Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Na al veel te hebben gesurfd ben ik nog niet veel wijzer geworden, er is zoveel te vinden dat je door de toppen het bos niet meer ziet :P Ik heb nooit eerder wiet gekweekt maar 3 keer 40 euro per week naar de shop brengen word me een beetje te gek. Mijn vraag is wie mij een simpele uitleg kan geven over binnenkweek. Ik wil maar 5 plantjes zetten. De soort is K.O Kush. Hoeveel lampen heb ik nodig en moeten dat perse dure 400/600 watts zijn of zijn er ook andere mogelijkheden ? En moeten ze perse in een kast staan of kan dit ook gewoon in een kamer ? Ook de ph meters kom ik niet uit, de 1 zegt dat je deze zeker nodig hebt, de ander zegt weer van niet. Afzuigcapaciteit en koolstofcapaciteit ??? wat word hiermee bedoeld en is dit ook echt nodig om aan te schaffen ? Alles bij elkaar, op welk bedrag moet ik dan ongeveer rekenen ? Dit pakket kan ik aanschaffen voor 70 euro en er staat dat ik wat dat betreft dan alles in huis heb maar zou toch graag jullie mening horen.. keuze uit 1 van de zaden pitpot voor een optimale ontkieming bacto (50 gram) bac schimmels (50gram) 10 buffer tabletten bloei-voeding (1liter) Greetz"
"Bedankt voor jullie heldere uitleg !"
"Uuuhm nee heb mn zaden niet van een forum en heb wel degelijk heel erg veel gelezen maar zoals ik al zei, de 1 zegt dit, de ander dat... Dacht trouwens dat je hier geen reclame mocht maken... Wat ik wel begrijp is dat het toch het beste is een kastje in elkaar te zetten. Heb inmiddels ergens een foto van zo'n zelfgefabriceerd kastje gevonden en dat ziet er zoals ik al wel dacht erg ingewikkeld uit... Vandaar ook dat ik graag de mening/ervaring van andere kwekers wilde horen want om voor 5 plantjes honderden euro's aan materiaal plus de stroomkosten te gaan dokken, dat zal even sparen en niet blowen worden dan... Maar goed moet er wat voor over hebben natuurlijk Anderzijds hoor ik sommige mensen ook erover dat ze het gewoon in huis hebben staan zonder alle poespas. Waarschijnlijk heb je dan een minder wietje en minder opbrengst maar is dat niet het veiligst, zeker om mee te beginnen ? De uitleg van Afghaan-Gek vind ik wel erg duidelijk alleen een vraagje nog over de hygrometer, heb ik daarnaast ook een phmeter nodig of is dat niet iets van groot belang ? En zo'n kast voor vijf planten, hoe groot moet deze ongeveer zijn en hoeveel lampen heb ik nodig ? Is het materiaal van de kast zelf ook nog belangrijk of maakt dit niet veel uit ? Greetz"
"Afghaan-Gek zei: als het geen vers en onbewerkt spaanplaat is = prima. in nieuwe spaanplaat zit formaldehyde en de damp daarvan kan jonge plantcellen ernstig beschadigen. makkelijkste is om een tweedehands kledingkast om te bouwen. ik heb van de goedkope houtsoorten het idee dat de lijmlucht die eraf komt niet gustig is. Klik om te vergroten... Thanx voor het antwoord. Aan die kledingkast zat ik ook al te denken, heb er hier een aantal staan waarvan ik de laden eruit kan halen. Heb er net even 1 opgemeten, hij is 30 cm lang, 40 cm breed en hoog zat. Vraag me alleen af of er wel 5 planten in zullen passen, heb daar totaal geen idee van maar vermoed zo van niet... Voor de rest gaat het eerst nog even sparen worden om al het materiaal bij elkaar te krijgen.. Greetz"
"Er zijn inderdaad meerdere mensen geweest die het met vogelzaad hebben geprobeerd en er word door sommigen beweerd dat daar ook een goed wietje uitkwam maar als je even gaat surfen zul je al snel zien dat het thc gehalte in dit zaad erg laag is. Een citaatje : Veel mensen associëren hennep met soft drugs, ook al bevat vezel- en zaadhennep zo weinig psycho-actieve stof (THC) dat niemand er high van wordt. Maar goed, ik ben de beroerste niet :P Heb toevallig een aantal valkparkietjes en moet nog even sparen voordat ik echt aan de slag kan dus heb voor de gein een paar zaadjes tussen het voer uitgepikt en ze liggen momenteel te ontkiemen. Zonder verwachtingen maar wel een leuke en zeer goedkope oefening :P"