Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Hey ik had even een vraagje, ik heb soms paniek aanvallen, hiervoot heb ik alprazolam gekregen. Ik ben als de dood voor lichamelijke afhankelijkheid, als ik het maar 3 dagen per week neem 1 tot 1.5 mg per fag met iedere keer een dag ertussen. Met daarna een week helemaal geeemn xanax. En die week erop weer wel etc. Zou er hierdoor lichamelijke afhankelijkheid kunnen optreden? Dit wil ik namelijk voorkomen. Ik ben zelf niet zo klakkeloos en impulsief en denk echr 10x na voordat ik iets doms doe vandaar de vraag, ik hoopte erop dat er hier misschien wat mensen waren met ervaring die me er meer over kunnen zeggen."
"Hallo ik ben bram 26 jaar en mijn benzo gebruik is afgelopen jaar extreem uit de hand gelopen, ik kreeg het van de dokter omdat mijn gegeneraliseerde angstoornis (dachten ze) dagelijks voor meerdere paniekaanvallen zorgde, begonnen met 4x per dag 0.5 mg en ik merkte dat ik iedere week meer moest hebben om savonds nog in slaap te kunnen vallen zonder paniekaanvalleb, op een gegeven moment kreeg ik van de dokter niet genoeg meer en sliep ik nachten niet, toen ben ik uit wanhoop voor clonazolam gegaan via een rc webshop. (Extreem domme keuze) Uiteindelijk is dit opgelopen tot een dagelijks gebruik equivelent aan 15mg xanax voor ongeveer een half jaar dagelijks. Compleet uit de hand gelopen dus! ( achteraf blijk ik ptss te hebben na diagnose bij ggz) en ben ik niet de enige ptss'er die dit is overkomen, met ptss ben je constant in flight or fight modus en is die kalmte die een benzo geeft extreem fijn, totdat je beseft dat je niet meer zonder kan dan veranderd het in je ergste nachtmerrie! Nu ben ik een kleine 3 maanden terug begonnen met afbouwen omdat ik inzag dat medicijnen niet de oplossing zijn en me aangemeld bij ggz voor hulp met mijn ptss etc, doormiddel van therapie. Ik heb dus overlegd met mijn huisarts en zijn nu sinds 3 maanden aan het afbouwen. Ik ben gestart op een startdosis van 150mg diazepam op het begin van de afbouw, nu een kleine 3 maanden later zit ik nog maar op 5 mg per dag (sinds vandaag) ik heb buiten constante onrust (paniek) en koude rillingen/koud zweet hoofdpijn en insomnia verder geen last van afkickverschijnselen, maar de onrust in mijn lichaam is extreem, daarbij ook nog mijn partner verloren 3 weken terug mede dankzij de benzo problematiek en dat helpt natuurlijk niet mee met rust krijgen. Ik verlaag iedere maandag volgens mijn schema de dosering, vorige week 10mg per dag gedaan, en sinds vandaag dus op 5mg, de week hierna naar 2 mg, week erna 1 mg Week daarna 0,5 mg en daarna zou ik klaar zijn. Wat kan ik verwachten na de afbouw, komen er daarna alsnog acute afkickverschijnselen zoals seizures of heb ik er dan geen last meer van en ben ik er echt vanaf? Iemand ervaring met afbouwen van zulke hoge doseringen voor langere tijd? Ik gebruik afentoe wat cbd pillen en jointje en nachtrust van lucovitaal (mix van goudpapaver, haverstro, hop, valeriaan, citroenmelisse en lavendelolie) tevens vitamine supplement a tot z inc magnesium. En probeer ik zo goed mogelijk te eten. Iemand tips om deze laatste weken goed af te kunnen ronden en het eventueel nog wat makkelijker te kunnen maken? Slapen gaat echt klote ondanks ik een goed slaapritme aanhoud niet teveel naar schermen kijk voor ik ga slapen etc. Volgensmij ga ik alsnog best lekker want afkicken van 15mg xanax per dag is absoluut niet makkelijk, op 40kg afvallen zonder medische hulp en darmkanker te overwinnen na is dit een van de moeilijkste dingen die ik gedaan heb in mijn leven. Buiten dat ik ik tips vraag wil ik ook even duidelijk maken dat ondanks de dokter zegt dat het goed voor je is en je er beter van zou worden, dat je dat niet altijd moet geloven ook al is hij de arts en jij niet, Gebruik van benzos kan extreem snel uit de hand lopen zelfs als je het niet onderschat En voorzorgmaatregelen neemt! Gebruik het lang genoeg en je bent de lul! Lees je dus altijd in voordat je de voorgeschreven medicatie van je dokter neemt en als je er geen goed gevoel bij hebt dan doe het niet! Deze medicatie kan je je leven kosten! Neemt niet weg dat benzos geen medicijnen zijn die goed ingezet kunnen worden, maar NOOIT voor lange tijd.... Ik ben ook nogsteeds iedere dag bang tijdens de afkick om een seizure te krijgen (een van de mogelijke afkickverschijnselen waar je aan kan overlijden) en dit maakt me vooral erg zenuwachtig tijdens de afkick. Nouja tot zover mijn vragen en verhaal, mocht iemand vragen hebben voor mij dan stel ze gerust!"
"Blyatman zei: Als PTSS er die jarenlang volgestouwd is met Benzodiazepines en Opiaten, zeg ik je meteen dat ik veel herken hierin. Ze roepen allemaal dat het je gaat helpen, uiteindelijk sloopt het je hele leven. Zelf stopte ik direct met blowen, omdat dat nogal veel kan triggeren met PTSS en Valium combinatie. Ik begon heel erg op de natuurlijke wijze te ondersteunen, wat mij vooral geholpen had tegen onrustigheid was voornamelijk valeriaanwortels hoog geconcentreerd. Ook heeft dat toen geholpen bij slaap na een lange periode. op het moment van veilig afstappen van je afbouwschema, hoef je sowieso niet meer bang te zijn voor aanvallen achteraf o.i.d. Die ontwenningsverschijnselen die je na je afbouw krijgt zijn heel normaal en ongevaarlijk. Het enige wat gevaarlijk is, is van hoge dosissen cold turkey te gaan. Maar het meest moeilijke is je onrust accepteren, jezelf aan het idee te laten wennen dat ontwenningsverschijnselen later optreden en er bij horen, en de schreeuw voor terugval niet toe te laten. Hoe ziet jouw behandelplan er uit omtrent trauma verwerking? EMDR is een heftige maar veruit de meest succesvolle behandeling met hoge succesfactoren. Klik om te vergroten... Nouja cravings heb ze wel maarja nee is nee.. heb ook meer liggen als dat ik wekelijks nodig hebt( komt omdat ik in het traject afentoe wat sneller ben gegaan dan de bedoeling was met afbouwen) daardoor nog 150mg extra liggen aan diazepam die ik niet gebruik. Gaat ook terug na de apotheek zodra ik klaar ben met agbouwen, mijn dokter en apotheker weten hiervan. Hier kan ik ook makkelijk vanaf blijven zelfs tijdens mijn moeilijke momenten en tevens de laatste 3 weken sinds mijn partner weg is bij mik waar ik heel erg moeilijk mee heb. Als het aan mij lag lagen alle benzos in de prullenbak en zou ik cold turkey gaan maar dat is simpelweg niet verstandig. Maar ook tijdens cravings lukt het mij eigenlijk prima om ze niet te pakken. Ik heb simpelweg een afspraak met mijzelf dit niet te doen en dus doe ik het niet, zo ging dat ook met afvallen, ben er een jaar mee bezig geweest voor 40kg maar geen 1 x gecheat letterlijk niet 1 x dus nee zeggen tegen mezelf en me eraan houden lukt me over het algemeen prima, mijn therapie gaat er als volgt uit zien, dit word een combinatie van emdr en visualisatietherapie. Het gaat hier trouwens om complexe ptss uit meerdere traumas. Mijn insteek was idd om de onrust op andere manieren aan te pakken. Tevens heb ik ook nog ADD wat ervoor zorgd dat ik nogal snel overprikkeld raak. Hiervoor krijg ik medicinaal cannabis 22% thc van bedrocan omdat ik absoluut niet goed reageer op stimulantia. Verschillende dingen geprobeerd van ritalin tot dexamfetamine. Maar ook hiervoor geld ik wil niet constant syntetische zooi in me lichaam douwen om onrust te onderdrukken. Daarom wil ik het gewoon bij me jointje houden, ben daar vaker mee gestopt en de afkick daarvan is 0 vergeleken met benzos dus daar maak ik mij niet zo druk om, heb wel besloten op de dagen van behandeling niet onder invloed te zijn van cannabis. Ik sta nu op de wachtlijst voor traumatherapie dit kan nog zon 3 tot 4 maanden duren voor ik aan de beurt ben. Maarja na 6 jaar zelf aan te kloten met me traumas kunnen die paar maandjes er nog wel bij. Voor die tijd ben ik ook ruim van mijn benzos af. Enige wat ik vergeten ben te adden in mijn vorige berixht is hetvolgende, ik ga dus volgende week over van 5mg per dag naar 2mg per dag en dan 1 mg en dan een half, maar 2 mg per dag is de laagste dosering in een pil die er te krijgen is, die pilletjes zijn ook zo klein dat ik deze al niet eens goed door de helft krijg (zijn ook zonder breuklijn) laat staan om er kwartjes van te maken, tevens zit de werkzame stof nooit helemaal overal gelijk verdeeld in de pil dus is dit nogal aanklunzen vind ik, ik lees wel dat het ook in oplissing te krijgen is voor oraal gebruik op mijnmedicijn.nl maar mijn apotheker zegt dat dat biet verkrijgbaar is. Dit lijkt me namelijk veel makkelijker want dan kan ik met een spuitje heel makkelijk 0.25ml ( 0.5mg diazepam) doseren. Iemand hier nog ervaring mee?!"
"Zal me ff voorstellen ben bram. 25 jaar en heb zowel de meeste bekendd druf geprobeerd, allaal niet zo van onder indruk behalve wiet/paddos/benzos. Nu ben ik extreem bang/ voorzichtig afhankelijk te worden van de xanax, ik krijg het voorgeschreven voor gegeneraliseerde angststoornis waar ik vooral last van heb voor het slapen, ik neem heb absoluut niet dagelijk, hooguit 2 keer in de week voornamelijj in het weekend, mijn vraag is dus loop ik kans fysiek afhankleijk te worden als ik aleen in het weekend xanax zou pakken om ff tot rust te kunnen komen? Ik heb laatst een stooweekje in gelast, hierbin heb ik geen last gehad van ontwenningsverechiinselen, ik wil het dus graag zo verstandig mogelijj gebruijken met het minste risico, mijn gedachte was zo, de halfwaarde tijd is ongeer 11 uur, dus dan is de helft eruitz met 2 dagen (4 uur is alles uit je systeen, zo is je lichaam dus niet gewond constant die xanax in het lichaam te hebben. Fus 2 x per week met 3 dsgen ertussen of alleen in het weekend en door de weeks niet lijkt mij geenn problemen op te leveren, of zit ik daar fout? Ii ben me meer dan bewust van de risicos van benzos en dat is ook de rede dat ik ze respecteer en er verstand mee om wil gaan."