#1
Hallo ik ben bram 26 jaar en mijn benzo gebruik is afgelopen jaar extreem uit de hand gelopen, ik kreeg het van de dokter omdat mijn gegeneraliseerde angstoornis (dachten ze) dagelijks voor meerdere paniekaanvallen zorgde, begonnen met 4x per dag 0.5 mg en ik merkte dat ik iedere week meer moest hebben om savonds nog in slaap te kunnen vallen zonder paniekaanvalleb, op een gegeven moment kreeg ik van de dokter niet genoeg meer en sliep ik nachten niet, toen ben ik uit wanhoop voor clonazolam gegaan via een rc webshop.
(Extreem domme keuze)
Uiteindelijk is dit opgelopen tot een dagelijks gebruik equivelent aan 15mg xanax voor ongeveer een half jaar dagelijks.
Compleet uit de hand gelopen dus! ( achteraf blijk ik ptss te hebben na diagnose bij ggz) en ben ik niet de enige ptss'er die dit is overkomen, met ptss ben je constant in flight or fight modus en is die kalmte die een benzo geeft extreem fijn, totdat je beseft dat je niet meer zonder kan dan veranderd het in je ergste nachtmerrie!
Nu ben ik een kleine 3 maanden terug begonnen met afbouwen omdat ik inzag dat medicijnen niet de oplossing zijn en me aangemeld bij ggz voor hulp met mijn ptss etc, doormiddel van therapie.
Ik heb dus overlegd met mijn huisarts en zijn nu sinds 3 maanden aan het afbouwen. Ik ben gestart op een startdosis van 150mg diazepam op het begin van de afbouw, nu een kleine 3 maanden later zit ik nog maar op 5 mg per dag (sinds vandaag) ik heb buiten constante onrust (paniek) en koude rillingen/koud zweet hoofdpijn en insomnia verder geen last van afkickverschijnselen, maar de onrust in mijn lichaam is extreem, daarbij ook nog mijn partner verloren 3 weken terug mede dankzij de benzo problematiek en dat helpt natuurlijk niet mee met rust krijgen.
Ik verlaag iedere maandag volgens mijn schema de dosering, vorige week 10mg per dag gedaan, en sinds vandaag dus op 5mg, de week hierna naar 2 mg, week erna 1 mg
Week daarna 0,5 mg en daarna zou ik klaar zijn.
Wat kan ik verwachten na de afbouw, komen er daarna alsnog acute afkickverschijnselen zoals seizures of heb ik er dan geen last meer van en ben ik er echt vanaf? Iemand ervaring met afbouwen van zulke hoge doseringen voor langere tijd?
Ik gebruik afentoe wat cbd pillen en jointje en nachtrust van lucovitaal (mix van goudpapaver, haverstro, hop, valeriaan, citroenmelisse en lavendelolie) tevens vitamine supplement a tot z inc magnesium.
En probeer ik zo goed mogelijk te eten.
Iemand tips om deze laatste weken goed af te kunnen ronden en het eventueel nog wat makkelijker te kunnen maken?
Slapen gaat echt klote ondanks ik een goed slaapritme aanhoud niet teveel naar schermen kijk voor ik ga slapen etc.
Volgensmij ga ik alsnog best lekker want afkicken van 15mg xanax per dag is absoluut niet makkelijk, op 40kg afvallen zonder medische hulp en darmkanker te overwinnen na is dit een van de moeilijkste dingen die ik gedaan heb in mijn leven.
Buiten dat ik ik tips vraag wil ik ook even duidelijk maken dat ondanks de dokter zegt dat het goed voor je is en je er beter van zou worden, dat je dat niet altijd moet geloven ook al is hij de arts en jij niet,
Gebruik van benzos kan extreem snel uit de hand lopen zelfs als je het niet onderschat En voorzorgmaatregelen neemt!
Gebruik het lang genoeg en je bent de lul! Lees je dus altijd in voordat je de voorgeschreven medicatie van je dokter neemt en als je er geen goed gevoel bij hebt dan doe het niet!
Deze medicatie kan je je leven kosten!
Neemt niet weg dat benzos geen medicijnen zijn die goed ingezet kunnen worden, maar NOOIT voor lange tijd....
Ik ben ook nogsteeds iedere dag bang tijdens de afkick om een seizure te krijgen (een van de mogelijke afkickverschijnselen waar je aan kan overlijden) en dit maakt me vooral erg zenuwachtig tijdens de afkick.
Nouja tot zover mijn vragen en verhaal, mocht iemand vragen hebben voor mij dan stel ze gerust!
(Extreem domme keuze)
Uiteindelijk is dit opgelopen tot een dagelijks gebruik equivelent aan 15mg xanax voor ongeveer een half jaar dagelijks.
Compleet uit de hand gelopen dus! ( achteraf blijk ik ptss te hebben na diagnose bij ggz) en ben ik niet de enige ptss'er die dit is overkomen, met ptss ben je constant in flight or fight modus en is die kalmte die een benzo geeft extreem fijn, totdat je beseft dat je niet meer zonder kan dan veranderd het in je ergste nachtmerrie!
Nu ben ik een kleine 3 maanden terug begonnen met afbouwen omdat ik inzag dat medicijnen niet de oplossing zijn en me aangemeld bij ggz voor hulp met mijn ptss etc, doormiddel van therapie.
Ik heb dus overlegd met mijn huisarts en zijn nu sinds 3 maanden aan het afbouwen. Ik ben gestart op een startdosis van 150mg diazepam op het begin van de afbouw, nu een kleine 3 maanden later zit ik nog maar op 5 mg per dag (sinds vandaag) ik heb buiten constante onrust (paniek) en koude rillingen/koud zweet hoofdpijn en insomnia verder geen last van afkickverschijnselen, maar de onrust in mijn lichaam is extreem, daarbij ook nog mijn partner verloren 3 weken terug mede dankzij de benzo problematiek en dat helpt natuurlijk niet mee met rust krijgen.
Ik verlaag iedere maandag volgens mijn schema de dosering, vorige week 10mg per dag gedaan, en sinds vandaag dus op 5mg, de week hierna naar 2 mg, week erna 1 mg
Week daarna 0,5 mg en daarna zou ik klaar zijn.
Wat kan ik verwachten na de afbouw, komen er daarna alsnog acute afkickverschijnselen zoals seizures of heb ik er dan geen last meer van en ben ik er echt vanaf? Iemand ervaring met afbouwen van zulke hoge doseringen voor langere tijd?
Ik gebruik afentoe wat cbd pillen en jointje en nachtrust van lucovitaal (mix van goudpapaver, haverstro, hop, valeriaan, citroenmelisse en lavendelolie) tevens vitamine supplement a tot z inc magnesium.
En probeer ik zo goed mogelijk te eten.
Iemand tips om deze laatste weken goed af te kunnen ronden en het eventueel nog wat makkelijker te kunnen maken?
Slapen gaat echt klote ondanks ik een goed slaapritme aanhoud niet teveel naar schermen kijk voor ik ga slapen etc.
Volgensmij ga ik alsnog best lekker want afkicken van 15mg xanax per dag is absoluut niet makkelijk, op 40kg afvallen zonder medische hulp en darmkanker te overwinnen na is dit een van de moeilijkste dingen die ik gedaan heb in mijn leven.
Buiten dat ik ik tips vraag wil ik ook even duidelijk maken dat ondanks de dokter zegt dat het goed voor je is en je er beter van zou worden, dat je dat niet altijd moet geloven ook al is hij de arts en jij niet,
Gebruik van benzos kan extreem snel uit de hand lopen zelfs als je het niet onderschat En voorzorgmaatregelen neemt!
Gebruik het lang genoeg en je bent de lul! Lees je dus altijd in voordat je de voorgeschreven medicatie van je dokter neemt en als je er geen goed gevoel bij hebt dan doe het niet!
Deze medicatie kan je je leven kosten!
Neemt niet weg dat benzos geen medicijnen zijn die goed ingezet kunnen worden, maar NOOIT voor lange tijd....
Ik ben ook nogsteeds iedere dag bang tijdens de afkick om een seizure te krijgen (een van de mogelijke afkickverschijnselen waar je aan kan overlijden) en dit maakt me vooral erg zenuwachtig tijdens de afkick.
Nouja tot zover mijn vragen en verhaal, mocht iemand vragen hebben voor mij dan stel ze gerust!