Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Zeehond zei: Daar heeft @Girlysogroovy wat aan. Klik om te vergroten... SPECULATIE! Casrus zei: Misschien is het dezelfde? Maar daar mogen we niet over speculeren, dacht ik. Klik om te vergroten... MEERVOUDIGE SPECULATIE! Casrus zei: Al begrijp ik niet waarom de vendor het er niet gewoon bijzet. Klik om te vergroten... Vraag ik me ook oprecht af. Achten zij het niet relevant? Bang dat men succinate als âzwakkerâ ziet en bij een concurrent gaat kijken? Weten ze het zelf ook niet zeker?"
"Heb je dit topic al bekeken? Jij geeft aan verward te zijn, de poster hiervan claimt op te helderen. Misschien is het wat voor je. Opheldering over dosering 6-APB Als je van plan bent 6-APB te gebruiken en wat onderzoek doet lijkt het haast alsof er doseringen uit de duim worden gezogen, zo erg wijken ze van elkaar af. De één zweert op 80mg en de ander zou de volgende keer iets meer nemen dan 220mg, want dat lijkt niet genoeg te zijn. Hier wat opheldering... drugsforum.nl"
"Dirkjan zei: Wat je nu doet is flauw. Natuurlijk heb ik dat onderzoek niet in mijn bureaula liggen. Maar laten we het erover eens zijn dat als je dingen op je molecuul gaat plakken (broom, fluor, chloor, jood, acetyl, dimethoxy, methoxy, acetyl en ga zo maar door) dat je het niet gezonder maakt. Klik om te vergroten... Waarom? Er zijn talloze voorbeelden van stoffen die minder gezondheidsrisicoâs kennen juist door zulke toevoegingenâŠ"
"LucidLucy zei: Ik heb die stelling nooit zo goed begrepen waar dat nou vandaan komt. Klik om te vergroten... Ik denk de associaties die chloor en fluor hebben met bleekmiddel en mind control."
"Dirkjan zei: Bleek middel en fluor control? Waar the fuck heb he het over? Jij snapt niks van schiekunde. Zo werkt het niet. Klik om te vergroten... Meneer kan geen grapjes hebben. Merkwaardig voor een grapjas."
"Dirkjan zei: Jij snapt niks van schiekunde. Klik om te vergroten... Weet jij niet. Wat ik in ieder geval weet is dat jij beweert dat door groepen aan de structuur van een psychoactieve stof toe te voegen je het altijd âongezonderâ maakt. Dat is gewoon niet waar."
"New Dawn zei: Als je je eigen overtollige energiereserve aan wilt spreken, zul je je lichaam de tijd moeten geven om om te schakelen. Klik om te vergroten... Dit is key! Je moet begrijpen dat zodra je koolhydraten hebt gegeten je bloed volstroomt met suiker, je bloedsuikerspiegel stijgt. Je lichaam kan deze suikers gebruiken door ze om te zetten in energie (als het lichaam daarom vraagt), dit gaat een stuk sneller dan het verbranden van vetten. Gunstig: want hoge bloedsuiker is schadelijk voor je organen. Om die reden zal je lichaam bij aanwezigheid van suiker in het bloed Ă ltijd eerst de suiker verbranden en overtollig suiker wordt middels insuline uit het bloed gehaald en opgeslagen als vet. Als je heel de dag door eet, van ontbijt naar mis night snack, staat je lichaam continu koolhydraten te verbranden. Wil je afvallen, zorg ervoor dat je lichaam vet uit de opslag haalt en gaat gebruiken voor verbranding door mĂnder koolhydraten te eten en méér (gezonde) vetten. Denk aan dierlijke vetten uit echte roomboter en natuurlijke producten die van nature vetrijk zijn (dus vergeet raapzaadolie, druivenzaadolie of dergelijk fabrieksafval)"
"Javelin zei: dan uiteindelijk gaat het om het aantal kcal die hij binnen haalt en verbrandt. Klik om te vergroten... Zeker niet! Onthoud dat inname van 1 calorie uit suiker niet te vergelijken is met 1 calorie uit vet. Inname van 1 calorie uit glucose heeft al hele andere effecten dan 1 uit fructose, beide suikers."
"4-MMC gebruik is op zich al onverantwoord aangezien er (ten opzichte van MDMA/XTC) heel weinig onderzoek is gedaan naar de effecten en gezondheidsrisicoâs. De twee maandelijks afwisselen is moeilijk beter of verantwoorder te noemen, ze putten dezelfde neurotransmitters en receptoren uit. Maandelijks gebruik wordt in de regel afgeraden en een pauze van 8 weken wordt vaak geadviseerd. Maar ik zeg er ook altijd bij, iedereen is anders en met een gezonde leefstijl en gematigde doseringen kan je voor jezelf de afweging maken of de risicoâs de maandelijkse feestjes waard zijn. Als je drugs niet getest is kan je er helemaal weinig over zeggen trouwens! Dus doe dat altijd."
"Vanwege de enorme populariteit van de inmiddels verboden stof 3-MMC zijn er sinds dat verbod stoffen op de markt gebracht die gemarket worden als vervangers voor het middel. Met het verbod op de populairste onder deze alternatieven, 3-CMC, zijn er vervangers voor vervangers ontstaan. Ik denk dat het niet verstandig om 4-FMC en 2-MMC te associĂ«ren met de alle effecten en belangrijker nog, het risicoprofiel van 3-MMC. Daar was natuurlijk wetenschappelijk gemeten niet heel veel over duidelijk, maar gezien 90% van de brugklas wel eens 3-MMC heeft gebruikt (ik overdrijf) is er met informatie op het internet een redelijke schets te maken van 3-MMC en wat je ervan kunt verwachten. De aanname dat 4-FMC en 2-MMC gezien kunnen worden als vervangers van 3-MMC vind ik niet vergezocht, wel enorm onverantwoord! Doe Ă ltijd je onderzoek en doe extra moeite bij dit soort supernieuwigheden waarover in vergelijking nog heel weinig is te vinden. Hoe dan ook, deze stoffen delen eenzelfde basis in molecuulstructuur, ze zijn namelijk allemaal analogen van methcathinone. Het is geen helĂš verre familie dus. Alleen zullen we het allemaal wel eens zijn dat niemand graag wordt aangeprezen als vervangend alternatief op je broer of neef. Waar ik echter wel een groot probleem mee heb, zijn obscure nooit onderzochte en nauwelijks online beschreven stoffen opgooien als vervanger voor de stof die iedereen kent. Ik heb het met name over pentedrone analogen NEP (n-ethylpentedrone) en 4-MPD(4-methylpentrdrone). Dit zijn stoffen waarbij de vergelijking met 3-MMC ronduit gevaarlijk is! Het zijn stoffen die kwa structuur, dosering en effect beter te vergelijken zijn met analogen van pyrovalerone, ook bekend als âpyrosâ. Vele malen potenter, een veel minder vergeeflijk karakter en veel groter risico op overstimulatie met alle bijeffecten van dien (hartkloppingen, extreme spierspanning en vaatvernauwing, tot zelfs psychotische klachten). Gebruik je ze zoals je waarschijnlijk ook 3-MMC gebruikt (inkakken is bijpakken-achtige praktijken) kan je erop rekenen dat je kennis gaat maken met deze bijwerkingen. Zowel NEP als 4-MPD hebben de hele nare eigenschap dat de stof veel langer stimulerend werkzaam is dan de euforie duurt, een heel belangrijk effect als we het hebben over stoffen die vervangers voor 3-MMC zouden moeten zijn. Een avond/feest lang bijnemen wanneer je weer een euforische buzz wilt, eindigt in 8+ uur durende overstimulatie en een grote kans op hallucinaties en psychotische klachten door de zo sterk aangetaste neurotransmissie. Rot genoeg zijn de cravings die deze stoffen veroorzaken wanneer dit euforische effect afneemt wel te vergelijken met 3-MMC. Een gevaarlijk recept, dus pas op!! De kern van het verhaal: Verkooppunten van research chemicals zijn commerciĂ«le bedrijven die winst maken door producten te verkopen. Volgens de wet verkopen zij geen drugs, maar onderzoekschemicaliĂ«n die niet voor consumptie geschikt zijn. Zij mogen om die reden ook niet in gaan op het effect bij cconsumptie. Toch worden in dit stoffen verkocht als vervanger voor het consumeren van een stof die verboden is, terwijl bij deze claims wat belangrijke kanttekeningen te zetten zijn!"