Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Hallo, even een kleine context om mee te beginnen. Ik ben 20 jaar oud en ik ben in februari 2023 in een verslaving terechtgekomen. Ik ben verslaafd aan snuiven (zo'n beetje alles wat er te snuiven valt) en het gaat voornamelijk om uppers. Ik ben recent uitbehandeld bij mijn afkickkliniek en mijn laatste uitglijder was op 26 augustus, daarvoor vanaf 8 juli. Ik woon in Limburg, dus het is momenteel carnaval. Nu heb ik verdeeld over de afgelopen dagen tijdens het carnaval vieren 2,5g cocaïne gebruikt. Dit voelde goed en ik heb het hierbij ook gelaten. Ik heb ook geen gevoel van zucht of moeite met het stoppen. Mijn vraag hierbij is, moet ik mijn naasten hierover inlichten? Omdat liegen bij een verslaving hoort, voel ik me een beetje dubbel hierover. Ze hebben mij geholpen door die zware tijd, zowel mijn familie als mijn vrienden, en ik wil ze liever geen pijn meer doen. Graag had ik daar advies over (:"
"Highmandragora zei: Een ander echt merkbaar verschil is dat 3-mmc ontzettend harde cravings geeft. 4-mmc stelt je ergens een beetje tevreden met anderen en jezelf en laat nog een remming toe. 3-mmc is echt nog stimulerender en de crash sneller waardoor ik toch sneller wilde bijnemen. Klik om te vergroten... Dit is inderdaad het meest duidelijke verschil en tevens ook het gevaarlijkste. Hoewel beide verslavend zijn spreek ik uit ervaring dat toen ik 4-mmc gebruikte ik het gebruik onder controle kon houden. Echter toen mijn dealer destijds overstapte op 3-mmc had ik binnen no-time een verslaving te pakken. Highmandragora zei: Ik gebruikte tijdens mijn verslaving aan 3-mmc vaak gewoon 4-mmc om de cravings te verminderen. Klik om te vergroten... Hierover een vraag puur uit interesse, moet ik dit dan zien als terugval?"
"geenpuntjemaareenijsberg zei: dat lijkt me echt moeilijk heel knap van je. hoe is het jouw gelukt te stoppen? eigenlijk had het bij mij gewoon een x flink mis moeten gaan Klik om te vergroten... Ik ben zelf 20 en ben ook verslaafd aan 3-mmc. Ik heb zelf een aantal niet-epileptische aanvallen er door gehad, ik moet zeggen dat dat wel eye-openers waren omdat het vrij heftig en eng was. Vooralsnog is het beter dat het niet mis gaat. Inschrijven bij een kliniek is het beste en gedurende de wachttijd proberen zo min mogelijk te gebruiken."