Zuid Afrika zou gaan voor behandeling.Hoe heeft jou proces eruit gezien na het ziekmelden tot nu?
Haha dat was precies wat ik ook vond m'n eerste drie meetings ofzo. En als het geen sekte was, dan wel een verkapt pyramide spel.Ik ben bekend met de groepen en meetings. Maar dat vond ik persoonlijk zelf niks. Voor mij leek het alsnog ik in een soort van sekte terecht kwam
Zonde dat je die indruk hebt gekregen. Soms verschilt het ook heel erg per groep waar je je lekker thuis voelt of niet. Ik heb diezelfde indruk ook weleens bij bepaalde groepen en dat is niet fijn.en sommige mensen te graag over zichzelf wilde vertellen , en zich beter vinden dan andere in herstel.
Snap ik! Je hebt nu even genoeg aan jezelf. Ik kan me altijd erg lekker opwinden over dit soort bizarre adviezen van mensen die ervoor geleerd (zouden moeten) hebben.Maar ik ga nu geen tijd en moeite stoppen in een tuchtcollege. Focus nu op mezelf houden en door met oplossingen zoeken op korte termijn!
drugsforum.nl
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."