Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Grow your own { "lightbox_close": "Close", "lightbox_next": "Next", "lightbox_previous": "Previous", "lightbox_error": "The requested content cannot be loaded. Please try again later.", "lightbox_start_slideshow": "Start slideshow", "lightbox_stop_slideshow": "Stop slideshow", "lightbox_full_screen": "Full screen", "lightbox_thumbnails": "Thumbnails", "lightbox_download": "Download", "lightbox_share": "Share", "lightbox_zoom": "Zoom", "lightbox_new_window": "New window", "lightbox_toggle_sidebar": "Toggle sidebar" }"
"Mooi plantje mastadox. Hoe moet dat helpen? Bladeren eten en dan extract roken? Klik om te vergroten... Wat je daar zegt is misschien nieteens zo'n gek idee. Zoals je overal kan lezen schijnt het zo te zijn dat er mensen zijn die eerst vaker gebruiken moeten alvorens het werkt. Een eige plantje scheelt je dan al snel wat geld. En veel aandacht hebben ze eigenlijk niet nodig , alleen wel dagelijks, ze hebben altijd dorst."
"Die van mij zijn net uit zaad. 3 van de 4 gelukt. Eerdere pogingen waren niet geslaagd.(gat maken met een schaar, of gewoon laten liggen in water, kan gewoon weken weken , doet niets) Wat goed werkte was een nagelvijl. zachtjes vijlen tot je net door de harde buitenkant bent. Het kleinste kleurverschil van licht naar donker duidt erop dat je door de schil bent. Wanneer je verschil ziet is het voldoende en moet je ook niet verder vijlen. ik heb ze laten ontkiemen in cocopeat met perliet en een beetje stekgrond, in een glas. Zal bekennen dat ze ook nog in een klein terrarium staan met een luchtbevochtiger erin waar wel een aangename temperatuur heerst. ik bedacht me net dat het gebruik van de planten niet verslavend is , maar het groeien ervan wel. of het nu woodrose is of salvia"
"Re: killahkelly zei: Beste ketelaap, Er zijn verschillende soorten Coke(volgens mij 3), die onder verschillende omstandigheden leven. Zoals bv in de woestijn. langs de zee in het bos etc. Ideale temp. is sub-tropisch en niet tropisch. liefst een beetje luchtvochtig(denk ik). @Mayan, Beste Mayan, coke planten zitten in het zogeheten grijze gebied. De coca-bladeren zijn verboden (grondstof voor cocaine) Maar de plant zelf niet. Het is niet toegstaan om coke-planten te verkopen. En ook niet om de (losse) bladeren te kopen/verkopen of bezitten. ik heb ook 2 wietplanten! PP als het klopt. Ik heb ze lekker buiten gezet en geef ze eens in de zoveel dagen regenwater en ze hebben 1x vloeibare voeding gehad! Wiet is veel leuker kweken dan Coca. Dat gaat mij niet snel genoeg? Zijn hier ook mensen die Salvia kweken? Groetjes Kells Klik om te vergroten... Ik heb Salvia! En ik moet zeggen dat ze ontzettend makkelijk zijn.Iedereen kan het."
"Het groeit in 't begin heel heel langzaam. Je moet er geduld voor hebben. mijn babies:"
"[/quote] SchilDpadDo zei: wouw, ik ga ze zelf ook maar eens aanschaffen. Maar hoe lang duurt het dat deze planten eigenlijk ''nuttig'' worden , dat je er ook echte coke van kan maken ? Klik om te vergroten... Je maakt er geen coke van, daar heb je teveel planten voor nodig. Dergelijke planten schaf je aan omdat je het leuk vindt of als je de bladeren wenst te consumeren. Of ik zag iemand schrijven dat ie er een bonsai van wilde maken. Maak je maar geen illusies, dat spul dat in een (_*_) vervoerd wordt en later opgesnoven wordt maak je niet uit 1 plantje, daar heb je een paar voetbalvelden voor nodig. En daarbij komt... dat je met dergelijke acties ervoor kan zorgen dat er een verbod komt op het houden van de plant. Daar zit niemand op te wachten."
"Waarschijnlijk een beetje teveel bemest. Als je potten een goede drainage hebben kun je best een beetje doorspoelen met water. Bemeste grond en dan nog korrels toevoegen lijkt me een beetje teveel van het goede. good luck ermee!"
"Klinkt als iemand die een plantje voor de leuk wil hebben. Laat je niet meteen ontmoedigen om je plantje niet af te bloeien. Die gewoon wat je van plan bent maar verwacht niet dat je dalijk een kilo wiet thuis hebt. Groene vingers doe je niet in 1 dag op. Dus experimenteer gerust. Zorg idd wel ervoor dat je je huis niet in de fik zet. Over het algemeen valt het gevaar wel mee als je niet onder hps ofzo groeit. Natuurlijk was je niet van plan slechts 1 plant onder een HPS te zetten. zonde stroom, kun je net zo goed naar de shop gaan. Wat ben je van plan? TL? LED? Let wel ,, dit brengt niet veel op!!"
"Het is nu nog slechts een klein plantje in een klein potje neem ik aan. Wanneer je het plantje dadelijk om gaat potten kun je het ook gewoon iets dieper ingraven. Blauw licht spectrum zorgt voor vertakking en een sterkere groei. Rood is meer belangrijk in de bloei. Ik heb ooit toen ik nog een tiener was ook wat zitten experimenteren. Echter was er in die tijd nog niet zoveel spul om mee te experimenteren. Als ik het nu nog eens over zou doen .. om zo budget mogelijk één plantje op te kweken zou ik denk ik rond deze tijd even gaan schoppen. Waarschijnlijk op zoek gaan naar een kleine kast of opbergdoos. Marktplaats ofzo. Naar de action gaan en voor een prikkie wat warmwit LED kerstverlichting aanschaffen. Van binnen de kast met aluminiumfolie bekleden. en zoveel gaatjes boren als er ledjes op de kerstverlichting zitten. Ook een pc fan met potmeter erop zetten en zorgen dat de ledjes vanuit verschillende hoeken op het plantje schijnen. En dan eventueel om het lichtspectrum iets aan te sterken nog een klein koelwit spaarlampje erbij. De kast natuurlijk niet groot pakken, lekker klein zodat de ledjes allemaal zo dicht mogelijk op het plantje staan, en de plant de ruimte uit zichzelf vochtig genoeg kan houden. En dan kijken wat er gebeurd. Have fun met experimenteren. En hoe weinig er ook af komt.. toch leuk om je eige gegroeide wietje te roken."
"Ik dacht dat het om een euro of 8 ging voor een kerstledverlichting van 160 leds bij de action. De Pro Led lampen speciaal voor het kweken bestaan niet uit meer leds. Het is natuurlijk afhankelijk van het formaat van de pro led lamp. Doorgaan zitten in die led groeilampen 1 watt high power leds. waardoor en niet zo ontzettend veel nodig zijn. De kertledjes zijn natuurlijk een stuk minder sterk en allen dezelfde kleur. Het voordeel is wel dat je de plant van meerdere kanten belichten kan als het om kerstledjes gaat die je kunt plaatsen en richten zodat je optimaal gebruik kunt maken van het vermogen dat je hebt. Er zijn ook nog led kertverlichting lampjes voor buiten, deze zijn beter beschermd tegen vocht. Echter kosten deze iets meer. Misschien is het verbruik van dergelijke ledverlichting iets van 36 watt. En het daadwerkelijke lichtopbrengst tesamen misschien nieteens zo slecht. Ik denk dat je er financieel niet echt op achteruit zal gaan. Een grammetje goeie haze kost in de shop al snel 11 euro. Dus gelijk heb je. Als het voor de leuk is en het resultaat doet er niet super veel toe. dan lijkt me zo cheap mogelijk iets inelkaar zetten het beste."