"Hoi allemaal,
Misschien ben ik de zoveelste die jullie vermoeit met een vraag als dit! Toch maar even eerst het verhaal, voordat ik mijn vraag stel. Er is nogal wat aan vooraf gegaan!
Ik heb afgelopen weekend op een feest, samen met een nuchter vriendinnetje, en mijn vriendje en een andere vriendin die ook (al vaker) XTC hadden genomen, het voor het eerst geprobeerd.
Ik had lichtblauwe pillen, zonder logo, die mijn vriend en de hele vriendengroep al erg lang gebruiken zonder problemen. Er zit ongeveer 120 mg in (getest). Ik ben rond de 58 kg, en een meisje. Ik nam eerst een kwartje. Na een uur niks, nog een kwartje. Gewoon lekker doorfeesten, ik zou het wel merken. Nu komt het stomme: toen ik na 2 uur nog heeelemaal niks voelde, nog een kwartje. 2 minuten na het 3e kwartje begon ik het te voelen. het 3e kwartje had ik dus niet pers茅 hoeven nemen, toch nog even moeten wachten.
Het kwam erg rustig op, niet plotseling, het gevoel werd gewoon steeds beter. Heel prettig, dat geleidelijke, kon ik eraan wennen. Met behulp van het 3e kwartje ging ik uiteindelijk erg erg hard. Ontzettend veel lol gehad, getrouwd met mijn vriendje door mijn nuchtere vriendin, smsjes gestuurd naar vrienden thuis in de trant van "Ik hou van juulliee allema(L) wil kurkdroog meer kwijt, tonkov", kortom erg veel lol gehad.
Ik had mijn vriendin op het hart gedrukt mij genoeg water te laten drinken, en dat deed ik ook. Af en toe dacht ik er zelf aan, het meeste zij. Ik zweette ook echt als een otter, maar dat merkte ik op, dacht er niks bij, feestte vrolijk verder.
Na ong. 2,5 uur werd ik opeens misselijk, een vriendinnetje vertelde mij dat zij dit ook af en toe had. Nou, ik dacht, even kotsen en dan kan ik verder. Mijn vriendje haalde cola, ik stond voorover gebogen. Opeens wilde ik (midden in de zaal) zitten, en terwijl ik dat deed, ging ik volledig out. Ik kwam weer even bij toen mijn vriendje me naar buiten aan het sleuren was, en viel gelijk weer weg. Was doodsbang, aangezien ik dit nog nooit eerder had meegemaakt. Elke keer wegvallen, maar heel graag wakker willen blijven maar dat lukte niet. Beveiliging en mijn vriendje hebben mij op een koude vloer gelegd, en langzaam aan werd ik wakker. Mijn lieve nuchtere vriendinnetje hield mijn hand vast en praatte contstant tegen mij, waardoor ik wist dat het goed ging komen en ik wakker zou worden. Erg dankbaar voor dat ze precies wist hoe ze me moest helpen!
Nu, dit was dus erg schrikken, maar daarna ging het weer prima. EHBO er nog bijgekomen, nog meegegaan, nog wat colatjes gekregen. Zij zeiden, je dronk wel genoeg water, maar je moet ook cola, wat suikers binnen krijgen! Helemaal gelijk hadden ze. hHet was al tegen het einde dus we zijn gelijk gewoon weer naar huis gegaan.
Ik vond het echt een superervaring, het gevoel van XTC zelf, alleen ik ben erg geschrokken van de afloop. Toch twijfel ik om het nog een keer te proberen. Mijn vriend zegt dat we het in de toekomst een keer eerst thuis kunnen proberen, rustige omgeving, cola, dextro, water, alles bij de hand. Dit zodat ik een keer kan meemaken hoe het is om gewoon rustig het mee te maken, zonder een plotselinge, angstige afloop. Als dit goed gaat, zou ik het nog een keer op een feest kunnen proberen, met veel mensen die op me letten qua water, cola, dextro af en toe erin stoppen, en af en toe afkoelen.
Mijn vraag aan jullie, is dit een goed plan? Met name natuurlijk omdat ik out ben gegaan, wat kwam door oververhitting en suikertekort. Met XTC zelf, ja ik vond het geweldig. Maar er zit toch wat twijfel! (Natuurlijk ga ik het niet gelijk binnenkort weer proberen, de schrik moet eerst gezakt zijn, aangezien ik anders ontzettend zit te stressen de volgende keer, waardoor het denk ik zeker fout gaat)
Lang verhaal, maar ik hoop dat jullie me wat advies kunnen geven!
Groetjes, en alvast bedankt, hoop ik"
In: Eerste keer XTC gedaan, nog een keer?
1-1-2024